اپلیکیشن «دستیار» تا آخر تابستان رونمایی می شود

دستیار - کاماپرس
ژیوار

اپلیکیشن فارسی «دستیار» به منظور ارائه خدمات متنوع و کاربردی به کاربران ایرانی طراحی و توسعه یافته است. دستیار به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، درخواست‌های خود را از طریق گفتار یا نوشتن وارد و پاسخ‌های مربوطه را دریافت کنند.

این اپلیکیشن که توسط علیرضا اسکندری مدیریت می‌شود، خدمات متنوعی از جمله جستجوی اینترنتی، پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی، راهنمایی‌های شهری، ترجمه متن و تنظیمات شخصی را ارائه می‌دهد.

در همین رابطه یگانه رحیمی، کارشناس مارکتینگ و روابط عمومی مجموعه دستیار در گفت‌وگو با کاماپرس درباره اهداف، چشم‌انداز و انتظارات دستیار از وزیر آینده ارتباطات می‌گوید.

دستیار از چه زمانی شروع به کار کرد؟

قبل از اینکه شروع کنم بگویم که دستیار نسخه‌ شخصی‌ای بود که تبدیل به یک تجارت شد و توسعه و رشد یافت. یک ویدئو هم درباره داستان شروع دستیار در پیج اینستاگرام و لینکدین گذاشته‌ایم. در بهار 1400 بود که نسخه اولیه و تستی دستیار ساخته شد. در شهریورماه 1400 نسخه‌ دوم دستیار منتشر شد و طبق فیدبک‌هایی که از بهار آن سال تا تابستان از کاربران گرفتیم، نسخه دوم دستیار به صورت رسمی‌تری منتشر شد که نسخه شسته‌رفته‌تری بود و امکان انتشار عمومی آن بیشتر وجود داشت. در شهریور ۱۴۰۰ با اعلام عمومی، دستیار به‌صورت رسمی شروع به کار کرد.

دستیار توانسته نظر مشتریان را به خودش جلب کند و اعتماد اکوسیستم را بگیرد؟

ترجیح می‌دهم که با عدد و رقم به شما بگویم. تا ابتدای تابستان امسال یعنی حدودا یک ماه پیش، دستیار از مرز 300 هزار نصب رد شد؛ یعنی در واقع افزونه دستیار از مرز 300 هزار نصب روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس و ادج رد شد. ما به صورت هفتگی بیشتر از 150هزار کاربر فعال داریم و این به‌عنوان عددی برای یک افزونه که فقط روی مرورگر نصب می‌شود و تنها جای new tab مرورگر را اشغال می‌کند، عالی است. در افزونه‌های ایرانی هم دستیار با اختلاف از نظر تعداد نصب و کاربر بالاتر است؛ یعنی ما در بحث افزونه‌های ایرانی اولین هستیم.

دریان سفر امید

امنیت دستیار بالاست. ما خودمان هم سعی کردیم در بحث امنیتی، شفاف باشیم و یک صفحه حریم خصوصی در بلاگ‌ دستیار داریم که خیلی شفاف با کاربران صحبت کردیم که چه‌کار می‌کنیم و چه اطلاعاتی از آن‌ها می‌گیریم و با آن اطلاعات چه کارهایی انجام می‌دهیم. سعی کردیم با نشان دادن تیم‌مان، توضیح دادن و شفافیت، این اعتماد را جلب کنیم. فکر می‌کنم تا حد زیادی توانستیم موفق شویم؛ چراکه افراد زیادی توانستند به ما و در واقع به دستیار و تیمش اعتماد کنند. واکنش‌های خیلی خیلی زیادی می‌گیریم و به آن توجه می‌کنیم. در نقشه راه محصول‌مان به فیدبک‌هایی که از کاربرها می‌گیریم، نگاه ویژه‌ای داریم.

هدف دستیار چیست؟

اپ دستیار تا آخر تابستان به‌صورت عمومی راه‌اندازی می‌شود اما اکنون در مرحله آزمایش هستیم.

ماموریت ما این است که با خلق بسترهای دیجیتال جدید و خلاقانه بتوانیم سبک زندگی جدیدی را به افراد معرفی کنیم. این کاری است که در عمل هم سعی کردیم نشان بدهیم؛ چراکه extention new tab خودش یک بستر دیجیتال جدید بوده و یا اپ دستیار، خودش یک اپ متفاوت است و اگر آن را نصب کنید، می‌بینید که سعی دارد زندگی روزمره‌ی آدم‌ها را از حالت خسته‌کننده‌ بودن ابزارهای پرکاربرد زندگی دیجیتال خارج کند و یک معنای جدیدتری به آن ببخشد. این جسوربودن جزو ارزش‌های اصلی دستیار است؛ اینکه جسور باشیم و بتوانیم سراغ راه‌های جدید برویم و مدیوم‌های جدیدی که کمتر به آن پرداخته شده را به‌صورت خلاقانه‌ای در دستیار نشان دهیم.

بیشتر بخوانید:

 انتظارات دستیار از وزیر آینده‌ فناوری چیست؟

طبیعتا و قطعا به‌عنوان یک بیزینسی که در بستر دیجیتال کار می‌کند،‌ بحث پایداری اینترنت، تحریم‌ها و  هر موضوعی که بر استفاده از اینترنت تاثیرگذار باشد، جزو نخستین مطالبات ما است. اینکه این پایداری روزبه‌روز بیشتر شود و شرایط اینترنت در کشور واقعا بتواند یک مرحله‌ی جدیدی را سپری کند. فکر می‌کنم این خواسته‌ هر استارتاپی است که در حوزه دیجیتال فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : دستیار
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز