بنیان‌گذار ایوند: شفاف‌سازی خواسته اول ما از وزیر ارتباطات آینده است

حمیدرضا احمدی- کاماپرس
ژیوار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهره‌های تعیین‌کننده در اکوسیستم ارتباطات کشور است، بر همین اساس این موضوع که چه کسی قرار است در دولت چهاردهم بر صندلی این وزارتخان تکیه بزند، اهمیت بسزایی پیدا می‌کند. وزارت ارتباطات مسئولیت‌های متعددی، از سیاست‌گذاری و اشتغال‌آفرینی گرفته تا برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای را بر عهده دارد.

بر همین اساس حمیدرضا احمدی، نایب رئیس کمیسیون اینترنت انجمن تجارت الکترونیکی و بنیان‌گذار ایوند، در گفت‌وگویی با کاماپرس از مشکلاتی که در مواجهه با این وزارتخانه برای آن‌ها پیش آمده‌ و انتظاراتی که از وزیر آینده می‌رود، صحبت کرده است.

به عنوان بنیان‌گذار ایوند با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

به عنوان بنیان‌گذار ایوند فیلترینگ و تحریم‌ها یکی از اصلی‌ترین مشکلات بود که هزینه‌های زیادی به ما تحمیل کرد؛ در موضوع فیلترینگ هزینه‌ای که بابت دور زدن فیلترینگ پرداخت می‌شود و در خصوص تحریم‌ها، فیلتر شدن آی‌پی‌ها صدمات زیادی به ما وارد می‌کنند.

به عنوان عضو انجمن تجارت الکترونیک چه تجربیاتی داشتید؟

دریان سفر امید

اگر بخواهم از نظر عضو انجمن تجارت الکترونیک اظهار نظر کنم، باید بگویم که وزارت ارتباطات با ما قهر بود، اما تلاش‌های طرفین منجر شد که این وزارتخانه جلساتی را با حضور اعضای انجمن تجارت الکترونیک برگزار کند و به حرف ما گوش دهد؛ درواقع می‌توان گفت که تنها نهادی بود که در مقابل گزارش‌های انجمن تجارت الکترونیک پاسخ‌گو بود. سایر ارگان‌ها مانند کمیته جرایم رایانه‌ای به هیچ‌ عنوان پاسخی به ما ندادند و گویا اصلا گزارشی منتشر نشده است و هیچ بازخورد مثبت یا منفی ارائه نکردند.

بیشتر بخوانید:

 

چه انتظاری از وزیر ارتباطات آینده دارید؟

اولین‌کاری که وزیر ارتباطات آینده می‌تواند انجام دهد، که بسیار نیز راحت است، شفاف‌سازی رای‌ها در کمیته جرایم رایانه‌ای است. هر اقدامی که برای فیلترینگ و یا برداشتن فیلتر پلتفرمی صورت می‌گیرد، شفاف باشد و سایر مسئولان تعیین‌کننده را نیز به شفاف‌سازی آرا تشویق کند.

در ادامه وزیر ارتباطات می‌بایست سیاست‌های فیلترینگ را بازطراحی کند. با این حال این اقدام نمی‌تواند نخستین قدم وزیر آینده بلافاصله پس از حضور در وزارت ارتباطات باشد، چراکه نیاز به رایزنی و رفت و برگشت‌های متعدد دارد.

چه انتظاری از معاونت علمی ریاست‌جمهوری دارید؟

مسیری که سورنا ستاری در معاونت علمی پیش گرفته بود، خیلی بهتر از مسیر فعلی این معاونت است. اصلی‌ترین ابزار معاونت علمی در حال حاضر تخصیص وام به برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که مشخص نیست چقدر توانستند در این مسیر موفق شوند؛ در حالی که در زمان آقای ستاری تعریف دانش‌بنیان‌ها وسیع‌تر شد و امکانات بیشتری به شرکت‌ها تخصیص داده شد. در راستای سیاست‌های آقای ستاری، شرکت‌های بیشتری توانستند در این دسته قرار گیرند و خود ایوند در زمان آقای ستاری دانش‌بنیان شد که دو مزیت مهم برای ما داشت. به شکلی که توانستیم از نیروهایی که سرباز هستند، بهره ببریم و همچنین پیگیر بیمه تکمیلی برای کارمندان‌مان باشیم. در صورتی که اگر دانش‌بنیان نبودیم این اقدامات برای ما به شدت دشوار می‌شد. امیدواریم در معاونت علمی این مسیر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوندحمیدرضا احمدی
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز