روش های استعلام قیمت و خرید از بازار آهن ایران

ژیوار

استعلام قیمتی و مقایسه قیمت‌ها را می‌توان اولین و مهم‌ترین قدم‌ برای خرید آهن آلات از بازار آهن ایران عنوان کرد. نوسانات قیمتی باعث می‌شود که بیشتر صاحبان صنایع و مدیران پروژه‌های تولیدی و ساختمانی به صورت روزانه اقدام به استعلام قیمت کرده و بر اساس نیاز خود در کم‌ترین قیمت اقدام به خرید کنند.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکات ضروری و معرفی روش‌های استعلام قیمت و خرید آهن آلات از بازار آهن ایران پرداخته است.

استعلام قیمت آهن آلات  از کارخانه

بسیاری از خریداران عمده آهن آلات و صاحبان صنایع علاقمند هستند تا قیمت فروش انواع مقاطع و ورق‌های آهنی را به جای بازار آهن مستقیما از کارخانه و محل تولید استعلام بگیرند. این نوع از استعلام که یکی از سنتی‌ترین روش‌های قیمت گرفتن در این حوزه است، از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از معایب این روش استعلام، محدودیت در میزان خرید از کارخانه است. کارخانه‌ها اگرچه محصولات آهنی خود را به قیمت عمده و مناسبی به فروش می‌رسانند اما این محصولات را به صورت خرده به مشتری ارائه نمی‌کنند. کارخانه‌ها معمولا کف خرید و حداقل میزان خرید دارند که برای خرید مستقیم سفارش شما نباید کمتر از این میزان باشد.

استعلام قیمت آهن آلات از نمایندگی‌ها و فروشندگان عمده بازار آهن

دومین مرکز خرید و استعلام محصولات فولادی که از دیرباز توسط خریداران این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل نمایندگی‌های فروش کارخانجات و فروشندگان عمده آهن آلات می‌شود. این فعالان بازار آهن اگرچه عمده فروشان این حوزه هستند اما کف خرید محصولات از این موسسات و نمایندگی‌ها به مراتب پایین‌تر از کارخانه است و شما می‌توانید محصول مورد نیاز را در وزن پایین‌تری به فروشنده سفارش دهید.

دریان سفر امید

قیمت ارائه شده توسط نمایندگی‌ها و فروشندگان عمده اندکی بیشتر از قیمت کارخانه است و به همین دلیل خرید از این مراکز صرفه اقتصادی بیشتری را برای پیمانکاران و مدیران پروژه‌های صنعتی فراهم می‌کند.

این شرکت‌ها معمولا به روش سنتی از مشتری سفارش‌گیری کرده و بیشرین روش استعلام قیمتی و فروش آن‌ها به روش حضوری و تلفنی است.

استعلام قیمت آهن آلات و خرید از فروشندگان خرد

در صورتی که شما نیاز به خرید آهن آلات به میزان کم از بازار آهن داشته باشید، بهترین گزینه می‌تواند خرید از فروشندگان خرد این محصولات باشد که خدمات خود را به صورت محلی ارائه می‌دهند. آهن آلات موجود در این مراکز از قیمت بیشتری برخوردار هستند ولی معمولا کف مقدار خرید نداشته و در این زمینه دست شما برای خرید به هر میزان و وزن آزاد است.

بیشتر این مراکز فروش خود را به روش سنتی مانند روش‌های حضوری و تلفنی انجام می‌دهند و برخلاف فروشندگان عمده امکانات کمتری برای ارسال محصول به مناطق مختلف دارند.

بازار آنلاین آهن آلات و روش‌های نوین استعلام و خرید

امروزه شرکت‌های زیادی اقدام به راه اندازی سامانه‌های فروش آنلاین آهن آلات و مقاطع و ورق‌های آهنی و فولادی کرده‌اند و چندین استارت آپ در این حوزه فعال هستند. از جمله مزایای بزرگ استعلام و خرید از این سایت‌ها می‌توان به ترکیب روش فروش عمده و خرده اشاره کرد. معمولا این سایت‌ها امکان فروش هر مقدار از محصولات آهنی قابل ارائه در بازار آهن را به مشتری دارند.

همچنین روش استعلام قیمت در این سایت‌ها بسیار مدرن و پیشرفته است. به صورتیکه مشتری می‌تواند به سرعت از قیمت لحظه‌ای هر یک از محصولات مطلع شده و بر اساس تاریخچه قیمتی آن محصول زمان مناسب برای سفارش و خرید را برای خود مشخص کند.

این سایت‌ها نیاز به مراجعه حضوری و یا استعلام و سفارش تلفنی را از پیش پای مشتری برداشته‌اند و همه موارد از استعلام تا سفارش خرید به صورت آنلاین و از بستر اینترنت صورت می‌گیرد. معمولا سایت‌های فروش آنلاین آهن آلات نماینده شرکت خاصی نیستند و تقریبا محصولات تمام شرکت‌ها را از طریق انبارهای مختلف به مشتری ارسال می‌کنند.

بازار آهن

استعلام قیمت و خرید آهن از سایت «آهن ملت»

آهن ملت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در بازار آهن شناخته شده است. این شرکت در زمینه فروش آهن آلات، انواع ورق و مقاطع فولادی فعالیت می‌کند. در چند سال گذشته خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق راه اندازی سایت «آهن ملت» به صنعتگران و پیمانکاران ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://ahanmelat.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز