دردسری که قیمت چلوکباب 49 سال پیش شروع کرد

ژیوار

افزایش قیمت غذا در رستوران‌های تهران، سبب شده تا بسیاری عطای صرف غذا در بیرون از خانه را به لقایش ببخشند. البته ظاهرا این مشکل در گذشته نیز وجود داشته؛ تا جاییکه در یک دوره قیمت چلوکباب به صفحه‌ی اول روزنامه‌ی اطلاعات نیز راه پیدا کرده بود.

به گزارش کاماپرس، این روزها صرف یک وعده چلوکباب در رستورانی معمولی در مرکز شهر برای هر نفر هزینه‌ای معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بر دارد؛ به عبارت دیگر اگر خانواده‌ای 4 نفره بخواهند یک وعده غذا در رستوران بخورند، باید بیش از یک میلیون تومان هزینه کنند.

با این حال قیمت غذا معضل امروز و دیروز کشور نیست و سابقه‌ای دیرینه دارد. یک نمونه بارز آن را می‌توان در ۴۹ سال پیش جست و جو کرد که قیمت چلوکباب به صفحه یک روزنامه اطلاعات راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد نیوز گزارش داده است: «روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۵۴ در مطلبی با عنوان «نرخ چلوکباب کاهش می‌یابد؛ ورودیه حذف می‌شود» نوشته بود: «بررسی نهائی برای تعیین نرخ چلو کباب امروز خاتمه یافت و احتمالا ظرف سه روز آینده نرخ چلو کباب تصویب و اعلام خواهد شد. براساس بررسی هایی که تا امروز صورت گرفت، به احتمال قوی نرخ چلو کباب ۱۰ تا ۱۲ تومان تعیین خواهد شد. هم اکنون کارشناسان مشغول بررسی بهای چلوکباب برای چند چلو کبابی لوکس هستند. در مورد چلوکبابی لوکس عده‌ای عقیده دارند که نرخ را آزاد نگهدارند. اما عده دیگر معتقدند که این امر باعث بالا رفتن نرخ چلوکباب و اثر آن روی چلوکبابی‌های مختلف می‌شود، به همین جهت پیش بینی می‌شود که برای چلوکبابی لوکس هم نرخ تعیین و اعلام شود.»

دریان سفر امید

اطلاعات در ادامه آورده است: «در مورد نرخ غذا در کافه رستوران‌ها نیز بررسی در مرحله نهائی است و گفته می‌شود که نرخ ها تا نصف تقلیل می یابد و ورودیه آنها نیز حذف می شود.»

انتهای پیام

روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز