تماشایی ترین فستیوال‌ ها در تور تایلند

تور تایلند - کاماپرس
ژیوار

انتخاب درست زمان خرید یک تور می‌تواند بر کیفیت سفر تاثیر زیادی داشته باشد. این موضوع در سفرهای خارجی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و گردشگران می‌توانند با حضور در یک فستیوال یا جشن مهم، سفر خود را بیشتر ارزشمند و خاطره انگیز کنند.

به گزارش کاماپرس، تایلند کشور جشنواره‌ها و فستیوال‌های رنگارنگ است و گردشگران می‌توانند سفر خود در تور تایلند را برای روزهای برگزاری یکی از این فستیوال‌ها موکول کنند.

در این گزارش جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف تایلند معرفی شده است.

 جشنواره فانوس‌ها

فستیوال فانوس تایلند یکی از سنتی‌ترین و زیباترین جشنواره‌های این کشور است که می‌تواند خاطرات و عکس‌های زیبایی را برای گردشگران در تور تایلند رقم بزند. این فستیوال که یی پنگ نام دارد، در شهر چاینگ مای برگزار می‌شود. این شهر جزو شهرهای تاریخی تایلند است و زمانی پایتخت پادشاهی به نام لانا بوده است.

دلیل برگزای این فستیوال، اعتقاد مردم این منطقه است. بر اساس این اعتقاد، آنان با هوا کردن فانوس‌های چینی به آسمان از دردهای گذشته خود رها می‌شوند. در کنار این برنامه، برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی و آتش بازی نیز در محل برگزاری جشنواره اجرا می‌شود. زمان برگزاری جشنواره فانوس‌ها در ماه نوامبر است.

دریان سفر امید

تور تایلند - کاماپرس

جشنواره آب تایلند

هیچ چیز مانند یک آب بازی حسابی در روزهای گرم سال و در کشور گرمسیری مانند تایلند نمی‌تواند مفرح و جذاب باشد؛ به­ویژه اینکه تعداد زیادی از مردم و گردشگران تور تایلند در قالب یک فستیوال شروع به آب بازی کنند. این جشنواره که سونگکران نام دارد، به مناسبت سال نو تایلندی از 13 آوریل آغاز شده و یک هفته تمام ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس یک سنت دیرینه، در چنین روزهایی مردم تایلند خانه تکانی کرده و روی مجسمه‌های بودا آب می‌ریزند تا تمیز شوند. این سنت کهن امروزه به یک جشن بزرگ خیابانی در شهرهای مختلف تایلند تبدیل شده است که گردشگران زیادی نیز در آن شرکت می‌کنند و حتی از فیل‌ها هم برای آب پاشی استفاده می‌شود.

مهم‌ترین شهرهای برگزار کننده جشنواره آب، بانکوک، پوکت و جیانگ مای هستند. اگر در این زمان به تایلند سفر کردید، حتما تفنگ آب پاش به همراه داشته باشید.

تور تایلند - کاماپرس

خشن‌ترین جشنواره تایلند برای گیاهخواران

فستیوال گیاهخواری تایلند، یکی دیگر از جشن‌های مذهبی این کشور است که در ماه اکتبر در شهر پوکت و در معابد چینی این شهر برگزار می‌شود. دلیل برگزاری این فستیوال و آیین مذهبی، اعتقادی است که برخی از تایلندی‌ها به متقاعد کردن خدایان برای حفاظت از آنان به روش‌های خاص دارند.

در این جشنواره مردم برای مدتی از گوشت و برخی دیگر از مواد غذایی پرهیز می‌کنند و با انجام برخی از حرکات عجیب، سعی در جلب توجه خدایان دارند. برای نمونه صحنه‌هایی مانند سوراخ کردن پوست صورت، راه رفتن روی ذغال داغ، دراز کشیدن روی تختی از چاقوها و اجسام تیز و آتش بازی و رقص با آتش در طول این جشنواره قابل مشاهده است.

این فستیوال در تور تایلند را می‌توان عجیب‌ترین فستیوال تایلند دانست و معمولا افرادی در آن حضور می‌یابند که از دیدن این نوع از صحنه‌های خشن و آزار دهنده، ناراحت نمی­شوند.

تور تایلند - کاماپرس

جشن فیل‌ها

فیل‌ها حیوانات ارزشمند و قابل احترامی برای تایلندی‌ها هستند و طبیعی است که هر ساله جشنواره‌ای به نام این حیوانات که در هر کاری کمک حال تایلندی‌ها هستند، برگزار شود. آخرین روزهای هفته سوم نوامبر، اصلی‌ترین زمان برگزاری این جشنواره است که بیشتر در شهرها و مناطق شمال شرقی تایلند برگزار می‌شود.

رژه‌های فیل‌های تزئین شده با گل‌ها از بخش‌های اصلی جشنواره است و از فیل‌ها با انبوهی از بهترین خوراکی‌ها و میوه‌ها پذیرایی می‌شود. آن دسته از گردشگران تور تایلند که عاشق ارتباط با حیوانات هستند،  می‌توانند بخشی از این جشنواره باشند و با فیل‌ها عکس بگیرند.

تور تایلند - کاماپرس

فستیوال اروح تایلند

فستیوال ارواح تایلند یکی از آیین‌های سنتی این کشور است که بر اساس تقویم قمری برگزار می‌شود. این جشنواره عجیب سه روزه در تعطیلات آخر هفته ششمین کامل شدن ماه در هر سال برگزار می‌شود. جمعه، اولین روز این جشنواره است که با پوشیدن لباس‌های ارواح آغاز می‌شود. روز شنبه، مخصوص موسیقی و پایکوبی است و یکشنبه نیز اختتامیه آیین‌های مذهبی بودایی انجام می‌شود.

این فستیوال در شهر سایی در استان لویی برگزار می‌شود و معمولا در شهرهای گردشگرپذیری مانند بانکوک، تورهایی برای حرکت به این جشنواره وجود دارد.

تور تایلند - کاماپرس

خرید تور تایلند از «لحظه آخر»

وبسایت لحظه آخر فعالیت خود در حوزه گردشگری را از سال 1391 آغاز کرده و امروزه به مرجعی برای اطلاعات گردشگری، خرید تور و رزرو هتل تبدیل شده است. در این سایت امکان خرید تور به صورت اقساطی نیز مهیا شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز