پروژه فیبر نوری آسیاتک در کرمانشاه کلید خورد

ژیوار

پروژه فیبر نوری آسیاتک در شهر کرمانشاه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش کاماپرس، در این مراسم، کرمانشاه به عنوان بزرگترین مرکز استانی که به صورت کامل توسط آسیاتک پوشش فیبر نوری دریافت کرده، معرفی شد.

محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، اعلام کرد که با اجرای ۶۳۰ کیلومتر حفاری، کل شهر کرمانشاه، شهرک‌های اطراف، مسکن مهرها و مسیرهای مواصلاتی را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده‌اند.

یوسفی‌زاده همچنین اشاره کرد که چند بخش بودن شهر کرمانشاه به دلیل وجود پالایشگاه نفت، رودخانه‌های قره سو و آبشوران، همچنین زیرساخت‌های مونوریل، پروژه را با پیچیدگی همراه کرده بود. اجرای این پروژه از اوایل خرداد سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا بیش از ۳۵۰ هزار خانوار کرمانشاه را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

آسیاتک علاوه بر شهر کرمانشاه، در شهرهای اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب، روانسر، سر پل ذهاب، قصر شیرین، بیستون و کنگاور در استان کرمانشاه در حال اجرای پروژه فیبر نوری است و عملیات اجرایی در شهرهای هرسین، صحنه و جوانرود در همین استان به زودی آغاز خواهد شد.

 

مدیرعامل آسیاتک بیان کرد که در طول اجرای پروژه، به هر منطقه از شهر کرمانشاه که عملیات اجرایی آن به پایان رسید، کار بازاریابی و فروش سرویس فیبر نوری واگذر شده و اکنون حدود ۵ هزار مشترک از سرویس فیبر نوری آسیاتک در کرمانشاه استفاده می‌کنند.

هزینه اتصال به فیبر نوری برای خانوارها و کسب‌وکارها

محمدعلی یوسفی‌زاده درباره هزینه اتصال به فیبر نوری برای خانوارها و کسب‌وکارها، گفت: هر مشترک می‌تواند با پرداخت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشتراک یک‌ساله به همراه مودم و یک خط تلفن ثابت با ۱۰۰ هزار تومان شارژ اولیه و همچنین ترافیک رایگان پلتفرم نمایش خانگی تماشاخونه را دریافت کند. این در حالی است که هزینه اجرای اتصال به داخل محل مورد استفاده مشترک الان بیش از ۲ میلیون تومان و مودم هم حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و عملاً مشترکان تنها با پرداخت هزینه مودم، سرویس دریافت می‌کنند.

او تاکید کرد که انواع مودم‌های موجود در بازار ایران در شبکه آسیاتک تعریف شده‌اند و اگر مشترک بخواهد از مودم‌های دیگر استفاده کند، با پرداخت مابه‌التفاوت پول مودم، این کار برایش انجام می‌شود.

در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری آسیاتک در کرمانشاه، تست سرعت تا بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه گرفته شد. مدیرعامل این شرکت گفت آسیاتک با تضمین سرعت بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه (به صورت سیمی) سرویس در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و اگر سرعت به این میزان نرسید، سرویس‌دهی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل آسیاتک گفت این شرکت در شهرهایی که پروژه فیبر نوری آنها افتتاح شده، ضمن وجود دفاتر نمایندگی، شعبه شرکت اصلی ایجاد می‌کند که در شهر کرمانشاه همزمان با افتتاح پروژه، شعبه مرکز استان کرمانشاه آسیاتک نیز آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : آسیاتک
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز