تصاویر خارق العاده 7 ورزشگاه‌ عربستان برای جام‌‌ جهانی 2034

رونمایی عربستانی‌ها از تصاویر ورزشگاه‌های جام‌‌جهانی 2034
ژیوار

چندی پیش میزبانی عربستان برای جام جهانی 2034 نهایی شد. این کشور برنامه‌های گسترده‌ای برای این میزبانی تدارک دیده که یکی از آنها سرمایه‌گذاری برای ساخت و تجهیز ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های جدید و بعضا خارق‌العاده برای جام جهانی است.

به گزارش کاماپرس، عربستان سعودی در همین راستا از برخی ورزشگاه‌های آینده‌اش تصاویری را منتشر کرده که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

ورزشگاه دانشگاه شاه خالد

این ورزشگاه که اخیراً به بهره‌برداری رسیده و حدود 22 هزار تماشاچی را طی دو سال گذشته در خود جای داده، برای جام‌جهانی 2034 قرار است به‌طور موقت این میزان را به 45 هزار صندلی افزایش دهد. این طرح افزایش جمعیت با حفظ ارزش‌های تاریخی ورزشگاه، به مدرن‌سازی زیرساخت‌های آن می‌پردازد.

ورزشگاه شاه خالد در محوطه دانشگاهی شهر ابها قرار دارد و امکانات ورزشی دیگری همچون سالن ورزش، استخر شنا و زمین بسکتبال نیز دارد.

ورزشگاه دانشگاه شاه خالد

دریان سفر امید

 ورزشگاه آرامکو

این ورزشگاه جدید قرار است با ظرفیتی 45 هزار نفری در ساحل خلیج‌فارس ساخته شود. طرح آن شبیه گرداب بوده و پدیده محلی داواما را نشان می‌دهد. این ورزشگاه علاوه بر جام‌جهانی قرار است میزبان جام ملت‌های 2027 هم باشد و پس از جام‌جهانی 2034، ورزشگاه خانگی یکی از تیم‌های حرفه‌ای کشور عربستان شود.

ورزشگاه آرامکو

ورزشگاه نئوم

ورزشگاه نئوم با زمین فوتبالی که 350 متر بالاتر از سطح زمین و با چشم‌اندازی زیبا طراحی شده، قرار است یکی از متمایزترین ورزشگاه‌های جهان شود. این ورزشگاه که در آن از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای بازیکنان، تماشاچیان و بینندگان تلویزیونی استفاده می‌شود، حدود 45 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت. گفتنی است در ورزشگاه نئوم از منابع انرژی کاملاً جدیدی همچون باد و خورشید استفاده خواهد شد.

ورزشگاه نئوم

ورزشگاه شاهزاده محمد بن‌سلمان

این ورزشگاه بین‌المللی قرار است از نظر گنجایش بزرگ‌ترین ورزشگاه سعودی‌ها باشد و با ظرفیت 92 هزار نفر، می‌تواند میزبان مناسبی برای مسابقات افتتاحیه و فینال جام‌جهانی 2034 شود. ورزشگاه بن‌سلمان علاوه بر مهیاکردن سایه‌ برای تماشاچیان، تهویه هوای مناسب با آب‌وهوای بیابانی دارد.

ورزشگاه بن‌سلمان که چند دقیقه با شهر ریاض فاصله دارد، نزدیک فرودگاه بوده و قرار است از برنامه‌های ملی مثل رویدادهای ورزشی و کنسرت‌های بزرگ هم میزبانی کند.

بیشتر بخوانید: 

ورزشگاه شاهزاده محمد بن‌سلمان

ورزشگاه شهر ورزشی شاه‌ فهد

ورزشگاه شاه‌ فهد برای بام پارچه‌ای منحصربه‌فردش شهرت دارد که با الهام از خیمه‌های سنتی اعراب و لژ سلطنتی لاکچری‌اش ساخته شده است. این ورزشگاه چندمنظوره با ظرفیت 58 هزار صندلی، ورزشگاه اختصاصی تیم ملی عربستان و میزبان لیگ برتر فوتبال این کشور و جام ملت‌های 2027 آسیا خواهد شد. ظرفیت آن برای جام‌جهانی به‌طور موقت تا 70 هزار نفر افزایش می‌یابد. پس از جام‌جهانی نیز عربستانی‌ها از این ورزشگاه برای مراسم ورزشی و تفریحی مثل مسابقات فوتبال، کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده خواهند کرد.

ورزشگاه شهر ورزشی شاه‌فهد

ورزشگاه رُشن

این ورزشگاه جدید که در جنوب‌ غربی عربستان واقع شده است، 45 هزار نفر را در خود جای خواهد داد. محوطه نشستن زین‌شکل آن و ارتفاع متغیر بین ردیف‌ها باعث راحتی تماشاچی‌ها، ایجاد سایه و تهویه هوا می‌شود. شکل کاسه‌ای سهمی‌وار آن انعکاس صدا را بیشتر کرده و تجربه‌ای ژرف برای تماشاچیان مهیا می‌کند. این ورزشگاه برخلاف سایر ورزشگاه‌ها، در محیط شهری ساخته شده و تماشاچیان را تشویق می‌کند در شهر هم سیاحت کنند. فضای سبز و میدان‌های عمومی اطراف آن پس از جام‌جهانی محیطی را برای پیاده‌روی مهیا می‌کند و درعین حال سبک‌ زندگی‌ای را ترویج کرده که از نظر فرهنگی غنی و از نظر اجتماعی به ارتباط بین مردم ریاض کمک خواهد کرد.

ورزشگاه رُشن

ورزشگاه مربع جدید

ورزشگاه مربع جدید در ریاض بالغ بر 45 هزار صندلی دارد و از بافت پوست اقاقیای بومی عربستان الهام گرفته شده است. در این ورزشگاه آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود تا با علائم دیجیتالی که محوطه‌هایی شخصی‌سازی‌شده را ایجاد می‌کنند، به هواداران تجربه‌ای شخصی را ارائه کند. سقف این ورزشگاه فضاهای پوشیده‌ای برای دورهمی‌ها دارد. بیرون این ورزشگاه هم صندلی‌هایی در فضای باز برای صرف غذا تعبیه شده است.

ورزشگاه مربع جدید

انتهای پیام

آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز