کدام دانشگاه برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا مناسب است؟

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا
ژیوار

انتخاب درست دانشگاه در مقطع دکترا تاثیر به سزایی روی آینده شغلی و حرفه‌ای هر فرد دارد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند تا تحصیلات مقطع دکترای خود را در دانشگاه‌های تراز اول جهان ادامه دهند. در این میان تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا نیز می‌تواند به دلیل کیفیت دانشگاه‌های این کشور به یک گزینه جدی انتخاب برای تحصیلات تکمیلی تبدیل شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و مزایای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا و معرفی بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیلات تکمیلی پرداخته است.

چرا استرالیا گزینه مناسبی برای تحصیلات دکترا است؟

استرالیا از جمله کشورهایی است که در صد سال اخیر اقدامات زیادی را برای افزایش سطح علمی و دانشگاهی کشور انجام داده است و امروزه نتیجه این اقدامات در تراز اول شدن بیشتر دانشگاه‌های این کشور دیده می‌شود. به همین دلیل نه فقط در ایران، بلکه در بیشتر کشورهای جهان، از استرالیا به عنوان یک مقصد مهاجرتی برای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع تکمیلی مانند دکترا نام برده می‌شود.

این موضوع سبب شده است که در تمام دانشگاه‌های این کشور، تعداد بالایی از دانشجویان بین المللی و خارجی مشغول تحصیل باشند و این موضوع به یک امر معمول در استرالیا تبدیل شده است. این موضوع به خصوص برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا مشهودتر است.

دولت استرالیا نیز برای رشد و توسعه در این حوزه تلاش می‌کند و با اعطای بورسیه‌های تحصیلی تلاش می‌کند تا تعداد بیشتری از نخبگان دانشگاهی را به سمت خود جلب کند. در واقع ترکیب سطح بالای علمی، رفاه عمومی و کمک‌های دولتی سبب شده است تا نگاه دانشگاهیان به سمت این کشور جلب شود.

دریان سفر امید

مزایای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا

مزایای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا محدود به سطح علمی و دانشگاهی این کشور نمی‌شود. از جمله مهم‌ترین مزایای این کار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشگاهی
  • امکان 20 ساعت کار در هفته برای تامین بخشی از مخارج زندگی
  • امکان اقامت حداقل به مدت 4 سال پس از فارغ التحصیلی در استرالیا برای زندگی و فعالیت شغلی
  • ارائه آموزش برای رشته‌های منحصر به فرد و خاصی که ممکن است در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا وجود نداشته باشند.
  • امکان تحصیل پاره و.قت
  • امکان حذف جلسات شفاهی و حضوری برای دفاع از پایان نامه

کدام دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در مقطع دکترا مناسب‌تر هستند؟

15 دانشگاه کشور استرالیا جزو 250 دانشگاه برتر جهان هستند و همین موضوع این 15 دانشگاه را برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا ایده آل کرده است. با وجود اینکه در انتخاب دانشگاه باید شرایط مختلفی در نظر گرفته شود اما می‌توان به برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور که گزینه‌های مناسب‌تری هستند، اشاره کرد.

دانشگاه ملی کشور استرالیا برای تحصیل در مقطع دکترا

این دانشگاه اصلی‌ترین دانشگاه این کشور است و با رتبه 27 جهانی بهترین رتبه را در بین دانشگاه‌های مختلف استرالیا به خود اختصاص داده است. این دانشگاه یک دانشگاه جامع است که تمام رشته‌های مورد نظر از علوم انسانی و پزشکی تا علوم نوین در آن آموزش داده می‌شود.

دانشگاه ملبورن استرالیا برای تحصیل در مقطع دکترا

این دانشگاه نیز رتبه 37 دانشگاهی را در جهان به خود اختصاص داده است و بیش از 100 رشته تحصیلی در این دانشگاه در مقاطع مختلف تدریس می‌شود. این دانشگاه در شهر ملبورن قرار گرفته است که یک شهر بسیار پیشرفته در استرالیا محسوب می‌شود.

دانشگاه سیدنی به عنوان سومین دانشگاه برتر استرالیا

این دانشگاه رقیب قدیمی دانشگاه ملبورن است و رقابت عجیبی بین این دو دانشگاه برقرار است. دانشگاه سیدنی رتبه 38 برتر دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است و از نظر اعتبار علمی دقیقا در کنار دانشگاه ملبورن قرار گرفته است.

دانشگاه نیو ساوت ولز در شهر سیدنی

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در شهر سیدنی با رتبه جهانی 43 است. اگرچه قدمت این دانشگاه به دیگر دانشگاه سیدنی نمی‌رسد ولی از نظر علوم نوین جزو دانشگاه‌های رده اول استرالیا قرار دارد.

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا

پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا با خدمات  «گروه اعزام دانشجو آریا»

موسسه مدیریت مشاوره آریا به صورت تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی در کشورهایی چون استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند. این موسسه فعالیت خود را از سال 1384 و با دریافت مجوز رسمی فعالیت از وزارت علوم در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور آغاز کرده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02188240445 تماس گرفته و یا به سایت رسمی موسسه در آدرس https://aryaeducationgroup.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آریا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز