نحوه محاسبه قیمت ورق آجدار و کاربردهای آن

ژیوار

ورق آجدار جزو ورق‌های فولادی متفاوت است که شکل ظاهری و جنس آن باعث می‌شود تا برای کاربردهای خاص مناسب باشد. این نوع از ورق در بازار فولاد به دلیل شکل ظاهری و آجدار بودن متمایز از سایر ورق‌ها است و به ورق شطرنجی نیز معروف است. معمولا قیمت ورق آجدار بر اساس عوامل مختلف مانند شکل ظاهری، ضخامت و وزن تعیین و محاسبه می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه تعیین قیمت ورق آجدار و ویژگی‌ها و کاربردهای این نوع ورق در صنایع مختلف پرداخته است.

ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار نوعی ورق فولادی است که طرح‌هایی تقریبا به شکل لوزی روی آن حک شده است. این نوع از ورق همانند سایر ورق‌ها تولید می‌شود اما در انتهای کار با استفاده از یک غلطک، اشکالی منظم بر روی ورق حک می‌شود. در واقع تولید این ورق دارای یک پروسه اضافی است که می‌تواند روی قیمت ورق آجدار در مقایسه با سایر انواع ورق اندکی تاثیر بگذارد.

ورق آجدار که ممکن است در بازار آهن با نام ورق چکر پلیت نیز نامیده شود، در فرآیند نورد گرم تولید می‌شود و حک شدن اشکال لوزی شکل روی آن توسط حرارت ایجاد شده تشدید می‌شود. این ورق‌ها در کارخانه به صورت‌های کویل، فابریک و پرسی به بازار عرضه می‌شوند اما می‌توان در اندازه‌های مورد نیاز نیز سفارش خرید آن را داد.

دریان سفر امید

ویژگی‌های بارز ورق آجدار

علاوه بر آجدار بودن که بارزترین و کاربردی‌ترین ویژگی این ورق است، این نوع از ورق معمولا دارای سطح براق است. مقاومت بالا، انعطاف پذیری و خاصیت خمش از دیگر ویژگی‌های ورق آجدار است.

ورق آجدار از نظر ظاهری جزو ورق‌های زیبا محسوب می‌شود و این می‌تواند باعث شود که در بخش‌هایی از دکوراسیون به خصوص بخش‌های بیرونی نیز بتواند مورد استفاده قرار گیرد. این ورق به دلیل سبک بودن به راحتی حمل می‌شود و از سوی دیگر آج‌های روی ورق باعث ایجاد اصطکاک بالا می‌شوند.

کاربردهای ورق آجدار

قیمت ورق آجدار می‌تواند بر اساس کاربردهای آن تعیین شود. شکل ظاهری، ویژگی‌ها و زیبایی این ورق باعث کاربردهای بسیار متفاوتی برای آن شده است.

برای نمونه شاید بیشترین مکان‌هایی که شاهد استفاده از ورق آجدار هستیم، دیواره و کف آسانسورها باشد. تقریبا کف تمام آسانسورها از ورق آجدار ساخته می‌شود. همچنین کف پل‌های فلزی و به طور کلی تمام کف‌های فلزی در کارخانه های صنعتی نیز از ورق آجدار ساخته می‌شود. دلیل این موضوع اصطکاک بسیار خوبی است که در این ورق وجود دارد و باعث عدم سر خوردن می‌شود.

علاوه بر مکان‌ها، کف کامیون‌ها، وانت بارها و اتوبوس‌ها نیز ممکن است از ورق آجدار ساخته شود. همچنین در ساخت ایستگاه‌های اتوبوس و سایر ایستگاه‌ها و مکان‌های فلزی نیز از این نوع ورق استفاده می‌شود.

انواع ورق آجدار بر اساس ضخامت

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت ورق آجدار ضخامت این نوع از ورق است. معمولا ورق آجدار در ضخامت های 2 میل، 3 میل و 5 میل به بازار عرضه می‌شود و هر یک از این ضخامت‌ها می‌تواند کاربردهای خاص خود را داشته باشد.

افزایش ضخامت ورق آجدار به معنی افزایش وزن و افزایش قیمت آن است و به همین دلیل شما باید با توجه به نوع و محل استفاده در پروژه، ضخامت ورق مورد نیاز را به صورت دقیق تعیین کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.

نحوه محاسبه قیمتی ورق آجدار

قیمت ورق آجدار معمولا بر اساس برند، ضخامت و وزن آن تعیین می‌شود. در واقع فرمول تعیین قیمت این ورق ساده است اما عواملی چون نوسانات قیمت مواد اولیه و فولاد خام و همچنین نوسانات نرخ ارز باعث تغییر روزانه قیمت این ورق می‌شود.

علاوه بر این، شرایط اقتصادی، افزایش و یا کاهش عرضه و تقاضا و نحوه تولید نیز بر قیمت این ورق تاثیر زیادی دارد. بر همین اساس توصیه می‌شود که قبل از اقدام به خرید نسبت به استعلام روزانه قیمت ورق از سایت‌های آنلاین فروش ورق و یا مراکز فروش اقدام کنید.

استعلام قیمت ورق آجدار و خرید آنلاین از سایت «آهن ملت»

آهن ملت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در بازار آهن شناخته شده است. این شرکت در زمینه فروش آهن آلات، انواع ورق و مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. این مجموعه در چند سال گذشته خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق راه اندازی سایت «آهن ملت» به صنعتگران و پیمانکاران ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://ahanmelat.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز