ادعای عجیب راغفر درباره ارزبری غذای سگ و گربه

ژیوار

به تازگی مناظره‌ای در خصوص «دولت و مسئله ارز» بین علینقی مشایخی، استاد بازنشسته دانشگاه شریف و حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا برگزار شد که طی آن به چالش‌های نرخ ارز و بررسی سیاست‌های ارزی دولت‌ها پرداخته شد.

به گزارش کاماپرس، راغفر در این مناظره در ادعایی عجیب مطرح کرد: «همین دو سال پیش ۱۵۰میلیون دلار فقط غذای سگ و گربه وارد کردند. آیا واقعاً ارز مملکت باید برای این چیزها برود؟»

او با اشاره به ساختار غلط نظام اقتصادی کشور گفت: «ما در دهه اول انقلاب با وجود تحریم‌ها و حتی جنگ تحمیلی، بسیار شرایط مناسب‌تری نسبت به امروز به لحاظ اقتصادی داشتیم. در آن برهه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و درمان رایگان بود و از طریق تعاونی‌های مسکن بسیاری خانه‌دار شدند. مسئله ارز در آن سال‌ها باوجود آنکه محدودیت‌های ارزی ما بسیار بیشتر بود، اصلا مسئله مردم نبود.»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی ادامه داد: بعضی از آقایان در همین دولتی که تشکیل نشده مدعی تک‌نرخی‌سازی ارز هستند و این واقعا مسخره است و ما صدبار این مارپیچ تورمی را توضیح دادیم؛ چرا نمی‌پذیرند؟ چون کارگزار صاحبان منافع بزرگ هستند. در اتاق‌هایی تصمیم می‌گیرند نرخ ارز فلان قدر شود و اسمش را می‌گذارند بازار آزاد! بازار آزاد اسم رمزی است که سر مردم را کلاه بگذارند؛ بازار آزاد کجاست که محاکمه‌اش کنید؟

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز