تعطیلی تهران ربطی به ما ندارد

ژیوار

به گفته مدیرعامل توانیر، در حال حاضر شبکه برق کشور در حالت پایداری است و تعطیلی ادارات تهران ارتباطی با کمبود برق ندارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که تعطیلی ادارات تهران خواسته وزارت نیرو نیست و اکنون شبکه برق کشور پایدار است. وی همچنین با اشاره به شکسته شدن چندباره رکورد مصرف برق در روزهای اخیر اظهار کرد: در روز گذشته تقاضایی برابر با ۷۸ هزار و ۱۰۶ مگاوات برای برق ثبت شده که ممکن است علت آن استقرار گنبد حرارتی و افزایش بی‌سابقه دمای هوا، استفاده غیراصولی و بی‌رویه از وسایل سرمایشی باشد.

وی در ادامه از آماده بودن صنعت برق برای برق‌رسانی و رفع مشکلان احتمالی گفت و افزود: از مشترکان درخواست داریم نسبت به مصرف بهینه برق حساسیت بیشتری داشته باشند تا بتوانبم از این شرایط عبور کنیم.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

کمبود برق در کشور به خاطر افزایش تقاضا

ناترازی در شبکه برق هنگامی بروز می‌کند که میزان مصرف برق از مقدار برق تولیدی کمتر باشد. معمولاً در ماه‌های تیر و مرداد شبکه توزیع برق با مشکل ناترازی روبه‌رو می‌شود که علت آن استفاده زیاد و بعضاً نادرست از سیستم‌های سرمایشی است. به‌خاطر ماهیت انرژی برق، امکان ذخیره‌سازی آن و انتقال این انرژی به شبکه در هنگام نیاز وجود ندارد و در نتیجه، هنگام بروز ناترازی به‌ناگزیر خاموشی اعمال می‌شود.

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر به‌تازگی 6 استان دارای بیشترین مصرف برق را معرفی کرد که در آن نام تهران نیز در کنار استان گرمسیری مانند خوزستان قرار گرفته بود.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز