این 2 هوندا 25 ساله وارد قلمرو کلاسیک ها ‌شدند

هوندا 2000
ژیوار

با اینکه معمولاً توافق دقیق و مشخصی برای اطلاق واژه‌ «کلاسیک» به خودروها وجود ندارد، اما 20 تا 25 سالگی‌ هر خودرو می‌تواند یک نقطه‌ عطف برای ورود آنها به جایگاه «کلاسیک‌ها» قلمداد شود. به‌همین خاطر وقتی به تقویم‌ها نگاه می‌اندازیم، یادمان می‌آید که تقریباً 25 سال از ورود به قرن بیست‌و‌یکم سپری شده و این یعنی اتومبیل‌های ساخته‌شده در سال‌های ابتدایی دهه‌ 2000 همگی در حال نزدیک‌شدن به قلمرو «کلاسیک‌ها» هستند و چیزی نمانده تا آشناترین خودروهایی که می‌شناختیم به آسانی هرچه تمام‌تر به جمع کلاسیک‌ها اضافه شوند.

به گزارش کاماپرس، با نگاهی به دو نمونه از این خودروها شاید موارد دیگری هم به ذهن خودمان خطور کند.

هوندا اس 2000

مدل 4 سیلندری و فاقد توربو یا سوپر شارژر هوندا همان‌طور که از نامش پیداست، نخستین‌بار در سال 2000 پا به جهان خودروها گذاشت و با عمری کمتر از یک دهه، تا سال 2009 در بازارهای خودرو جولان می‌داد. قدرت 240 اسب‌بخاری این مدل که می‌توانست تا 8900 دور در دقیقه بچرخد، تا مدت‌ها برای شیفتگان ماشین دلبری می‌کرد.

لَری وبستر (تحلیل‌گر خودرو) در بررسی مدل S 2000 با تأکید بر قرارگرفتن این مدلِ کمپانی هوندا در فهرست برترین‌های آن سال‌ها، نوشته: «به جرأت می‌توان ادعا کرد که در سال 2000 میلادی، تنها 4 ماشین دیگر در سراسر آمریکا، در نسبت قدرت به وزن، وضعیتی بهتر از این مدل هوندا داشتند: کوروت، داج وایپر آرتی، فراری 355 اسپایدر و پلی‌موث پراولر.

او در بخش دیگری از بررسی‌اش هم با تمجید از هندلینگ و گیربکس 6 سرعته‌ S 2000، توجهات را به یک عنصر ویژه در این مدل جلب و خاطرنشان می‌کند: «شیفتر دنده‌ S 2000 موردی تماماً اسپرت با قدرت‌عملی استثنایی و اساساً همه‌چیز تمام است که باعث می‌شود رانندگی دلچسب و تبدیل به تجربه‌ای بی‌نظیر شود».

دریان سفر امید

مدل سال 2004 این ماشین که با موتوری قدرتمندتر به‌روز شده بود، با بدنه‌ای مستحکم‌تر که در عین قدرت‌ جابه‌جایی بالا، دینامیک بهتری نیز داشت، در آمریکای شمالی خریداران فراوانی پیدا کرد.

هوندا اس 2000

بیشتر بخوانید:

Honda Insight

دوران عرضه‌ مدل‌های هیبریدی کمپانی هوندا در آمریکا در آخرین سال قرن ‌بیستم (1999) با تولید مدل Insight  کلید خورد. تنها 2 سال پس از رونمایی تویوتا پریوس در ژاپن، هوندا نخستین نسل از  اینسایت‌هایش را در خلال سال‌های 2000 تا 2006 تولید و روانه‌ بازار کرد.

موتورهای الکتریکی براش‌لِس مدل اینسایت این قابلیت را داشتند که به ماشین در سرعت‌های پایین هم قدرت و شتاب دهند و باتری‌های «نیکل – هیدرید فلزی‌» آن هم هنگام کاهش سرعت به بهترین وجه شارژ می‌شدند. این مدل سه سیلندره از یک‌سو با کمک موتورهای الکتریکی‌اش می‌توانست 73 اسب‌بخار نیرو تولید کند و از سوی دیگر با مصرف سوختی ترکیبی (54 مایل در هر گالن) بسیار فراتر از استانداردهای رایج مصرف سوخت در آن سال‌ها بدرخشد.

با لحاظ‌کردن این موضوع مهم که حداقل 10 ایالت در آمریکا و کل کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا سال 2035 تولید خودروهای گازسوز و دیزلی‌ را متوقف و تردد آنها را ممنوع کنند، خودروهای هیبریدی به‌زودی تنها انتخاب رانندگانی خواهند بود که گزینه‌ای جز استفاده از این خودروها پیش‌روی‌شان نخواهد بود.

هوندا اینسایت 2000

انتهای پیام

مرتبط با : هوندا
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز