قیمت نجومی غذاهای ایرانی در بیروت/ چلوکباب 3 میلیون تومان

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک پرس چلوکباب ایرانی با مخلفات در بیروت با قیمتی بین 30 تا 60 دلار معادل 1.5 تا 3 میلیون تومان،۳ گرم زعفران ایرانی 30 دلار معادل حدود یک میلیون و 500 هزار تومان و مغز پسته ایرانی با قیمت حدودی ۴۰ دلار معادل ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این مساله نشان می‌دهد که در مقایسه با متوسط درآمد لبنانی‌ها، غذاهای ایرانی در این کشور قیمتی نجومی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، با نصب اپلیکیشن سفارش غذای توترز در بیروت، می‌توانید به راحتی نسبت به شناسایی رستوران‌های ایرانی و انتخاب غذای موردنظر خود اقدام کنید. البته در حال حاضر تنها یک رستوران تحت عنوان فنجان فارسی یا پرشینکاپ در شمال بیروت و در نزدیکی ساحل و دانشگاه آمریکایی این شهر فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

محبوبترین غذای این رستوران ایرانی جوجه‌کباب بوده که برای یک پرس آن باید ۱۴ و نیم دلار یعنی حدود ۷۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. یک پرس کباب کوبیده با برنج 15 دلار قیمت داشته که با ماست و خیار، سالاد شیرازی و یک نوشیدنی قیمت آن به 30 دلار افزایش پیدا می‌کند. چلوکباب سلطانی با هزینه 30 دلار گرانترین غذای این رستوران به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

به گزارش روزنامه هفت صبح، البته مقایسه قیمت این رستوران با سایر رستوران‌های بیروت نشان می‌دهد که کلا غذای ایرانی در این شهر گران بوده و این مساله ربطی به رستوران ندارد. به عنوان نمونه جوجه کباب در یک رستوران هندی 13 و نیم دلار، چلوکباب کوبیده در یک رستوران ترکی با قیمت حدودی 20 دلار و جوجه کباب با قیمت ۱۷دلار به فروش می‌رسد.

این درحالیست که متوسـط حقوق لبنانی‌ها در حال حاضر حدود  ۳۲۳ دلار بوده و با حدود 8 دلار می‌توانید یک وعده غذایی را در یک رستوران لبنانی صرف کنید. همچنین هزینه صرف سه وعده صبحانه، ناهار و شام در یک رستوران متوسط برای دو نفر حدود ۵۰ دلار خرج برمی‌دارد.

در رابطه با سایر خوراکی‌های ایرانی نیز به عنوان مثال ۳ گرم زعفران ایرانی با قیمت 30 دلار معادل حدود یک میلیون و 500 هزار تومان، مغز پسته ایرانی حدودا ۴۰ دلار معادل ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان و ۱۰۰گرم خاویار ۱۸۰دلار یعنی 4 برابر قیمت فعلی در ایران به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز