توصیه های کاربردی برای کاهش استرس و افزایش شانس قبولی در آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان - کاماپرس
ژیوار

برای دانش‌آموزان ممتاز که هنوز به سن شرکت در کنکور نرسیده‌اند آزمون تیزهوشان اهمیتی مشابه دارد و گاه فشار روانی زیادی به آنان تحمیل می‌کند. طب سنتی برای قبولی در آزمون تیزهوشان چند توصیه دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

راهکارهای کاهش استرس و شانس بیشتر قبولی در آزمون تیزهوشان

معمولا هر آزمون و امتحانی با استرس بسیاری برای افراد همراه است، به­ ویژه اگر به اندازه اهمیت آزمون کنکور یا ورودی به مدارس تیزهوشان باشد که با سرنوشت داوطلب ارتباط دارد. دانش آموزان بسیاری به دلیل نداشتن آمادگی روانی برای آزمون ورودی، در این امتحان مهم موفق نمی‌شوند، اما توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان که معمولا اجرای آن در خانه هم امکان پذیر است، می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا بدون استرس شاهد بهترین نتیجه باشند. در ادامه به این موارد پرداخته شده است.

آزمون تیزهوشان - کاماپرس

  • تغذیه: یکی از مهم‌ترین نکات در این بخش توجه به تغذیه داوطلبان است؛ بنابراین والدین باید توجه کنند در دورانی که دانش آموزان در حال آماده شدن برای آزمون هستند، حتما در تغذیه آنان از کربوهیدرات‌ها، پروتئین، چربی‌های اشباع نشده و ویتامین استفاده کنند.
  • ورزش: در کنار تغذیه مناسب، بهتر است که داوطلبان آزمون، ورزش‌های شنا، دوچرخه سواری، یوگا، کوهنوردی یا پیاده‌­روی را در برنامه خود جای دهند. این فعالیت‌ها به میزان قابل توجهی از استرس آنان کم می‌کند؛ بنابراین حتی هفته‌ای چند ساعت باید برای این تحرکات وقت بگذارند تا انرژی و هیجانات بد خالی شود.
  • کاهش استرس: با وجود توجه به تمام این نکات، معجزه دمنوش‌ها را نباید فراموش کرد، زیرا برخی از آنها اثر فوق‌العاده‌ای بر کاهش استرس دارند و بهتر است در روزهای منتهی به آزمون از آنها به صورت روزانه مصرف کرد. البته هر کدام از آنها علاوه بر کاهش هیجانات منفی، فواید دیگری همچون اثرگذاری داروی گیاهی هم دارند. به طور مثال، شیرین بیان، چای سیاه، چای سفید، سنبل الطیب، اسطوخودوس، بومادران، گل راعی، بادرنجبویه، گل مریمی، رازک، به لیمو، هل، بابونه، زیره سیاه، گزنه و دارچین جزو دمنوش‌هایی هستند که به آرامش روانی و کاهش استرس کمک می‌کنند.

توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان که نمیدانید!

آزمون تیزهوشان - کاماپرس

  • انجام کارهای غیر درسی: معمولا وقتی دانش آموزان در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون تستی، تشریحی و ورودی تیزهوشان هستند، وقت کافی برای انجام کارهای جانبی ندارند؛ ولی انجام بعضی کارهای کوچک بر اساس توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان حائز اهمیت است. به طور مثال اگر دانش آموزان دقایقی از طول روز را مشغول مهارت‌های کوچک و آسان همچون تمرین نقاشی و طراحی یا حتی گوش دادن به یک موزیک آرام شوند، باعث می‌شود مغز در جهات دیگر هم به فعالیت خود ادامه دهد که بر کارکرد کلی سیستم مغز اثر مثبت خواهد گذاشت.
    در کنار آن، انجام ورزش‌های پر تحرک مثل هوازی برای این گروه، یک انتخاب مناسب است، چون باعث پمپاژ خون به قلب و مغز شده و همین موضوع به تنهایی سبب تقویت حافظه و کاهش استرس می­‌شود. حتی با این روش‌ها خود به خود برنامه خواب داوطلبان هم تنظیم خواهد شد که نکته بسیار مهمی برای داوطلبان آزمون تیز هوشان است.
  • خوردن غذای خوب: بخشی از توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان، رعایت همین نکات در نحوه خوراک دانش آموزان است. متقاضیان برای قبولی در آزمون تیزهوشان، روزانه حجم اطلاعات بالایی را وارد مغز خود می‌کنند و برای همین به کربوهیدرات‌های کافی از جمله غلات، سیب زمینی و حبوبات برای سلامت سلول‌های مغز نیاز دارند. البته کمبود خون با کاهش عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد که بخش قابل توجه آن با مصرف گوشت قرمز، اسفناج و حبوباتی مثل عدس تامین می‌شود. با این وجود، مصرف کندر، مویز و دمنوش زنبق همیشه به داوطلبان آزمون و دانش آموزان توصیه می‌شود.

قبولی در آزمون­­ تیزهوشان با «موسسه موفقیت»

حتی وقتی همه‌ اصول را برای پیروزی در آزمون طی می‌کنیم، باز هم جای خالی یک راهنما و همراه حس می‌شود تا علاوه بر راهکارهای کاربردی برای کاهش اضطراب و تقویت حافظه، برنامه منظم درسی هم ارائه دهد؛ جایی مانند موسسه موفقیت که در زمینه برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر به ویژه تیزهوشان فعالیت می‌کند. این موسسه با برگزاری کلاس‌های رفع اشکال، مشاوره و پشتیبانی، برگزاری آزمون‌های شبیه سازی و ارائه جلسات مشاوره حتی با خانواده‌ها سعی می‌کند که بهترین نتیجه برای هر دانش آموز حاصل شود. علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ تلفن­‌های ۲۲۸۷۱۴۹۶-۰۲۱ | ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ | ۲۲۸۷۸۴۱۳-۰۲۱ | ۲۶۷۲۰۸۵۶-۰۲۱ | ۲۶۷۲۰۸۵۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

دریان سفر امید

جمع بندی

در پایان، توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان می‌تواند راهگشای دانش‌آموزانی باشد که به دنبال موفقیت در این آزمون مهم هستند. با توجه به نکات بیان‌شده، از تغذیه مناسب و مصرف دمنوش‌های گیاهی تا انجام فعالیت‌های ورزشی و کاهش استرس، همگی می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا با آرامش و اطمینان بیشتری به استقبال آزمون بروند. موسسه موفقیت نیز با ارائه برنامه‌های جامع و مشاوره‌های تخصصی، همواره در کنار داوطلبان تیزهوشان بوده و خواهد بود.

از شما دعوت می‌کنیم تا نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله و توصیه‌های طب سنتی برای قبولی در تیزهوشان در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. نظرات شما می‌تواند به دیگر داوطلبان کمک کند تا با بهره‌گیری از تجربیات و راهکارهای شما، مسیر موفقیت را با اطمینان بیشتری طی کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزشگاه موفقیت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز