فشارهای دقیقه ۹۰ در چینش کابینه ؛ افشاگری یک سیاستمدار کهنه‌ کار

ژیوار

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چالش‌های پیش‌روی مسعود پزشکیان، رفع فیلترینگ و همچنین سهم‌خواهی عده‌ای از کابینه‌ی او توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش کاماپرس، کرباسچی طی گفت‌وگویی که به تازگی انجام داده در پاسخ به این پرسش که چالش‌های پیش‌روی دکتر پزشکیان در تحقق وعده‌هایش چیست؟ می‌گوید: ایشان در همه زمینه‌ها چالش دارد. الان در انتخاب نیروها، کلی مشکل دارد. در بین تمام افراد حتی آن‌هایی که علیه دکتر پزشکیان فعالیت کردند، توقع ایجاد شده تا در کابینه ایشان حضور داشته باشند؛ کسانی که بیشترین فعالیت تخریبی را علیه ایشان کردند، به زبان درآمده‌اند.

وی این ماجرا را معلول سوءتفاهمی می‌داند که وقتی دکتر پزشکیان گفتند از همه نیروها استفاده می‌کنیم، ایجاد شده و در این رابطه اضافه می‌کند: از این طرف، همه‌ی نیروهایی که کمک کردند، متوقع هستند در حالی که نباید توقع داشته باشند که چون در انتخابات فعالیتی کرده یا در ستادی بوده‌اند، فوراً در هر شرایطی به ایشان سمتی بدهند.

به نقل از سایت جماران، وی در ادامه به این نکته اشاره داشته که شناسایی نیروهای کارآمد و متخصص، مقدمه‌ای است برای اینکه از آن‌ها استفاده شود. اما همه در حد وزیر نیستند. چند هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند، اما یک نفر برای وزارت ارشاد لازم است. اگر هشتاد نفر ثبت‌نام کنند و بخواهند وزیر شوند، معلوم است یک نفر وزیر می‌شود و بقیه علی‌القاعده اگر در کار خود دقت نکنند، دلخور می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

مدیرمسئول گروه مطبوعاتی هم‌میهن می‌گوید: آقای پزشکیان با تجربه‌ و تخصصی که در زمینه‌های مدیریتی دارد، افرادی که این گونه و با اصرار و توصیه آمدند، را باید کنار بگذارد. چون در شرایط فعلی که سمت‌های اجرایی، منافعی برای کسی ندارد؛ مگر اینکه بخواهد سوءاستفاده کند. انسان باور نمی‌کند افرادی که تا پریروز در جایی بودند، یک دفعه این قدر احساس مسئولیت خدمت به آن‌ها دست داده باشد.

به اعتقاد کرباسچی، کسی که پول پیشنهاد می‌کند، تهدید می‌کند و توئیت می‌زند که اگر این گونه نباشد من می‌روم و در مجلس فلان کار را می‌کنم، معلوم است که جریان غیرسالمی است.

این فعال سیاسی همچنین به چالش‌های پیش‌روی پزشکیان اشاره کرده و می‌گوید: من اخیراً آماری خواندم که در قطعی برق این چند روز، بیش از 50 میلیارد دلار به اقتصاد و درآمد ملی کشور ضرر وارد شده است. این‌ها همه بحران‌های عظیمی است؛ مسئله آب، محیط زیست و … کسانی که می‌خواهند با این بحران‌ها بجنگند که نمی‌شود سر و دست بشکنند. در باورمان نیست که این قدر آدم‌های مسئولیت‌شناس و دلسوز و جان فدا در کشور پیدا شدند که ما خبر نداشتیم! بنابراین در هر زمینه، بحرانی برای سیستم دولتی و رئیس جمهور وجود دارد که باید حل شود.

به گفته‌ی کرباسچی، آقای پزشکیان وعده‌های داده و مردم منتظرند ببینند آدمی که گفته گردنم را پای این حرف‌ها می‌گذارم چه می‌کند؟ به نظر من اولین و راحت‌ترین مسأله ایشان، مسئله رفع فیلترینگ است. معنا ندارد در شرایط معمولی در کسب و کار مردم اختلال وارد شود. زندگی چهار میلیون نفر از مردم، از طریق فضای مجازی تأمین می‌شد اما دچار اختلال شده است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز