آخر هفته را در تهران چطور بگذرانیم؟

ژیوار

کار زیاد و شلوغی شهر تهران باعث می‌شود تا با نزدیک شده به پایان هفته، برای اوقات فراغت و تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم. با وجودی که بسیاری به دنبال فضایی در خارج از شهر تهران می‌گردند، اما در داخل شهر هم امکانات تفریحی بسیاری وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش، گزینه‌های جذاب برای گذران یک پایان هفته عالی در تهران را بررسی می‌کند.

پارک جنگلی‌های محبوب داخل تهران

با وجود شلوغی‌های بعد از ظهر تهران و رفت و آمد همیشگی خودرو در خیابان‌ها، اما این شهر با دارا بودن پارک جنگلی‌، فضاهای آرامی را برای آخر هفته خانواده‌ها و جوان‌ها رقم خواهد زد. در تهران چند پارک جنگلی جذاب برای آخر هفته‌ی افراد داریم که محیط‌های امنی برای پیک نیک کردن دارد. پارک سرسبز سرخ حصار در شرق تهران، پارک طالقانی در نزدیکی پارک آب و آتش که اتصال آنها با پلی به هم از جذابیت‌های این دو پارک است. پارک چیتگر در غرب تهران که یکی از پارک جنگلی‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود. از طرفی پارک‌های لویزان، یاس فاطمی و سوهانک هم جزو پارک‌ جنگلی‌های شرق تهران به حساب می‌آیند.

در مرکز تهران هم فضاهای سبز بسیاری مناسبی وجود دارد، اما معروف‌ترین‌های آن برای پیک نیک خانوادگی در آخر هفته پارک ملت، پلیس، جوانمردان و جمشیدیه هستند.

آخر-هفته-تهران-تفریح-کاماپرس

دریان سفر امید

بام‌های تهران گزینه‌های جذاب برای آخر هفته

باوجود تمام شلوغی‌ها، تماشای تهران از یک ارتفاع بلند بسیار جذاب است. برای همین آخر هفته‌ها افراد بسیاری برای ساعت‌های طولانی روی بام‌های تهران می‌ایستند و به جنب و جوش شهر نگاه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و اولین بام‌های تهران توچال است که علاوه بر رستوران و سینما و تفریح‌های دیگر، فضای پیاده روی هم دارد.

بام محک در نزدیکی بیماستان محک نیز نمای بسیار خوبی داشته و تجربه جذابی از تماشای غروب را برای شما فراهم می‌کند.

بام بوکان هم با وجود ساخت و سازهای منطقه، هنوز دارای جذابیت‌های خاص خودش است. در کنار آن، بام نیاوران و آرژانتین هم از بام‌های دیگر تهران هستند که محبوبیت بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید:

سینما؛ یک پیشنهاد خوب برای آخر هفته‌ها

یکی از فضاهای فرهنگی و تفریحی برای آخر هفته یک خانواده و یا جوان‌ها، سینما خواهد بود. چند سینمای معروف تهران، از جمله سینما کوروش، آزادی تهران، سینمای باغ کتاب، سینما مگامال، ایرانمال، پردیس پارک ملت، پردیس سینمای ارگ تهران و پردیس سینمایی چارسو هستند که کیفیت بالاتری هم دارند.

گالری گردی تجربه ای جذاب در پایان هفته

همچنین یکی از پیشنهادهای قابل تامل به افراد هنردوست، گالری گردی و تماشای هنر دیگران است. از گالری‌های جذاب تهران می‌توان به گالری باغ موزه هنر ایرانی، شیرین، سیحون، هور، هما، آریا، کاما، سهراب، شریف، الف، موزه هنرهای معاصر و ایرانشهر و ثالث اشاره کرد.

باملند و بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران

مجموعه باملند علاوه بر دارا بودن یک دریاچه بزرگ با نام شهدای خلیج فارس، رستوران و کافه‌های متنوعی را در خود جای داده است. همچنین مرکز خرید و داشتن شهر بازی در اطراف دریاچه به محبوبیت این منطقه اضافه کرده است. حتی در فاصله چند متری با این مجموعه‌ی بزرگ، می‌توان وارد پارک جنگلی چیتگر شد و از فضای داخل این پارک استفاده کرد. به طور کل باملند یکی از جذابیت‌های مهم غرب تهران محسوب می‌شود.

مکان‌هاب جذاب برای خانواده‌های بچه دار

معمولا خانواده‌هایی که بچه دارند، برای تفریح‌های آخر هفته با محدودیت‌های همراه هستند. اما تهران چند جای جذاب برای کودکان و بزرگ‌های آنها دارد که ساعت‌های خوبی را با هم سپری خواهند کرد.

یکی از آنها باغ کتاب است که کودکان علاوه بر استفاده از فضای کتاب‌های کودک و سالن اتاق بازی، از سینما و رستوران‌های آن هم می‌توانند استفاده کنند. در کنار آن شهر بازی سرپوشیده ژوپیتر، بولینگ عبدو، سرزمین عجایت تیراژه، شهربازی چمران و فان‌لند هستند.

البته جاهایی مثل ژوراسیک پارک، هیومن پارک، دکتر لند و سرزمین لی لی پوت به دلیل فضای علمی که برای کودکان محیا می‌کند، احتمالا جذابیت بیشتری خواهد داشت. مکان دیگر برای کودکان اُ پارک خواهد بود که علاوه بر آب بازی، می‌توانند از وسایل آبی این مجموعه هم استفاده کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز