مرد عنکبوتی ایران کیست؟

ژیوار

رضا علیپور معروف به مرد عنکبوتی ابران به عنوان اولین سنگ نورد ایرانی در مسابقات المپیک 2024 پاریس حضور دارد.

به گزارش کاماپرس، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برای دومین بار رقابت‌های سنگ نوردی هم برگزار می‌شود. البته در این بین رضا علیپور، سنگ نورد ایرانی، به عنوان اولین نماینده ایران در تاریخ این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

از این سنگ نورد جوان چه می‌دانیم؟

رضا علی‌پور شنازندی‌فرد متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۷۳ در قزوین، سنگ‌نورد ایرانی است. او قهرمان جهان و دارنده رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه و همچنین دارنده رکورد جدید سنگ‌نوردی سرعت ایران با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۵ صدم ثانیه است.

رضا علی‌پور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین در رشته سنگ‌نوردی سرعت و با پیروزی برابر حریف چینی در فینال با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. البته علی‌پور پیش از این در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ به‌میزبانی کشور اندونزی نیز مدال طلا کسب کرده بود.

مرد-عنکبوتی-ایران-کاماپرس

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

به نقل از خبر آنلاین؛ رضا علی‌پور در پایان رقابت‌های انتخابی ۲۰۲۴ سهمیه المپیک بوداپست مجارستان با کسب ۶۱ امتیاز از مجموع امتیازات دو مسابقه انتخابی سهمیه المپیک کشورهای چین و مجارستان موفق شد سهمیه حضور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند تا در کنار ۱۳ سنگ‌نورد دیگر این رشته ورزشی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند به رقابت بپردازد.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز