هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟

ژیوار

‌اگرچه استرالیا یکی از کشورهای رتبه نخست در زمینه مهاجرت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان است اما قبل از تصمیم‌گیری در این زمینه می‌بایست به مسائلی چون هزینه تحصیل در استرالیا دقت کافی صورت گیرد. انواع هزینه‌های دریافت ویزای تحصیلی، هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاهی و هزینه‌های معیشتی از جمله هزینه‌هایی هستند که باید تامین آن برای متقاضی تحصیل در استرالیا امکان‌پذیر باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هزینه‌های تحصیل در استرالیا و شرایط دریافت ویزای تحصیلی این کشور پرداخته است.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

دریافت ویزای تحصیلی اولین قدم برای تحصیل در استرالیا است و در واقع مبلغی که برای دریافت این ویزا پرداخت می‌کنید، اولین هزینه تحصیل در استرالیا است که باید در نظر بگیرید. ویزای تحصیل در استرالیا به دو نوع ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم بندی می‌شود.

ویزای دانشجوی اجازه تحصیل در رشته‌های کارشناسی و بالاتر در دانشگاه‌های استرالیا است. هزینه ویزای دانشجویی استرالیا مبلغ 650 دلار است. در صورتی که شما با همراه درخواست ویزای تحصیلی بدهید، همراه شما نیز در صورت بالای 18 سال بودن باید مبلغ 480 دلار و در صورت زیر 18 سال بودن باید مبلغ 160 دلار استرالیا پرداخت کند.

هزینه دریافت ویزای دانش آموزی برای استرالیا در سال 2024 برابر با 710 دلار برای هر دانش آموز و 710 دلار برای همراه دانش آموز است که جمعا رقمی معادل 1420 دلار استرالیا می‌شود. وجود یک همراه برای دانش آموزان در استرالیا الزامی است.

دریان سفر امید

هزینه شهریه دانشگاه‌ها و مدارس استرالیا

دومین هزینه تحصیل در استرالیا شامل شهریه دانشگاه‌ها و مدارس این کشور می‌شود که معمولا هر ساله از طرف دولت استرالیا تعیین و بر اساس نوع مدرسه یا دانشگاه ابلاغ می‌شود.

در مورد تحصیل در دانشگاه، به طور متوسط در سال 2024 هزینه شهریه به شرح زیر از دانشجویان خارجی دریافت می‌شود:

  • تحصیلات در دوره کارشناسی: بین 15 هزار تا 33 هزار دلار استرالیا
  • تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد: بین 14 هزار تا 37 هزار دلار استرالیا
  • تحصیل در رشته دندانپزشکی: حدود 70 هزار تا 140 هزار دلار
  • پزشکی: بین 255 هزار تا 630 هزار دلار استرالیا
  • داروسازی: بین 31 هزار تا 52 هزار دلار استرالیا
  • دوره های آمادگی برای دانشگاه: بین 15 هزار تا 33 هزار دلار استرالیا
  • تحصیل در کالج‌های زبان: حدود 300 دلار استرالیا در هفته

همچنین دانش آموزان نیز باید شهریه مدارس را به عنوان بخشی از هزینه تحصیل در استرالیا واریز کنند. هزینه شهریه مدارس استرالیا بسته به نوع مدرسه بین 7800 تا 30 هزار دلار استرالیا متغیر است. آموزش و پرورش حرفه‌ای استرالیا نیز بین 4 هزار تا 22 هزار دلار استرالیا هزینه شهریه دارد.

هزینه اقامت و زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی که بخش عمده‌ای از هزینه تحصیل در استرالیا است به صورت کاملا دقیق قابل محاسبه نیست و عوامل زیادی روی آن تاثیرگذار است. برای نمونه می‌توان به شهر محل اقامت اشاره کرد. هزینه کرایه خانه یا دریافت خوابگاه در شهرهای مختلف این کشور اختلاف زیادی باهم دارد و نوع و کیفیت مکان مورد اجاره نیز می‌تواند در کاهش یا افزایش هزینه تاثیر زیادی داشته باشد.

در مورد هزینه‌های دیگر مانند هزینه خوراک، پوشاک، حمل و نقل و تفریحات نیز معمولا بستگی به برنامه‌ریزی شما خواهد داشت و می‌توان در این هزینه‌ها با روش‌هایی چون آماده سازی غذا در منزل و استفاده از حمل و نقل عمومی صرفه‌جویی نمود.

علاوه بر این شما می‌بایست برای تحصیل در استرالیا دارای بیمه سلامت نیز باشید. هزینه این بیمه نیز بسته به مجرد یا متاهل بودن شما و سایر عوامل مانند سن بین 550 تا 6300 دلار استرالیا در سال متغیر است.

روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ تحصیل در استرالیا

برای کاهش هزینه تحصیل در استرالیا یکی از روش‌های مرسوم تقاضا برای دریافت بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه است. این بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های خاص و بر اساس شرایط لازم به دانشجویان داده می‌شود.

همچنین هر دانشجوی دوره لیسانس اجازه کار به میزان 10 ساعت در هفته و هر دانشجوی دوره‌های تکمیلی اجاره کار به میزان 20 ساعت در هفته را برای کمک هزینه اقامت و تحصیل در استرالیا دارد.

دریافت ویزای تحصیل در استرالیا با استفاده از خدمات «گروه اعزام دانشجو آریا»

موسسه مدیریت مشاوره آریا به صورت تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی در کشورهایی چون استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند. این موسسه فعالیت خود را از سال 1384 و با دریافت مجوز رسمی فعالیت از وزارت علوم در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور آغاز کرده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02188240445 تماس گرفته و یا به سایت رسمی موسسه در آدرس https://aryaeducationgroup.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آریا
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز