حمله به کره شمالی چقدر برای جهان هزینه دارد؟

جنگ دو کره با سهمگین‌ ترین خسارت تاریخ
ژیوار

طبق گزارش بلومبرگ، جنگ با کره‌شمالی میلیون‌ها کشته و 4 تریلیون دلار هزینه روی دست جهان خواهد گذاشت.

به گزارش کاماپرس، طبق گزارش بخش اقتصادی بلومبرگ، در صورت بروز درگیری تمام‌عیار بین کره‌شمالی و کره‌جنوبی، خطری 4 تریلیون دلاری به اقتصاد جهانی تحمیل خواهد شد؛ هزینه‌ای معادل دو برابر خسارات ناشی از حمله‌ روسیه به اوکراین.

بااینکه در حال حاضر احتمال بروز یک جنگ گسترده بین دو کره بسیار کم است، ولی نمی‌توان احتمالش را نیز صفر دانست. دیدار ولادیمر پوتین با کیم جونگ اون در ماه گذشته‌ میلادی، جدا از اینکه نخستین سفر رییس‌جمهور روسیه به پیونگ‌ یانگ در 24 سال اخیر بوده، ولی با امضای پیمان دفاعی بین این دو قدرت شرقی، اتحادی شبیه دوران جنگ سرد را تداعی کرده است.

جنگ دو کره با سهمگین‌ ترین خسارت تاریخ

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

بروز تنش و نزاع در کره‌جنوبی که به‌تنهایی 4 درصد از تمام قطعات الکترونیکی و  درصد بالایی از تراشه‌ حافظه‌‌های رایانه‌ای مورداستفاده در سراسر جهان را تولید می‌کند و محصولاتش از حیاتی‌ترین ورودی‌ها برای شرکت‌های صاحب‌نام دنیا هستند، می‌تواند یک خطر بالقوه در سقوط سهمگین بازارهای جهانی تلقی شود.

ناآرامی و بی‌ثباتی در کره‌جنوبی، همانند برخی دیگر از کشورهای مشابه، مثل تایوان و چین، به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین تولیدکنندگان محصولات عمده در دنیا، می‌تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد جهانی محسوب شود. با توقف صادرات لوازم الکترونیکی کره‌جنوبی، نه‌تنها اقتصاد داخلی این کشور فلج، بلکه اقتصاد جهانی نیز دچار شوک بزرگی خواهد شد.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز