معرفی ایراد های رایج در تلویزیون + بهترین تعمیرات در تهرانسر

ژیوار

در حال حاضر تلویزیون‌های ال ای دی جایگزین تلویزیون‌های کاتدی شده‌اند و به دلیل داشتن اجزا جدید و متفاوت، به میزان بیشتری دچار مشکل می‌شوند. پنل یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی است و در بیشتر موارد اصلی‌ترین مشکلات مربوط به نمایشگر در این قسمت مشاهده می‌شود. لوازم الکترونیکی دارای عمر مفید هستند و به همین جهت در طول زمان مشکلات و چالش‌های مختلفی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی ایرادهای رایج در تلویزیون و بهترین تعمیرات در تهرانسر پرداخته است.

وجود صدا و از بین رفتن تصویر تلویزیون

یکی از ایراد های رایج در تلویزیون از بین رفتن تصویر است که ممکن است به علت از بین رفتن منبع نور و یا قطع شدن تصویر ایجاد شود. در تلویزیون‌های ال ای دی در صورتی که منبع نور از بین رفته باشد، خرابی بک لایت به عنوان عامل از بین رفتن تصویر شناخته می‌شود. در مقابل در تلویزیون‌های ال سی دی خرابی مهتابی و یا برد اینورتر می‌تواند به عنوان عامل این مشکل در نظر گرفته شود. همچنین صرف نظر از نوع تلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی، خرابی برد تیکان نیز به عنوان یک مشکل اساسی در قطع شدن تصویر نقش دارد.

کاربران برای بررسی این که کدام یک از عوامل باعث از بین رفته تصویر شده‌اند، می‌توانند با استفاده از یک چراغ قوه صفحه نمایش تلویزیون را بررسی کنند. اگر در این وضعیت تصاویر را در تلویزیون مشاهده کنند، برد اینورتر و یا بک لایت علت خرابی دستگاه خواهند بود. در مقابل اگر در صورت وجود صدا و بررسی با چراغ قوه هیچ تصویری مشاهده نشد، افراد می‌توانند به خرابی برد آدرس و یا برد تیکان شک کنند.

دریان سفر امید

مشاهده‌ هاله‌های سفید و سیاه در تصویر

در تلویزیون‌های ال سی دی از مهتابی و در تلویزیون‌های ال ای دی از چهار شاخه ال ای دی به عنوان منبع نور استفاده می‌شود. در صورتی که عمر این لامپ‌ها به اتمام برسد، مشکلاتی در تصویر ایجاد می‌کنند. زمانی که لامپ‌های ال ای دی بسوزند و یا خاموش شوند، هاله‌های مشکی در تصویر ایجاد می‌کنند. در مقابل در صورت جدا شدن لنز روی ال ای دی، نور به صورت مستقیم به صفحه نمایش داده شده و باعث ایجاد هاله‌های سفید پرنور در تصویر می‌شود.

دیر روشن شدن تلویزیون

یکی از ایراد های رایج در تلویزیون ال سی دی‌های سامسونگ، نیاز به روشن و خاموش کردن متعدد و پیاپی تلویزیون برای روشن شدن دستگاه است. چنین ایراداتی در بییشتر موارد به علت خرابی برد پاور ایجاد می‌شوند.

تلویزیون - کاماپرس

روشن شدن چراغ جلوی تلویزیون بدون روشن شدن خود تلویزیون

چراغ جلوی تلویزیون و یا چراغ استندبای در حالت عادی روشن است، اما گاهی با فشار دادن دکمه پاور دستگاه تغییر وضعیت نمی‌دهد و تلویزیون در حالت استندبای گیر می‌کند. در این حالت معمولا برد پاور و برد مین دچار مشکل شده‌اند. در بعضی از تلویزیون‌های ال ای دی برند ال جی خرابی مین برد باعث این وضعیت می‌شود.

ایجاد خطوط عمودی در تصویر

در تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی پیکسل‌های پنل کوچک‌ترین اجزا تشکیل‌دهنده هستند که به طور عمودی تحت تاثر سیگنال‌های تصویر قرار می‌گیرند. در مرحله بعدی اطلاعات پردازش‌شده تصویر، به وسیله فلت‌های پنل در خطوط عمودی تقسیم شده و وارد پنل می‌شوند. در صورت قطع شدن اطلاعاتی که یک خط تصویری، پیکسل‌های آن به درستی کار نخواهند کرد و به همین جهت به صورت خطوط سفید و یا سیاه در تصویر دیده خواهند شد. این امر به دلیل قطع شدن اتصال فلت به پنل، یا قطعی خروجی آی سی پردازشگر، قطع شدن گرافیت اتصال روی شیشه پنل ممکن است ایجاد شود.

کم نور شدن و یا تاریک شدن بخشی از تصویر

بعضی از تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی در طی زمان ممکن است دچار مشکلاتی مانند کم نور شدن و تاریکی تمام یا بخشی از تصویر شوند. برای تعمیر این امر باید قسمت بک لایت را مورد بررسی قرار داد و علت آن معمولا برخورد تی اف تی به صفحه نمایش است.

بهترین تعمیرات تلویزیون در تهرانسر «تی وی بهرامی سرویس»

تی وی بهرامی سرویس یکی با سال‌ها سابقه و تخصص در زمینه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی، به عنوان یکی از معتبرترین تعمیرکاران در تهرانسر شناخته می‌شود. این مجموعه خدمات عیب‌یابی و تعمیر را به صورت حضوری در محل و یا در کارگاه انجام می‌دهد و کلیه خدمات تعمیر و یا تعویض قطعات را ضمانت و گارانتی می‌کند. به همین جهت افراد با خیال راحت می‌توانند با این مجموعه برای تعمیر تلویزیون قرارداد ببندند و باکیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.

خرابی تلویزیون - کاماپرس

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://tvbahramiservice.com مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۲۵۸۳۰۸۲۱ و یا ۰۲۱۴۴۵۹۷۵۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تی وی بهرامی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز