لپ‌ تاپ ایسوس زنبوک 14 بخریم یا مک‌ بوک ایر 13 ؟

مک بوک و ایسوس/ کاکاپرس
ژیوار

یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان خرید لپ‌تاپ طول عمر باطری و البته قدرت پردازشی بالا است. از همین رو اکثر افراد پیش از خرید لپ‌تاپ سعی می‌کنند که اطلاعات کامل و جامعی جمع‌آوری کنند که در آینده دچار مشکل جدی نشوند. در اینجا باید گفت که هر دو لپ‌تاب ایسوس زنبوک 14 و مک‌‌ بوک ایر 13 دارای قدرت پردازشی بالایی بوده و رقبای قدری برای یکدیگر محسوب می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ قابل‌حمل با عمر باتری خوب و عملکرد قوی هستید، این دو لپ‌تاپ احتمالاً در صدر فهرست شما قرار دارند؛ هرچند که لپ‌تاب ایسوس زنبوک 14 از نظر عمر باتری، نسبت به مک‌بوک برتری دارد. قیمت لپ‌تاب ایسوس زنبوک 14 در حدود 45 میلیون تومان است و مک‌‌ بوک ایر 13 را نیز می‌توان با پرداخت 55 میلیون تومان خریداری کرد.

در این گزارش عملکرد و ویژگی‌های بارز این دو لپ‌تاپ با یکدیگر مقایسه شده است.

مقایسه طراحی لپ‌ تاپ ایسوس زنبوک 14 با مک‌ بوک ایر 13

وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، باید گفت که طراحی مک‌ بوک ایر چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده است؛ اگرچه در نسخه M2، شارژ MagSafe را به آن اضافه کرده و در نهایت حاشیه‌های بازاری را کاهش داده است. در اینجا می‌توان گفت که هر دو لپ‌تاپ دارای طراحی بسیار نازک و سبک با زیبایی‌شناسی مینیمالیستی هستند؛ هرچند که تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد. به عنوان مثال، هر دو لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشتر نمادین باشند تا مد روز؛ این بدان معناست که تغییرات طراحی در خطوط مک‌ بوک و زنبوک به کندی اعمال می‌شود.

طراحی مک‌بوک مطمئناً بعد از دهه‌ها پایبندی اپل به طراحی آلومینیومی لبه‌‌گرد، کمی بیشتر نمادین است؛ از طرفی مک‌بوک ایر در رنگ‌های بیشتری عرضه می‌شود، حتی اگر سایه‌های متفاوتی از یک پالت رنگی تک رنگ باشند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، ایسوس زنبوک 14 در رنگ‌های خاکستری جاسپر و مک‌بوک ایر 13 در رنگ‌های نیمه‌شب، ستاره‌ای، کهکشانی و نقره‌ای عرضه می‌شوند. پس از نظر طراحی و گزینه‌های رنگی متعدد، مک‌بوک 13 نسبت به ایسوس زنبوک تا حدودی برتری دارد.

مک بوک ایر/ کاما پرس

مقایسه ویژگی‌های ایسوس با مک‌ بوک

مک‌‌بوک ایر 13 دارای یک درگاه شارژ  MagSafe، دو درگاه Thunderbolt 4 USB-C و یک جک صدا است. در مقابل ایسوس زنبوک 14 دارای دو درگاه Thunderbolt 4 USB-C، یک پورت USB 3.2 Type-A، یک درگاه HDMI 2.1 با اندازه کامل و یک جک ترکیبی صدا است.

با خرید ایسوس زنبوک 14، یک پورت USB-C برای شارژ را از دست می‌دهید اما در عوض یک پورت USB-A برای جایگزینی آن به دست می‌آورید. همچنین این دستگاه دارای اتصال HDMI مخصوص است.

ایسوس زنبوک 14/ کاماپرس

برررسی صفحه نمایش مک‌بوک و ایسوس

پنل ایسوس زنبوک 14 و صفحه نمایش Retina در مک‌‌بوک ایر 13 هر دو خیره‌کننده به نظر می‌رسند. اما باید گفت که از نظر دقت رنگ، ایسوس زنبوک 14 با پوشش 79.8 درصدی در طیف رنگی DCI-P3 و دقت Delta-E 0.23 برتری نسبی به رقیب خود دارد. اما مک‌‌بوک ایر 13 دارای پوشش 77.8 درصدی DCI است. از نظر روشنایی نیز مک‌‌بوک ایر 13 با میانگین 476 نیت برنده این رقابت است؛ در حالی‌که ایسوس زنبوک 14 با میانگین 339 نیت در بازار پیشتاز است.

از نظر عملکرد نیز هر دو لپ‌ تاپ به‌خوبی از عهده وظایف مختلفی از جمله میزبانی تب‌های متعدد کروم و باز کردن ادوبی فتوشاپ و پریمیر پرو برآمدند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مک‌‌بوک ایر برای تولید محتوا مناسب‌تر است و ایسوس زنبوک 14 قدرت عملکرد کلی‌تری دارد. اما وقتی نوبت به معیارهای اصلی می‌رسد، زنبوک برنده است.

انتهای پیام

مرتبط با : 19 کالااپلایسوسدیجی کالاکالاتیک
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز