ثروتمندترین کودک تاریخ سینما که از تایتانیک پول درمی آورد

ژیوار

بازیگر کودک «تایتانیک» که نقش کوچکی در این فیلم ایفا کرده، می‌گوید ۲۵سال بعد از اکران این اثر هنوز چک‌های حق امتیاز دریافت می‌کند. تامپسون از حضور خود در تایتانیک جمعا حدود ۳۰ هزار دلار به دست آورده و گفته در زمان اوج محبوبیت فیلم، مبلغ چک‌ها قابل‌توجه‌تر بود، اما این روزها سالانه به‌طور معمول چندصددلار دریافت می‌کند.

به گزارش کاماپرس، ریس تامپسون ۳۲ ساله بازیگر نقش «پسر کوچک ایرلندی» فیلم تایتانیک بود که با وجود نقش کوچکی که در فیلم داشت، با آن سرنوشت غم‌انگیزش تاثیر ماندگاری بر بینندگان گذاشت. نقش او تنها شامل سه صحنه و بیان یک جمله بود که از مادرش در فیلم می‌پرسد: «مامان داریم چه‌کار می‌کنیم؟»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

دنیای اقتصاد نوشته، ریس تامپسون که اکنون به عنوان مدیر بازاریابی برای یک استراحتگاه اسکی و اسنوبورد در ایالت یوتای آمریکا کار می‌کند، می‌گوید: «بعد از این همه سال، اصلا فکر نمی‌کنم باید برایش پول بگیرم. در عوض وقتی چکی به دستم می‌رسد، با خودم می‌گویم: «چه باحال، ۱۰۰ دلار دیگر»

درآمد دنباله‌دار یک بازیگر که نقش کوچکی ایفا کرده در حالی قابل توجه است که به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در ایران حتی هنرمندان با‌سابقه و مطرح هم به حق و حقوق قانونی خود نمی‌رسند. دنیای اقتصاد به این مسئله اشاره دارد که فعالان فرهنگی در این سال‌ها بارها نسبت به استفاده ار آثار هنری خود بدون رعایت حق و حقوق قانونی اعتراض کرده‌اند، اما اقدام مهمی در این رابطه انجام نشده است. به عنوان مثال برخی ناشران و روزنامه‌نگاران در ماجرای چاپ کتاب‌های تقلبی و فروششان به صورت گسترده اعتراض و شکایت کرده‌اند اما نتیجه قابل‌توجهی نداشته است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز