واکنش سازمان امور مالیاتی به اعتراض مدیرعامل اسنپ

ژیوار

سرپرست دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به اعتراض اسنپ در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واکنش نشان داد.

داوود خدابنده با بازنشر پست مدیرعامل اسنپ، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«اگر اسنپ می‌پذیرد خدمات حمل‌ونقل شهری ارائه می‌دهد و لوازم آن، مانند امنیت مسافران را متعهد می‌شود، طبق قانون از مالیات بر ارزش‌افزوده معاف خواهد بود. سازمان امور مالیاتی در جلسات متعدد، توضیح فوق و راهنمایی‌های لازم را به شرکت منعکس کرده است.»

در بخش “قوانین و مقررات اسنپ‌باکس”، بند ۱۲ ماده ۳ بیان می‌کند که کاربران اسنپ خدمات حمل‌ونقل شهری را ارائه نمی‌دهند، بلکه فقط خدمات نرم‌افزاری را که ارتباط بین کاربر سفارش‌دهنده و کاربر راننده را برای توافق بر انجام حمل مرسوله یا سفر فراهم می‌کند، ارائه می‌دهند. همچنین، شرکت اسنپ ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نیست و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این زمینه و اتفاقات حین حمل یا انجام سفر نخواهد داشت.

 

دریان سفر امید

مدیر روابط‌عمومی سازمان امور مالیاتی به قوانین و مقررات اسنپ‌باکس استناد کرده است، اما به نظر می‌رسد جملات مربوط به “اسنپ” است. پیش از این، یکی از نمایندگان مجلس با نام “رضا حاجی‌پور” اقدام سازمان امور مالیاتی را “غیرقانونی” خوانده و گفته بود که اعمال مالیات باعث ایجاد تورم و گرانی در سطح کشور و سوق دادن مردم به سمت استفاده از خودروهای شخصی می‌شود، که این امر باعث عقب‌گرد کشور در جهت حرکت به سمت توسعه سهم اقتصاد دیجیتال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، شب گذشته محمد خلج مدیرعامل اسنپ در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد مسافران اسنپ مطابق بخشنامه سال ۱۳۹۹ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده‌اند و حالا سازمان مالیاتی بر خلاف بخشنامه‌ صادره‌ خود، اسنپ را مکلف به پرداخت مالیات شناخته است. به باور خلج در صورت اضافه شدن ارزش افزوده به هزینه‌ سفر، حقوق مصرف کننده تضییع خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپ
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز