رنک مث یا یواست، بهترین افزونه سئو وردپرسی کدام است؟

رنک مث یا یواست- کاماپرس
ژیوار

تقریباً تمامی وب‌سایت‌های لینک یک از بهترین افزونه سئو وردپرسی استفاده می‌کنند. در دنیای شلوغ سئو و رقابت نفس‌گیر بین وب‌مسترها، یک انتخاب کوچک می‌تواند و‌ب‌سایت شما را در رنکینگ گوگل به لینک یک برساند و وب‌سایت فرد دیگری را حتی به صفحه اول نتایج هم نرساند. یکی از مهمترین انتخاب‌های مؤثر در این زمینه انتخاب صحیح از میان رنک مث یا یواست است.

از میان ابزارهای سئو، رنک مث به عنوان سومین افزونه محبوب در جهان و یواست به عنوان اولین افزونه سئو وردپرسی اخیراً بحث‌وجدل‌های فراوانی در بین متخصصین به وجود آورده‌اند. برخی از متخصصین کارکشته و مجرب همچنان بر استفاده از یواست تأکید دارند و از موضع خود پایین نمی‌آیند. برخی وب‌مسترهای مدرن هم تأکید دارند که به دلیل برخی امکانات، رنک مث جایگزینی عالی است. در ادامه این مطلب با بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌ها، یک بار برای همیشه به سؤال بهترین افرونه سئو وردپرسی کدام است؟ پاسخ می‌دهیم.

ویژگی‌های رنک مث

رنک مث- کاماپرس

همان‌طور که اشاره کردیم، رنک مث یک افزونه مدرن‌تر به حساب می‌آید. به همین دلیل طراحی مدرن‌تری هم دارد. بسیاری از امکانات کاربردی این افزونه به صورت رایگان در دسترس کاربر قرار گرفته‌اند. تنها برای برخی از امکانات پیشرفته و خاص به نسخه پریمیوم نیاز است. برای مثال، رنک مث می‌تواند میزان کیفیت و بهینه بودن محتواهای سایت را بررسی کند. از دیگر ویژگی‌های رایگان این افرونه می‌توانیم به چنین مواردی اشاره کنیم:

  • تحلیل چند کلمه کلیدی برای یک صفحه
  • سئو تصاویر
  • ارائه پیشنهاد برای محتوا
  • ادغام با گوگل آنالیتیکس
  • ریدایرکت‌ها
  • نقشه سایت
  • نظارت بر ۴۰۴

البته این موارد تنها بخشی از ویژگی‌ها و امکانات رنک مث در نسخه رایگان هستند. نسخه پریمیوم ویژگی‌های خاصی همچون پیگیری رتبه کلمات کلیدی سایت را هم شامل می‌شود.

دریان سفر امید

ویژگی‌های یواست

یواست- کاماپرس

بسیاری از افراد بدون تجربه در سئو به اشتباه تصور می‌کنند که با افزودن یواست به وب‌سایت به صورت جادویی همه ایرادات رفع می‌شود و سایت سئو و آماده شده، به لینک یک می‌رسد! در حالی که این انتظاراتی بیش از حد از این افزونه سئو وردپرسی است. در واقع یوست یا یواست به‌عنوان یک تسهیل‌کننده به وب‌مسترها در جوانب مختلفی کمک می‌کند. برای مثال، یواست می‌تواند پاراگراف‌های محتوای سایت را از لحاظ ساختار و اندازه بررسی کند. برخی از ویژگی‌های یواست که موجب محبوبیت و پرطرفدار بودن آن از میان کلیه ابزارهای سئو شده است، به این ترتیب هستند:

  • مپ XML
  • مدیریت ریدایرکت‌ها
  • پیش نمایش اسنیپت
  • تحلیل محتوا
  • تحلیل کلمات کلیدی
  • ایجاد متا تگ
  • بررسی خوانا بودن

تفاوت‌های رنک مث و یواست؛ کدام بهتر است؟

رنک مث و یواست- کاماپرس

هر دو افزونه برای بهبود سایت استفاده می‌شوند. وب‌مسترها می‌توانند از یواست و رنک مث برای بررسی ویژگی‌ها و کیفیت سایت استفاده کنند. سپس با نتایج دریافت‌شده از این افزونه‌ها نسبت به رفع ایرادات و اصلاح کردن سایت اقدام کنند‌. با وجود این شباهت‌ها، تفاوت‌های مهمی میان رنک مث و یواست وجود دارد. اطلاع از این تفاوت‌ها به شما در انتخاب افزونه سئو وردپرسی برتر کمک می‌کند:

رابط کاربری

به طور کلی، افزونه رنک مث یک افزونه با طراحی ساده است. در عین حال که رابط کاربری پیچیده‌ای ندارد، امکانات مهمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حتی فایل نصبی آن هم حجم کمتری دارد. البته از نظر بسیاری از کارشناسان و وب‌مسترها رابط کاربری یواست هم بسیار ساده و قابل‌فهم است. با وجود این، رنک مث سریع‌تر است. همچنین برخلاف یواست، رنک مث از یک Setup Wizard هم برخوردار است.

تحلیل کردن

با رنک مث می‌توانید چند کلمه کلیدی را در یک پست تحلیل کنید و آن را بهینه‌سازی کنید. این ویژگی حتی در نسخه رایگان رنک مث ارائه می‌شود. در مقابل، با یواست می‌توانید تنها یک کلمه کلیدی را در یک صفحه یا یک پست تحلیل کنید. امکانات بیشتر در این زمینه به تهیه نسخه پریمیوم یواست نیاز دارد.

در مجموع، رنک مث بیشتر در تحلیل سئو فنی یا تکنیکال، سرچ کنسول و پیشنهاداتی برای بهبود ساختار سایت و محتوا کاربرد دارد. در مقابل، یواست در تحلیل محتوا، مقالات و صفحه‌های مختلف سایت از لحاظ خوانایی کاربرد دارد.

قیمت

به طور کلی اغلب ویژگی‌های کاربردی و مهم یواست، از جمله دسترسی به ریدایرکت‌ها، در نسخه پریمیوم عرضه شده است. در حالی که رنک مث بسیاری از امکانات مهم از جمله تحلیل ۵ کلمه کلیدی برای یک صفحه را هم به صورت رایگان ارائه می‌کند. با این حال، رنک مث پلن‌های اشتراکی مختلفی را عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به یواست گران‌تر هستند.

امکانات

از دیگر تفاوت‌های رنک مث و یواست می‌توانیم به امکانات این دو افزونه اشاره کنیم. مهمترین امکانات این دو افزونه سئو وردپرسی چنین مواردی را شامل می‌شوند:

  • ریدایرکت‌ها: در هر دو افزونه امکان ریدایرکت کردن وجود دارد؛ با این تفاوت که در نسخه رایگان رنک مث می‌توانید به ریدایرکت‌ها دسترسی داشته باشید.
  • سرچ کنسول: با هر دو افزونه امکان اتصال به سرچ کنسول وجود دارد.
  • ادغام: در نسخه رایگان رنک مث می‌توانید گوگل آنالیتیکس را به افزونه متصل کنید.
  • نوفالو کردن لینک: با رنک مث می‌توانید لینک‌ها را نوفالو کنید.
  • پیشنهادات: رنک مث پیشنهاداتی برای کلمه کلیدی به شما ارائه می‌کند.
  • پیگیری: رنک مث لحظه به لحظه رتبه سایت شما را پیگیری و بررسی می‌کند.
  • ایندکس سریع: با رنک مث امکان بررسی و ایندکس سریع‌تر صفحه وجود دارد.

محبوبیت

در حال حاضر یواست به عنوان یک افزونه سئو معتبر و معتمد دارای بیش از ۱۰ میلیون کاربر است. در حالی که تعداد کاربران رنک مث جوان و مدرن به ۵۰ درصد کاربران یواست یا ۵ میلیون کاربر هم نمی‌رسد.

همان‌طور که مشخص است، افزونه رنک مث به عنوان یک ابزار مدرن و تازه‌نفس امکانات مهمی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته بسیاری از وب‌مسترها شخصاً یواست را ترجیح می‌دهند. از این رو انتخاب هر یک به انتظارات، استفاده و تخصص شما بستگی دارد. اگر در حال حاضر از یوست استفاده می‌کنید، الزامی برای استفاده از رنک مث و جایگزین کردن آن وجود ندارد. اما اگر ترجیح می‌دهید که از امکانات بیشتری برخوردار شوید، می‌توانید به راحتی رنک مث را جایگزین کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که استفاده از بهترین افرونه سئو وردپرسی نمی‌تواند جایگزین استراتژی‌های یک متخصص سئو شود!

انتهای پیام

مرتبط با : ایران وب لایف
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز