خرید طلا یا الماس؛ کدام‌ یک برای سرمایه‌ گذاری انتخاب بهتری است؟

ژیوار

الماس، سنگ لوکس و گرانبهایی است که تحت یک فرآیند حرارتی و در فشار بسیار بالا تولید و استخراج می‌شود. این ماده با ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی به سنگی شیشه‌ای و درخشان تبدیل می­‌شود که به‌ آن الماس گفته می‌­شود. این سنگ ارزشمند رقیبی به نام طلا دارد که فلزی زرد رنگ، درخشان و فوق‌العاده زیبا است و از معادن استخراج می‌شود. طلا نیز در واقع از نایاب‌ترین و لوکس‌ترین فلزات بوده که همواره خرید آن مورد توجه سرمایه‌گذاران و دولت‌ها بوده است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های طلا و الماس و اینکه کدام یک برای سرمایه‌گذاری انتخاب بهتری خواهد بود، پرداخته است.

ویژگی‌های الماس

الماس استحکام فوق‌العاده‌ای دارد؛ به طوری که در برابر عوامل آسیب‌زا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و در انعکاس نور هم عملکرد جالبی دارد. به عنوان مثال نور را به سرعت منعکس می­‌کند و همین باعث می‌شود که سطحی براق و درخشان داشته باشد. الماس، سنگی لوکس است و باید از آن تحت عنوان جواهر مخصوص ثروتمندان یاد کرد. همچنین الماس با وجود گران بودن، دارای رنگ‌های مختلف است و مصارف گسترده‌ای نیز دارد. الماس اگر با کیفیت و خالص باشد، بسیار شفاف خواهد بود.

خرید طلا یا الماس - کاماپرس

ویژگی‌های طلا

طلا فلزی زیبا، دارای جلا و درخشان است که سطحی نرم و انعطاف‌پذیر دارد؛ به راحتی در دسترس است، اما در عین حال نوسان قیمت بالایی دارد. طلا نرخ رو به رشدی دارد و هر ساله افزایش قیمت زیادی را تجربه می‌کند. طلا از گران‌بهاترین فلزات به شمار می‌رود و با داشتن نقدینگی بالا پشتوانه بسیاری از ارز‌های خارجی است.

دریان سفر امید

خرید طلا یا الماس؛ کدام‌ یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

اگر به دنبال راهی برای حفظ ارزش سرمایه‌ خود یا کسب سود از طریق آن هستید، طلا بخرید، اما اگر زیبایی  برایتان اهمیت دارد، به سراغ الماس بروید. با این حال، طلا و الماس هردو تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که برای انتخاب یکی از آن‌ها باید ابتدا این تفاوت‌ها را دانست و سپس برای سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کرد.

کمیاب بودن: الماس کمیاب‌تر از طلا نیست، اما کمتر از آن تولید و استخراج می‌شود، زیرا با وجود اینکه تعداد معادن الماس بسیار بیشتر از طلا بوده، اما فرآیند تولید آن بسیار سخت‌­تر و پر مشقت‌تر از روند تولید و استخراج طلا است؛ به همین خاطر می‌توان گفت که الماس نایاب‌تر از طلا بوده و برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.

قیمت: در مورد طلا و سنگ‌های گران‌بها مانند الماس، مهم‌ترین موضوع، کمیاب بودنشان است. اگر فلز یا سنگی کمیاب‌ باشد، قطعا قیمت بالاتری نسبت به بقیه خواهد داشت و به همین علت الماس با توجه نایاب‌تر بودن، قیمت بالاتری نیز نسبت به طلا دارد.

دریافت وام: با خرید طلا علاوه بر انجام سرمایه‌گذاری ایمن می‌توان از برخی بانک‌ها وام گرفت؛ در حالیکه الماس چنین شرایطی ندارد.

نقدینگی: طلا نقدینگی بسیار بالاتری نسبت به الماس دارد و خرید و فروش آن آسان‌تر، سریع‌تر و بهتر است.

میزان دسترسی: دسترسی به طلا نسبت به الماس بیشتر است. به عنوان مثال تمامی فروشندگان این صنف، طلا برای فروش دارند، اما شاید همه الماس نداشته‌ باشند.

حفظ ارزش سرمایه: بر اساس تجربه، خرید طلا به‌ویژه خرید آنلاین آن بدون اجرت اثر بیشتری در حفظ ارزش سرمایه خواهد داشت.

میزان عرضه و تقاضا: میزان عرضه و تقاضای طلا نسبت به الماس بسیار بالاتر است؛ چراکه با کمترین سرمایه حتی یک میلیون تومان نیز می‌توان طلا خرید، اما خرید الماس با سرمایه کم، سخت و تقریبا نشدنی است.

استحکام و فرم‌پذیری: استحکام الماس از طلا بالاتر است؛ چراکه بافت سخت‌تری دارد. در مقابل، فرم‌پذیری طلا از الماس بیشتر است؛ چراکه الماس با وجود سطح سخت، به راحتی فرم نمی‌گیرد.

فروش آسان: فروش طلا بسیار آسان‌تر از الماس است. به عنوان نمونه در کمتر از چند دقیقه می‌توان طلا را به فروش رساند و سرمایه‌ خود را نقد کرد.

تنوع: معمولا تنوع جواهرات ساخته شده از طلا بسیار بیشتر از زیورآلات ساخته شده از الماس است.

خرید طلا از «طلاسی»

طلاسی، پلتفرم خرید‌وفروش آنلاین طلای خام و بدون اجرت و بهترین راه برای حفظ ارزش سرمایه‌ است. این مجموعه با قابلیت نقدشوندگی سریع، دارایی را تضمین می‌کند تا در هر زمانی بتوان طلای خود را فروخت و وجه آن را دریافت کرد. با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و امثال آن می‌توان در کمترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول، خرید خود را انجام داد.

علاقه­‌مندان برای خرید حضوری از طلاسی می‌­توانند به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44 یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان