غذاهای مشهور ارمنستان که نباید از دست بدهید

غذاهای ارمنستان - کاماپرس
ژیوار

کشور ارمنستان بواسطه آشپزی و شیوه‌های پخت سنتی‌اش، همواره شناخته‌شده است. گردشگران در سفر به این کشور، با توجه به تنوع غذایی و غذاهای خوشمزه، بهتر است بیخیال رژیم غذایی شوند و طی اقامت چندروزه در قالب تور ارمنستان در شهر ایروان، نهایت استفاده را بکنند. فرهنگ غذایی این کشور، بسیار به کشور ما نزدیک است و از این لحاظ نمی‌توان چالش غذایی را در طول این سفر تجربه کرد. آشپزی این کشور تحت تأثیر امپراطوری پارس و عثمانی، وجه اشتراک زیادی با آشپزی ایرانی دارد و دلمه، کباب و خاش، بعنوان غذاهای ملی این کشور، می‌توانند انتخاب اول و آخر گردشگران باشد. در ادامه لیستی از غذاهای محبوب ارمنی معرفی شده که طی سفر به این کشور خوردن این غذاها پیشنهاد می‌شود.

پیش‌غذاها و دسرهای معروف ارمنی

در کنار وعده‌های اصلی، دسر و پیش‌غذای ارمنی نیز بسیار معروف است. سوپ برش (Borscht)، با ترکیب گوشت گاو، فلفل سبز و سبزیجات معطر نظیر گشنیز، می‌توان بعنوان پیش‌غذا سرو شود. سالاد تبوله نیز با ترکیب بلغور گندم، گوجه نگینی، جعفری و نعنا نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع غذای گردشگران تور ارمنستان محسوب شود. همچنین تجربه باقلواهای خوشمزه ارمنی نیز برای حسن ختام و دسر نیز یکی از گزینه‌های هیجان‌انگیز است. خوردن باقلوا به‌عنوان عصرانه در کنار چای نیز می‌تواند عصر دلپذیری را برای گردشگران رقم بزند.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

خاش (Khash)، غذای لذیذ دوستداران گوشت

خاش بعنوان یکی از غذاهای سنتی در تور ارمنستان، می‌تواند لذت خوردن کله‌پاچه را برای دوستداران این غذای لذیذ فراهم کند. مدت زمان پخت این غذا معمولا طولانی است و تا 24 ساعت هم ادامه‌دارد. همین مدت زمان طبخ طولانی، به جاافتادن و خوشمزگی این غذا کمک می‌کند. خوردن خاش در کنار نون لواش و سبزیجات تازه، ترکیب برنده است. با توجه به سنگینی و مقوی‌بودن این غذا، خوردن آن بعنوان صبحانه می‌تواند روز پرانرژی را برای گردشگران رقم بزند.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

دریان سفر امید

دولمه(Dolma)، ترکیب بهشتی تابستان

در طول فصل تابستان، این غذای محبوب، به یکی از پرتکرارترین سفارش‌های رستوران تبدیل می‌شود. ترکیب گوشت چرخکرده، برنج، پیاز و ادویه‌های مخصوص و پیچیدن آن‌ها با برگ انگوز تازه، آن را تبدیل به یکی از لذیذترین غذاهای تابستانی کرده‌است. در کشور ارمنستان معمولا دلمه را با چاشنی ماست یا سس ماست سرو می‌کنند.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

ماهی قزل‌آلای ایشخان

درست است که ارمنستان بواسطه قرارگرفتن در خشکی، تنوع غذاهای دریایی زیادی ندارد، اما ماهی ایشخان، یکی از غذاهای لذیذ و بسیار محبوب رستوران‌های ارمنی محسوب می‌شود. این نوع ماهی در دریاچه سوان پرورش می‌یابد و ساکنان محلی برای این غذا ارزش زیادی قائل هستند. رستوران‌ها در کنار ماهی، سبزیجات تازه مانند ریحان و ترخون، پیازچه و فلفل کبابی را بعنوان دورچین غذا به مشتری ارائه می‌دهند و لذت این غذا با این شیوه دوچندان می‌شود.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

خشلاما (Khashlama)

این غذا نوعی خورش سنتی ارمنی است که با گوشت بره درست می‌شود و خوردن آن در طول تور ارمنستان توصیه می‌شود؛ ارزش غذایی این غذای محلی با وجود گوجه فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی بسیار بالاست و در فصل تابستان، با گوشت و سبزیجات تازه، طبخ این غذا میان ساکنان شهرهای مختلف ارمنستان، بویژه شهر ایروان متداول است. این غذا معمولا بعنوان یکی از غذاهای سنتی در مراسم‌های ویژه، جشن‌ها و عروسی‌ها پای ثابت است.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

لامادجو

این غذای مشترک میان ترک‌ها و ارمنی‌ها در واقع فست‌فود محسوب می‌شود و در میان ترک‌ها به لاهماجون معروف است. شکل ظاهری این غذا شبیه به پیتزاست اما ترکیبات کاملا متفاوتی دارد. لامادجو معمولا ترکیبی از لایه نازک خمیر است که توسط گوشت چرخ‌کرده، ادویه‌های مخصوص و رب گوجه فرنگی پوشانده می‌شود. لایه نازک خمیر سبب ترد و لذیذتر شدن این غذا می‌شود و این غذا یکی از گزینه‌های ثابت دوستداران فست‌فود در تور ارمنستان محسوب می‌شود.

غذاهای ارمنستان - کاماپرس

خرید تور ارمنستان از طریق « نیک سام سفر »

آژانس مسافرتی نیک سام سفر بعنوان یکی از مراجع تخصصی در زمینه برگزاری تورهای خارجی، می‌تواند گزینه مطمئنی برای سفر به شهر ایروان و تجربه زیست متفاوت چندروزه در این شهر باشد. امکان بازدید از این شهر در قالب تور ارمنستان و شهر ایروان در مردادماه فراهم شده و گردشگران می‌توانند با پرداخت اقساطی و یا کامل، از امکانات این تور بهره‌مند شوند. علاقه‌مندان به خرید تور ایروان می‌توانند با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی https://www.niksamsafar.com و یا تماس با شماره تلفن 021-44272500 شرایط قیمتی و خرید تور ارمنستان و شهر ایروان و زمانبندی سفر به این شهر را جویا شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیک سام سفر
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز