روایت نیما قاضی از کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات

وزیر پیشنهادی ارتباطات-کاماپرس
ژیوار

نیما قاضی که از بنیان‌گذاران پلتفرم علی‌بابا است، به منظور بررسی گزینه‌های وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، به عضویت کارگروه انتخاب کاندیداهای وزارت ICT (فاوا) درآمد. در این کارگروه به جز قاضی اعضای دیگری نیز حضور داشتند و با هم اندیشی و گفت‌وگوی همه جانبه، کاندیدای تصدی وزارت ارتباطات را به مسعود پزشکیان معرفی کردند.

به گزارش کاماپرس، در مدت زمانی که قاضی در این کارگروه حضور داشته، روایت قابل توجهی را به رشته تحریر درآورده است:

اولین مساله ترکیب کارگروه‌های پیشنهاد وزیر بود. درواقع آنچه که در مسیر اجرای کارگروه دیدم مرا به این نتیجه رساند که انتخاب اصلی را نه کارگروه بلکه آن کسانی انجام دادند که اعضای کارگروه را انتخاب کردند. من و چند فعال تشکلی دیگر که در اقلیت این کارگروه هم بودیم عملا وقتی وارد شدیم تازه فهمیدیم که بسیاری از اعضای کارگروه کاندیدای مشخصی را انتخاب و حتی به نوعی نمایندگی می‌کنند! بنابراین برای بعضی از اعضای کارگروه اصلا موضوع بررسی مطرح نبود. به هر حال اگر قرار باشد این فرآیند در دوره‌های دیگر ادامه پیدا کند باید مرجعی که اعضای کارگروه را انتخاب می‌کند، روشی قابل دفاع و مبنایی محکم برای انتخاب اعضای آن ارائه دهد.

دریان سفر امید

مساله دوم نحوه اطلاع‌رسانی و شفافیت فرآیندها و نتایج کار کارگروه بود. متاسفانه برای این مقوله عملا هیچ پیش‌بینی انجام نشده بود. در نتیجه در اولین جلسه‌ای که کارگروه دست به پالایش ورودی‌ها (۶۳ کاندید معرفی شده) زد، نتایج اولیه کار بدون توضیحات کافی منتشر شد. نتایجی که نه نتیجه کار کارشناسی و بررسی و تعمق، بلکه نتیجه یک گمانه‌زنی اولیه در مورد کاندیداها بود. همین اطلاع‌رسانی یا بهتر بگویم نشت اطلاعات کارگروه، که شائبه استفاده‌های سیاسی و رقابتی هم داشت، منجر به آن شد که مراحل بعدی امتیازدهی و بررسی کاندیداها با محافظه‌کاری و محرمانگی بسیار بیشتری پیش برود. تا جایی که حتی ما به عنوان اعضای کارگروه از نتایج ارزیابی و امتیازهای نهایی کاندیداها مطلع نشدیم. در نهایت آنچه که به صورت غیررسمی از کارگروه به بیرون درز کرد، اطلاعاتی غیردقیق و گمراه‌کننده بود.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز