کاشت دومین تراشه ساخت ایلان ماسک در مغز بیمار

ژیوار

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و SpaceX، کاشت تراشه در مغز دومین بیمار نورالینک را تأیید کرده است.

به گزارش کاماپرس، این تراشه که از 1024 الکترود استفاده می‌کند، بخشی از برنامه ایلان ماسک برای نورالینک بوده و هدف آن بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسیب‌های نخاعی است. این برنامه در ادامه سال 2024 اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی، 8 بیمار دیگر نیز این تراشه مغزی را در کارآزمایی‌های بالینی دریافت کنند.

تراشه نورالینک که توسط ایلان ماسک کاشته شده، شامل 1024 الکترود است که در 64 رشته توزیع شده‌اند. این تراشه به عنوان قطعه اصلی سخت افزاری آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه توسط یک باتری کوچک تغذیه می‌شود که از طریق یک شارژر بی‌سیم کوچک و درونی شارژ می‌شود و امکان استفاده آسان در هر جایگاهی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تراشه اول نورالینک در ماه ژانویه 2024 برای یک بیمار کاشته شد. نولاند آربرو، پس از یک حادثه غیرمنتظره که منجر به پارالیزی از شانه‌ها به پایین شد، اولین انسانی بود که به عنوان شرکت‌کننده در آزمایش‌های بالینی Neuralink انتخاب شد.

دریان سفر امید

این تراشه طراحی شده تا فعالیت عصبی فرد را تفسیر کند، بنابراین او می‌تواند با فقط قصد حرکت، یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند را کنترل کند و طی آن  هیچ سیم یا حرکت فیزیکی لازم نیست. تراشه با استفاده از سرنگ‌های میکروسکوپی سفارشی ساخته شده است. نوک آن تنها 10 تا 12 میکرومتر عرض دارد، کمی بزرگتر از قطر یک گلبول قرمز. اندازه کوچک اجازه می‌دهد تا رشته‌ها با حداقل آسیب به کورتکس وارد شوند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز