بی نظیر جلالی کیست؟

وزیر پیشنهادی وزارت کار-کاماپرس
ژیوار

یکی از نامزدهای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم، بی نظیر جلالی است که اتفاقا سابقه حضور در این وزارت‌خانه را هم داشته است.

به گزارش کاماپرس، مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان برگزار شد و او از امروز به طور رسمی کلید دار پاستور شده است. یکی از اولویت‌های کاری پزشکیان در حال حاضر انتخاب اعضای کابینه است و فقط تا چند روز آینده فرصت دارد وزاری خود را به دولت معرفی کند.

در این میان، بین گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت کار نام یک زن به چشم می‌خورد.  وزارت کار با انبوهی از مشکلات کار و کارگری، اشتغال‌زایی، چالش‌های اجرایی و زیرساخت‌های حقوقی روبرو است و حضور فردی آشنا به برنامه‌های کارآفرینی، مشکلات اشتغال جامعه کار و از همه مهمتر رفع معضل بیکاری ضروری است.

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های اجرایی جلالی نشان می‌دهد او در وزارت‌ کار سابقه حضور داشته و مدیر کل سابق فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه بوده است. همچنین مدیرکلی مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور و دبیری شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی استان کردستان از دیگر فعالیت‌های شاخص او به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

نایب‌ رئیس پارلمان ملی جوانان

بینظیر جلالی 43 ساله، اصالتا سنندجی و دانشجوی دکتری روان شناسی است. او در دوره‌ای مشاور استاندار کردستان بوده و در کارنامه کاری خود عضو مؤسس و نایب‌ رئیس پارلمان ملی جوانان را نیز ثبت کرده است.

وی که همسر فیروزآبادی دبیر پیشین شورای عالی فضای مجازی است، مسئولیت‌های اقتصادی دیگری هم داشته که از میان آن‌ها می‌توان به هیات مدیره شرکت آتیه صبا، عضو موظف هیات مدیره شرکت کار و تامین سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد.

جلالی از زمانی که سن کمی داشته در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور پیدا می‌کرد و در 18 سالگی موفق شده مجوز تاسیس تشکل غیردولتی حوزه زنان و دختران استان کردستان را اخذ و در سال 78، لقب جوانترین فعال تشکل استان کردستان را به نام خود ثبت کند.

بهبود حکمرانی دولت بر صندوق‌های بازنشستگی

این گزینه احتمالی وزارت کار، طی گفت‌وگویی با ایسنا به تشریح برنامه‌های خود در صورت تصدی وزارت کار پرداخته و تاکید کرده در صورت معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی، بهبود حکمرانی دولت بر صندوق‌های بازنشستگی خصوصا تامین اجتماعی از طریق وصول بدهی‌های دولت را در دستور کار خواهد گذاشت.

جلالی این را هم اضافه کرده پرهیز از تصویب قوانین تعهد آور مالی بدون تامین بار مالی، تحت پوشش قرار دادن گروه‌های جدید بیمه‌ای، تلاش برای نظارت و حضور بازنشستگان و ذینفعان در مدیریت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، شفاف سازی جهت انتساب مدیران کاربلد متبحر و متخصص، اجرایی کردن کامل قانون جامع حمایت از معلولین بخصوص ماده ۲۷ آن از دیگر مواردی است که برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده‌ است.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز