چگونه در سفر تابستانی بیمار نشویم ؟ + راه‌های عدم ابتلا به تب دنگی

تب دنگی-کاماپرس
ژیوار

احتمالا شما هم شنیده‌اید که بیماری تب دنگی امسال در شهرهایی مثل چابهار و رشت و به طور کلی شهرهای گرم و مرطوب شایع شده است. اما تابستان یکی از بهترین زمان‌ها در سال برای سفر کردن است؛ و عده‌ای نگران هستند که به این بیماری مبتلا نشوند. به همین دلیل بهتر است برای لذت بزدن از سفر تابستانی خود نکاتی را رعایت کنید.

کاماپرس در این گزارش بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به تب دنگی و بیماری‌های شایع تابستانی می‌پردازد.

جلوگیری از بیماری‌های شایع

اصولا هر ساله در فصل تابستان به‌علت افزایش گرمای هوا بیماری‌های عفونی و باکتریایی مانند شیوع پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از ابتلا به این نوع بیماری‌ها باید دستورالعمل‌های زیر را رعایت کنید:

شستن مداوم دست‌ها

مرتب دست‌هایتان را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و اگر هم به آب و صابون دسترسی نداشتید، می‌توانید از ضدعفونی‌کننده دست حاوی الکل استفاده کنید.

دریان سفر امید

تب دنگی-کاماپرس

اجتناب از خوردن و آشامیدن آب و غذای مشکوک به آلودگی

  فصل مسافرت‌های تابستانی جاده‌ای که می‌رسد، غذاخوردن در رستوران‌های بین‌راهی اولین چیزی است که هر مسافری را وسوسه می‌کند. اما اگر می‌خواهید از ادامه سفر خود لذت ببرید، بهتر است غذای خود را در رستوران‌هایی بخورید که به آلوده‌نبودن غذای آن‌ها اطمینان دارید. همچنین اگر به آب تصفیه‌شده دسترسی ندارید، آب معدنی یا آب جوشیده بخورید. همچنین از مصرف غذاهای خام یا نیم‌پز هم خودداری کنید تا سفر شادی را  داشته باشید.

حفاظت در برابر حشرات

  علاوه بر تب دنگی که اخیرا شایع شده، خیلی از پشه‌ها مانند مالاریا هم وجود دارند که می‌توانند ناقل بیماری به انسان باشند. برای جلوگیری از نیش پشه، نصب پشه‌بند، استفاده از اسپری‌ها و استفاده از کرم‌های دفع حشرات روی بدن و همچنین پوشیدن لباس‌های بلند و روشن توصیه می‌شود.

استفاده از ضدآفتاب

  استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب می‌تواند کمک بسیار بزرگی به جلوگیری از آفتاب سوختگی بکند؛ خصوصا زمانی که برای شنا به ساحل دریا رفته‌اید. چنانچه دچار آفتاب‌سوختگی شوید سوزش شدیدی روی پوست خود احساس می‌کنید، به طوری که همین سوزش می‌تواند کل روز شما را خراب کند. به همین دلیل اگر نمی‌خواهید آفتاب بگیرید هم استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

خواب کافی

بعضی از مسافران دوست دارند در کمترین زمان بیشترین مقاصد تفریحی سفر را ببینند که البته با توجه به کمبود وقت و گاهی کمبود بودجه و عدم امکان سفر دوباره می‌توان حق را به این افراد داد. اما باید بدانید که خواب کم علاوه بر خستگی مداوم که سفر را به کام شما تلخ می‌کند، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدنتان هم ضعیف شود و شما در طول سفر به انواع و اقسام بیماری‌های ‌واگیردار مبتلا شوید. به همین دلیل سعی کنید هیچ‌وقت از خواب کافی غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از تب دنگی

دو سال از پایان کامل کرونا و واکسیناسیون سراسری گذشته اما اکنون تب دنگی شایع شده است. البته متخصصان گفته‌اند تب دنگی به اندازه کر‌ونا کشنده نیست. در هر صورت بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، نکات زیر رعایت شود:

 استفاده از اسپری‌ها و کرم‌های دفع حشرات حاوی DEET، پیکاریدین یا روغن اکالیپتوس لیمویی برای دفع حشرات 

  •  پوشیدن لباس‌های بلند و سبک به رنگ روشن.
  •  استفاده از پشه‌بند در شب
  • تخلیه آب راکد از ظروف، زیر گلدان‌ها، و سایر منابع آب
  • اطمینان از پوشش صحیح مخازن تخلیه چاه

 بهتر است با توجه به شیوع تب دنگی، مدتی درباره کمپ زدن و خوابیدن در چادر تجدیدنظر کنید و به‌جای آن در هتل‌هایی اقامت کنید که دارای تهویه مناسب و یا پنجره‌ها و درب‌های دارای توری باشند.

سعی کنید تا حد ممکن اخبار را دنبال کنید و از مسافرت به مناطق پرخطر  شیوع تب دنگی خودداری کنید؛ و یا در صورت امکان سفرهای متعدد خود را به این مناطق کمتر کنید تا خطر ابتلای شما به تب دنگی کمتر شود. همچنین سعی کنید پیگیر اخبار و توصیه‌های بهداشتی که متخصصان در اخبار اعلام می‌کنند، باشید.

با رعایت این نکات، می‌توانید از ابتلا به بیماری‌های شایع در سفرهای تابستانی و به ویژه تب دنگی جلوگیری کنید و سفری ایمن و سلامت داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاقکتخفیفانشب
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز