جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده در تور ترکیه

تور ترکیه - کاماپرس
ژیوار

بسیاری از گردشگران تور ترکیه سفر به شهرهای مشهور و مناطق شناخته شده این کشور را ترجیح می‌دهند. این در حالیست که شهرها و جاذبه‌های گردشگری بسیار خاصی در ترکیه وجود دارد که کمتر شناخته شده هستند.

کاماپرس در این گزارش به پنج جاذبه گردشگری خاص و کمتر شناخته شده در تور ترکیه پرداخته است.

موزه موی آوانوس

تنها موزه موی جهان در ترکیه قرار دارد. در این موزه که متعلق به یک هنرمند سفالگر است، موی 16 هزار زن در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. این موها به صورت داوطلبانه به موزه اهدا شده است و مشخصات کامل اهدا کننده و صاحب مو نیز دقیقا در کنار هر یک از آنها مشخص شده است.

این موزه در کاپادوکیای ترکیه قرار دارد و نام آن به لیست 10 موزه عجیب جهان نیز وارد شده است. هر ساله در یکی از مراسم‌های سنتی مربوط به این موزه، به صورت قرعه کشی از 10 نفر از کسانی که موهای خود را به موزه اهدا کرده‌اند، دعوت می‌شود تا سفری رایگان به کاپادوکیا داشته باشند.

تور ترکیه - کاماپرس

دریان سفر امید

جزیره بابانوئل

در تور ترکیه می­توان به جزیره محل زندگی و دفن بابانوئل نیز رفت. این جزیره تاریخی که هم اکنون خالی از سکنه است، در کنار منطقه فتحیه در دریای مدیترانه قرار دارد و از آنتالیا می‌توان به راحتی به آنجا سفر کرد. جزیره گمیلر بر اساس بسیاری از روایات، محل زندگی و دفن نیکولاس قدیس بوده که در نزد عموم به بابانوئل معروف است. قبر نیکولاس قدیس بعدا به جای دیگری منتقل شده است، اما هنوز هم هر ساله افراد زیادی برای گردش و ادای احترام به این شخصیت مذهبی به جزیره گمیلر مسافرت می‌کنند.

جزیره گمیلر دارای یک کلیسای باستانی است و گفته می‌شود آثار باستانی بسیار زیادی در این جزیره وجود دارد.

تور ترکیه - کاماپرس

کوه نمرود

کوه نمرود یا نمرود داغ یک کوه عجیب و باستانی با مجمسه‌های عجیب‌تر است. اگرچه این کوه را به پادشاه معروف تاریخ بشر – نمرود – نسبت می‌دهند، اما بر اساس کشفیات باستان شناسی، این محل به یکی از پادشاهان دوره هلنیستی که در قرن اول میلادی می‌زیسته، تعلق دارد.

برای بازدید از این منطقه باستانی در تور ترکیه باید ابتدا به شهر آدی یامان در جنوب شرقی ترکیه سفر کرد. در این منطقه انواع مختلفی از مجمسه‌های بزرگ شامل طرح‌های انسان، شیر، عقاب، خدایان باستان و پادشاهان در کنار یکدیگر ساخته شده است. البته هنوز دلیل ساخت این مجسمه‌ها در این مکان و در کنار هم مشخص نیست.

تور ترکیه - کاماپرس

ثبت عکس‌های رویایی در پاموک کاله

برخی از تصاویر خاص توریستی ترکیه در منطقه‌ای موسوم به پاموک کاله عکاسی شد‌ه‌اند و گردشگران نیز در تور ترکیه می‌توانند از عکاسی در این منطقه رویایی لذت ببرند. این منطقه کوهستانی در دنیزلی واقع شده است و به نظر می‌رسد که اصلا متعلق به این دنیا نباشد.

صخره‌های پله‌ای پاموک کاله در واقع چشمه‌های آب گرمی هستند که خاصیت درمانی هم دارند و در طول بیش از 1000 سال به این شکل درآمده‌اند. این منظره طبیعی در یونسکو نیز ثبت شده و پس از ثبت و معرفی آن، میزان گردشگران از پاموک کاله رو به افزایش گذاشته است.

تور ترکیه - کاماپرس

شهر باستانی و صخره‌ای میرا

مقبره‌های صخره‌ای و شهر باستانی میرا که در تور ترکیه قابل بازدید است، در آنتالیا قرار گرفته‌اند. حدود هزار سال قبل، این شهر آباد و مملو از جمعیت بوده است. در آن زمان، میرا جزئی از امپراطوری لیسیان بوده است و مردم این شهر اعتقاد داشتند که مردگان خود را باید در ارتفاع و در بین صخره‌ها دفن کنند تا نظاره­گر شهر باشند.

امروزه نیز گشتن در بین خرابه‌ها و مجسمه‌های عظیم این شهر باستانی و سفر به دنیای مردگان میرا خالی از لطف نیست؛ به­ویژه اینکه این مقبره‌ها به شکل جالبی در بین صخره‌ها کنده و تزئین شده‌اند.

تور ترکیه - کاماپرس

خرید تور ترکیه از «لحظه آخر»

وبسایت لحظه آخر فعالیت خود در حوزه گردشگری را از سال 1391 آغاز کرده و امروزه به مرجعی برای اطلاعات گردشگری، خرید تور و رزرو هتل تبدیل شده است. در این سایت امکان خرید تور به صورت اقساطی نیز مهیا شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز