دلیل روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون چیست؟

ژیوار

با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های معتبر تولیدکننده لوازم صورتی و تصویری برای تولید یک محصول بی‌نقص تلاش می‌کنند، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث مراجعه به تعمیرگاه می‌شود، روشن و خاموش شدن خود به خود محصول است.

کاماپرس دراین گزارش به بررسی نکاتی درباره دلایل روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون پرداخته است.

فرسودگی مین برد تلویزیون

مین برد (Mainboard) یا مادر برد (Motherboard) یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون است که وظیفه پردازش صدا و تصویر را بر عهده دارد. این قطعه تلویزیون به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شود. در بسیاری از موارد ممکن است که مین برد با گذشت زمان فرسوده شود و در نتیجه نتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. فرسودگی مادر برد می‌تواند منجر به روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون شود که در این شرایط باید تلویزیون را به تعمیرگاه برد.

در بسیاری از موارد به علت معیوب بودن سی پی یو، مین برد قادر به خواندن و پردازش اطلاعات از آی سی فلش نیست و در نتیجه باعث روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون می‌شود.

دریان سفر امید

نقص مین برد به دلیل نوسان برق

یکی دیگر از مهم‌ترین علت‌ها در ایجاد مشکل در مین برد، نوسانات برق است که باعث آسیب دیدگی آی سی مین برد می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از این نوسان‌ها، استفاده از محفاظ‌ برق مناسب است.

در صورتی که ولتاژ مورد نیاز برای روشن شدن تلویزیون کمتر از حد لازم باشد، تلویزیون خاموش و روشن می‌شود.

استفاده از کابل‌های اچ دی ام آی بی‌کیفیت

کابل‌های اچ دی ام آی (HDMI) به عنوان یکی از رایج‌ترین اتصالات جانبی تلویزیون شناخته می‌شوند و در صورتی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند، باعث ایجاد اتصالی در تلویزیون می‌شوند و ممکن است منجر به روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون شوند؛ به همین جهت لازم است که از کابل‌های اچ دی ام آی باکیفیت استفاده کرد تا از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

ایجاد مشکل در برد پاور تلویزیون

برد پاور، یکی از قطعات بسیار مهم در تلویزیون است که وظیفه انرژی رسانی به بخش‌های مختلف تلویزیون را بر عهده دارد. در صورتی که برد پاور معیوب شود، عملکرد تلویزیون با مشکل مواجه خواهد شد. به عبارتی ولت‌رسانی به بخش‌های مختلف تلویزیون در صورت خرابی برد پاور مختل می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که برای مین برد ایجاد می‌شود، خرابی برد پاور است.

منبع برق

در بعضی از موارد، مشکل روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون به علت مشکلات منبع برق است. در صورتی که سیم تلویزیون آسیب دیده باشد، نیاز به تعویض فوری دارد. مشکلات سیم تلویزیون در بسیاری از موارد قابل مشاهده نیست و نیاز به مراجعه به متخصص برای بررسی حرفه‌ای دارد.

وجود مشکل در کنترل تلویزیون

وجود مشکل در کنترل، یکی دیگر از عواملی است که ممکن است منجر به روشن خاموش شدن خود به خود تلویزیون شود. بسیاری از افراد نسبت به این مشکل آگاه نیستند و با این حال به راحتی با تعویض کنترل می‌توان برای حل آن اقدام کرد.

تعمیر تلویزیون در «تی وی بهرامی سرویس»

تی وی بهرامی سرویس با سال‌ها دانش و تجربه به عنوان یکی از مجموعه‌های تخصصی در زمینه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی مشغول فعالیت است. این مجموعه باکیفیت‌ترین و بهترین خدمات را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌کند و کلیه تعمیرات به صورت حضوری در محل یا در کارگاه انجام می‌شود. تی وی بهرامی سرویس برای همه خدمات ارائه‌شده قرارداد می‌بندد و به همین جهت مشتریان می‌توانند با خیال آسوده از خدمات این مجموعه استفاده کنند. قطعات استفاده شده در این مجموعه، باکیفیت و اورجینال هستند و افراد می‌توانند با خیال راحت از خدمات تی وی بهرامی سرویس بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت  https://tvbahramiservice.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های ۰۹۱۲۵۸۳۰۸۲۱ و ۰۲۱۴۴۵۹۷۵۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تی وی بهرامی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز