ترفند جدید املاکی‌ ها / مراقب باشید فریب نخورید

ژیوار

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در رابطه با ترفند جدید املاکی‌ها در بازار مسکن هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، در بازار مسکن این روزها شاهد آن هستیم که برخی برای افزایش قیمت یک واحد آن را با واحد دیگر تهاتر می‌کنند، بدون آنکه قیمت مشخصی داشته باشند، سپس در معاملات بعدی مجددا بدون آنکه خریدار و فروشنده پولی جابه‌جا کنند، به طور اسمی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

برخی از مشاوران املاک با همین معاملات می‌توانند قیمت مسکن در آن منطقه را بالا ببرند ضمن اینکه این معاملات محل درآمدزایی برای آنها هم محسوب می‌شود. این هشداری است که دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی می‌دهد و تاکید می‌کند که متاسفانه پس از اجرا شدن مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی سرمایه قراردادهای تهاتر رواج گرفت و شدت پیدا کرد.

یاسر دستمالچیان با بیان اینکه بخشی از قیمت‌سازی‌ها در بازار مسکن با معاملات تهاتری انجام می‌شود، اضافه کرد: «معامله مسکن و انعقاد قرارداد با تهاتر بلامانع است اما به این شرط که برای هر کدام قراردادی منعقد شود و بیع در عوض معلوم باشد. همچنین باید کاملا مشخص شود که چه چیزی در مقابل چه چیز دیگری معامله و تهاتر می‌شود. طبق قانون تملیک عین باید به عوض معلوم باشد.»

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این امکان وجود ندارد که برای مثال باغی در شمال کشور که جزییات متراژ و قیمت کارشناسی آن مشخص نشده با ملکی در تهران معامله شود و قطعا عوض بیع باید معلوم باشد. در واقع این معاملات صوری و قیمت‌سازی هستند و اساسا در این قراردادها باغی هم برای تهاتر وجود ندارد.

انتهای پیام

روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز