چالش‌ های دیجیتال مارکتینگ از زبان یک متخصص

پویان جلالی نیک - کاماپرس
ژیوار

طی چند سال گذشته آژانس‌ها و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو بودند، در همین رابطه یک فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ ضمن تقسیم مشکلات به دو بخش داخلی و خارجی، نکاتی را در رابطه با چالش‌های این اکوسیستم مطرح می‌کند.

او که از سال 1396 با دهکده جهانی دانش و مهارت همکاری داشته و پیش‌تر از مدیران «وب رمز»‌ بود، به تازگی آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ «تیمراد»‌ را پایه‌گذاری کرده است.

پویان جلالی نیک در گفت‌وگو با کاماپرس درباره چالش‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ توضیح می‌دهد که در ادامه می‌خوانیم:

چالش‌های دیجیتال مارکتینگ در 2 سال گذشته

در طول ۲ الی ۳ سال گذشته آژانس‌ها و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو بودند که این موارد به دو قسمت چالش‌های داخلی و چالش‌های خارجی تقسیم می‌شوند. چالش‌های داخلی مربوط به نبود ثبات اقتصادی در کشور بوده که در چند سال گذشته باعث کاهش حجم بازار دیجیتال مارکتینگ شده است. همچنین باعث شده که ارائه خدمات مختلف دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو شود به عنوان مثال خدمات گوگل ادز کاملاً وابسته به قیمت ارزهای خارجی از جمله دلار هست و کاربرانی که به این خدمات نیاز دارند با چالش روبرو هستند. از طرفی در خصوص خدمات سئو هم باید عنوان کرد، از آنجاکه این خدمات به زمان طولانی برای اخذ نتیجه نیاز داشته و خدمات کم‌هزینه‌ای نیست، همه کاربران امکان تداوم استفاده از این خدمات را ندارند. همچنین شرایط اقتصادی بر روی عملکرد کارکنان و آرامش خاطر آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. در همین راستا، از طرف دیگر شاهد مهاجرت نیروهای خوب از کشور بودیم و هستیم.

دریان سفر امید

چالش‌های خارجی دیجیتال مارکتینگ

 چالش‌های خارجی از دید من به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • نبود اینترنت پرسرعت، وجود اختلالات شدید اینترنتی، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیسبوک که یکی از بسترهای اصلی تبلیغات و فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند، همچنین تحریم و عدم دسترسی مستقیم کاربران ایرانی به تعداد زیادی از ابزارهای گوگل همچون گوگل ادز، آنالیتیکس و … سختی کار رو دوچندان کرده است. 
  • عدم امکان دسترسی مستقیم به ابزارهای پرداخت بین‌المللی از دیگر مواردی است که باید عنوان کرد.

در نتیجه چالش‌هایی که عنوان کردم باعث محدودیت فعالیت ما شده و بازار دیجیتال مارکتینگ رفته رفته کوچک و کوچک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:‌

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران

 شرایط امیدوار کننده‌ای وجود ندارد، مگر اینکه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند، وضعیت سرعت اینترنت و اختلالات آن بهتر شود و شاهد رفع فیلترینگ و برداشتن تحریم‌ها باشیم تا فعالان این حوزه بتوانند با شرایط مناسب و دسترسی به ابزارهای جهانی فعالیت کنند و این اکوسیستم از این شرایط نیمه‌مرده خارج شود.

انتهای پیام

آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز