چگونه کویل های کندانسور یخچال دوو را بدون آسیب زدن در خانه تمیز کنیم؟

ژیوار

تمیز نگه داشتن کویل های کندانسور یخچال دوو تاثیر زیادی در افزایش راندمان و خنک‌تر شدن دستگاه دارد. همچنین این کار می‌تواند طول عمر یخچال را بیشتر کند و در عین حال باعث کاهش مصرف برق شود. کویل‌ها عموما شکل مارپیچی دارند و ممکن است تمیز کردن آن‌ها دردسرساز باشد.

کاماپرس در ادامه روش‌های تمیز کردن این بخش مهم یخچال را بررسی می‌کند.

کویل های کندانسور یخچال چه نقشی دارند؟

کندانسور به معنای خنک کننده و یا همان رادیاتور یخچال است. این بخش که نقش مهمی در کارکرد دستگاه دارد، گاز مبرد را در کویل‌های خود جابجا می‌کند. این گاز باعث سرد کردن فضای داخل یخچال می‌شود و بعد از گرم شدن به بخش کندانسور می‌رود. در این جا گاز از طریق تقطیر به مایع تبدیل می‌شود و کندانسور عمل خنک کردن را انجام می‌دهد.

به عبارت دیگر، کندانسور در یخچال فریزر، کولر گازی یا هر وسیله برقی دیگری که قرار داشته باشد، گاز مبرد را دچار چگالی می‌کند و باعث خنک شدن آن می‌شود. اگر این اتفاق به خوبی انجام نشود یخچال نیز به درستی خنک نخواهد شد و این در طولانی مدت مشکلات دیگری را برای آن ایجاد می‌کند.

دریان سفر امید

گرد و خاک از مهم‌ترین مشکلات کویل های کندانسور

از مهم‌ترین مشکلاتی که باعث کاهش کارکرد و بازدهی کندانسور می‌شود، گرد و خاک است. بسیاری از افراد به شکل خانگی این گرد و خاک را از بین می‌برند و یا از متخصصان تعمیرات یخچال کمک می‌گیرند. از بین بردن گرد و خاک باعث خنک‌تر شدن یخچال می‌شود و طول عمر آن را افزایش می‌دهد؛ با این حال اگر به درستی انجام نشود می‌تواند مشکل ساز باشد.

کویل های کندانسور یخچال دوو را چطور در خانه تمیز کنیم؟

فراهم کردن مقدمات:

برای تمیز کردن این قسمت، ابتدا باید محل قرار گرفتن کویل‌ها را پیدا کرد. این اجزای مهم، ممکن است در قسمت جلویی و پایین یا پشت دستگاه قرار گرفته باشند. اگر کویل های کندانسور در جلوی یخچال باشند، در قسمت پایین، یک پنل محافظ وجود دارد و اگر کویل ها در پشت یخچال باشند، به راحتی دیده می‌شوند. البته ممکن است پنل محافظی روی آن‌ها قرار گرفته باشد.

قبل از هر چیز باید در شروع کار، یخچال را از برق کشید و منتظر خنک شدن آن ماند. در مرحله بعد، پنل پشتی و یا پایینی را که اغلب با پیچ گوشتی 4 سو باز می‌شوند، را باید از دستگاه جدا کرد. بهتر است پیش از شروع تمیزکاری حتما از یک ماسک برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دستگاه تنفسی استفاده شود.

نکته دیگری که در انجام این کار قابل توجه است، تمیز کردن پنل محافظ پشتی قبل از شروع تمیزکاری اصلی است.

استفاده از جاروبرقی

بعد از دسترسی به کویل های کندانسور یخچال دوو باید با جاروبرقی که سر فرچه‌ای دارد، تمام گرد و غبار روی دستگاه گرفته شود. همچنین تا جای ممکن باید گرد و خاک اطراف دستگاه را تمیز کرد تا قسمت پشتی و زیری یخچال کاملا پاک شود.

استفاده از فرچه

بعد از جارو کشیدن، با استفاده از یک فرچه باید کویل های کندانسور یخچال دوو را پاک کرد. این کار تمام گرد و غبارهای گیر کرده در لا به لای کویل ها را تمیز می‌کند و بخش‌های مختلفی که هنوز کاملا تمیز نشده‌اند، پاکسازی می‌شوند.

در این مرحله بهتر است از انواع فرچه‌های مختلف مانند فرچه‌های نازک و بلند استفاده شود. این کار تمیزی بهتری را ایجاد می‌کند.

دوباره استفاده از جاروبرقی

در مرحله بعد دوباره باید از جاروبرقی کمک گرفت. این کار تمام گرد و خاکی که توسط فرچه شل شده‌اند را بیرون می‌کشد و تمیزی کامل‌تری را رقم می‌زند. در این مرحله باید به دقت کف یخچال، اطراف پایه‌ها و زمینی که دستگاه روی آن قرار دارد جارو کشی شود.

بعد از این کار می‌توان یخچال را به محل اصلی خود برگرداند و به برق وصل کرد. در عرض 24 ساعت اثرات جادویی این تمیزکاری احساس خواهد شد.

نکته مهمی که در تمیز کردن کویل های یخچال دوو وجود دارد، این است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تمیز کردن آن کار آسانی نیست. ممکن است با اشتباهی کوچک، ایرادی جبران ناپذیر به کویل‌ها وارد شود و حتی فرد مجبور به تعویض آن‌ها باشد. همچنین استفاده از جاروبرقی و فرچه برای تمیز کردن باید با دقت و حوصله بسیار زیادی صورت گیرد.

به دلیل اهمیت این کار و تخصصی بودن آن، بهتر است از افراد کاربلد کمک گرفت. این کار می‌تواند هم سرعت و هم کیفیت تمیزکاری را بالا ببرد و مشکلی در سلامتی یخچال پیش نیاید.

متخصصان چطور کویل های کندانسور را تمیز می‌کنند؟

متخصصان با بهترین ابزار و بروزترین روش‌ها کویل های کندانسور یخچال دوو را تمیز می‌کنند. اگر از نمایندگی شرکت دوو کمک بخواهید، خدمات مختلف دیگری نیز ارائه می‌دهند و همچنین در صورت ایراد پیدا کردن قطعه‌ای آن را به سرعت تعویض می‌کنند. علاوه بر اطمینان به کیفیت و اصالت قطعات در نمایندگی دوو، می‌توان از داشتن تخصص و تجربه کافی آن‌ها نیز مطمئن بود.

نمایندگی تعمیرات یخچال دوو

نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر دوو با 90 روز ضمانت کتبی خدمات خود را ارائه می‌دهد و از قطعات اصلی کمپانی استفاده می‌کند. این نمایندگی طبق تعرفه اتحادیه هزینه‌های خود را مشخص کرده است و در آن سرویس‌های دوره‌ای یخچال نیز قابل استفاده است. علاوه بر تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال دوو که هر 6 ماه یک بار انجام آن توصیه می‌شود، خدمات دیگری نیز در این نمایندگی وجود دارد.

برای مثال بررسی و تعویض فیلتر هوا، تنظیم دمای یخچال و فریزر، بررسی و تعویض لاستیک درب، بررسی سیستم یخ ساز و آب سرد کن، تمیز کردن داخلی یخچال و بررسی عملکرد فن‌ها و کمپرسور از دیگر خدمات این مجموعه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت نمایندگی تعمیرات دوو با آدرس www.daewooposhtiban.com دیدن کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دوو پشتیبان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز