کولر گازی سرد و گرم بهتر است یا سرد؟

0
ژیوار

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید کولرگازی، اولین دوراهی، انتخاب بین کولرگازی سرد و گرم و کولر گازی سرد است. انتخاب بین این دو گزینه به شرایط آب و هوایی، میزان بودجه و نیاز کاربر دارد. همان‌طور که از ظاهر امر پیداست، کولر گازی‌ سرد مخصوص فصل گرماست. استفاده از این نوع تجهیزات سرمایشی صرفا به کاربرانی پیشنهاد می‌شود که سیستم گرمایشی مجزا برای منزل خود دارند؛ در عوض، کاربرانی که به دنبال گزینه‌ای دوجانبه برای فصل گرم و سرد سال هستند، معمولا کولر گازی سرد و گرم را انتخاب می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌ها و مزایای هریک از این دو محصول پرداخته‌است.

ویژگی‌های مشترک کولر گازی سرد و گرم و کولر گازی سرد

طبیعتا هر دو محصول به منظور تهویه مطبوع در محیط استفاده می‌شوند. هر دو نوع کولر گازی فیلترهایی برای جذب ذرات گرد و غبار، آلاینده‌ها و باکتری‌های موجود در هوا دارند. در مدل‌های جدید کولر گازی، مصرف انرژی تا حد زیادی در حد استاندارد قرار گرفته و معمولا با بهره‌وری انرژی بالا، با مصرف انرژی A و بالاتر به فروش می‌رسند. طراحی ظاهری هر دو محصول نیز در شرایط مطلوبی قرار گرفته و به گونه‌ای تولید می‌شوند که در کنار طراحی زیبا، صدای کمی ایجاد می‌کنند. امکان کنترل از راه دور نیز برای هر دو نوع کولز گازی وجود دارد.

1-کاماپرس

تفاوت میان کولر گازی سرد و کولر گازی سرد و گرم

کولر گازی سرد تنها برای فصول گرم سال کاربرد دارد، در حالی که کولر گازی سرد و گرم قابلیت گرمایش نیز دارد. در واقع کولر گازی سرد و گرم از یک مدار معکوس‌کننده برای ایجاد جریان مبرد استفاده می‌کند و به دستگاه اجازه تولید گرما به‌جای سرما را می‌دهد. از لحاظ قیمتی، مسلما کولرگازی سرد با عملکرد تک‌بعدی، ارزان‌تر است.

کاربرانی که در حال تجهیز اولیه واحد مسکونی خود هستند، با تهیه کولر گازی سرد و گرم، نیازی به تهیه سیستم گرمایشی به صورت مجزا ندارند. این امر علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌تواند نظم ظاهری خانه را بیشتر حفظ کند؛ از این رو برای خانه‌هایی با طراحی کوچک و متراژ کم، گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود. البته باید به این مسئله نیز دقت داشت که در مناطق گرمسیری، عموما کولر گازی سرد کارایی بیشتری خواهد داشت؛ چرا که فصول سرد سال کوتاه هستند و در برخی مناطق حتی سیستم گرمایشی سرد نیز راه‌اندازی نمی‌شود.

دریان سفر امید

2

چند توصیه برای انتخاب هدفمندتر

–  سیستم تهویه : در انتخاب کولر گازی، بهتر است پس از نیازسنجی و انتخاب بین کولر گازی سرد و گرم و کولر گازی سرد، به نوع سیستم تهویه دقت داشت. سیستم تهویه اینورتر در نسل جدید کولر گازی، با کنترل سرعت کمپرسور، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. شاید در نگاه اول خرید کولر گازی مجهز به این سیستم، با توجه به قیمت بالاتر توجیه اقتصادی نداشته‌باشد، اما در نگاه دراز مدت، با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در کنار آن کاهش صدا و جلوگیری از استهلاک قطعات، می‌تواند گزینه به مراتب معقولانه‌تری باشد.

– ظرفیت گرمایشی و سرمایشی : این ویژگی محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، معمولا برای خانه‌هایی با فضای کوچک، ظرفیت18000 و 24000 تایی جوابگوست؛ این ظرفیت برای مجموعه‌های بزرگ مانند رستوران‌ها و ادارات می‌تواند تا 60000 نیز افزایش یابد.

– امکانات جانبی : برخی کولرها نیز امکانات جانبی مانند تایمر، حالت خواب و کنترل از راه دور دارند که هنگام تهیه محصول با توجه به میزان کارایی هر یک از این امکانات برای شخص، می‌تواند در خصوص خرید آن تصمیم‌گیری کرد.

3

مقایسه قیمت روز کالاها در «ایمالز»

ایمالز به‌عنوان اولین سایت مقایسه قیمت کالا در ایران، مقایسه دائمی قیمت روز و لحظه‌ای انواع کالاها در سایت‌های مختلف فروش آنلاین و فروشگاه­‌های حضوری را به کاربران ارائه می‌دهد. در واقع کاربران با جست­‌وجو در این سایت، می‌توانند با فروشگاه‌های معتبر در سراسر ایران ارتباط برقرار کنند و کالای مورد نظر خود را بهتر و ارزان‌تر خریداری کنند.

کاربران برای بهره‌مندی از خدمات جست­وجو، مقایسه و قیمت کالاهای مورد نیاز خود، می‌توانند به وبسایت ایمالز به آدرس emalls.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز