درخواست واردکنندگان موبایل از پزشکیان : تخصیص ارز را شفاف کنید

انجمن موبایل - کاماپرس
ژیوار

انجمن موبایل ایران در نامه‌ای به «مسعود پزشکیان» خواستار شفافیت در تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل شد. این درخواست در حالی مطرح شده است که تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل با موانع متعددی روبه‌رو شده است، اما برخی واردکنندگان به‌راحتی ارز دریافت می‌کنند. انجمن موبایل از دولت چهاردهم خواسته است تا مشخص کند که ارز را چه شرکت‌هایی و به چه میزان دریافت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، مهدی اسدی، رئیس انجمن موبایل در یک نشست خبری که با موضوع شفافیت در بازار موبایل روز سه‌شنبه برگزار شد، گفت که انجمن هیچ‌گونه موضع سیاسی ندارد و نامه‌ای که به رئیس‌جمهور منتخب ارسال شده بود، صرفاً صنفی بوده است.

او همچنین اشاره کرد که منابع محدود ارزی و صف‌های طولانی برای تخصیص ارز واردکنندگان را با مشکل مواجه و از دولت جدید درخواست کرده است که روند شفاف‌سازی به سه سال قبل بازگردد.

بیشتر بخوانید:

اسدی در مورد تولید گوشی‌های بی‌کیفیت داخلی گفت: آرزوی تولید تلفن همراه داخلی با کیفیت بالا وجود دارد، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد. او همچنین اشاره کرد که گمرک سال ۱۴۰۲ از واردات آیفون ۱۳ بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

دریان سفر امید

سیدحسین سادات‌حسینی، رئیس کمیسیون موبایل اتاق اصناف ایران، نیز در این نشست از انتشار اخبار ضدونقیضی درباره نامه‌های نمایندگی و تخصیص ارز به شرکت‌های تولیدکننده به شکل انحصاری ابراز نگرانی کرد

او بر لزوم شفافیت در بازار تأکید کرد و خواستار اطلاع از میزان ارز تخصیص داده شده به شرکت‌های مختلف از ابتدای سال ۱۴۰۲ شد. سادات‌حسینی همچنین اشاره کرد که ۷۰۰ واردکننده موبایل وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند و در آستانه تعطیلی هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاقاتاق اصناف ایران
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز