5 جاذبه گردشگری گردنه حیران برای رهایی از گرمای تابستان

ژیوار

گردنه حیران یا جاده‌ای مارپیچی که با انبوهی از درختان و گیاهان سبز پوشیده شده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور است. این جاده که طولی حدودا 35 کیلومتری دارد مابین اردبیل و آستارا قرار دارد. جاذبه‌های طبیعی این جاده زیبا برای مسافرانی که بارها از این مسیر عبور کرده‌اند، تکرار نشدنی و همواره لذت بخش است. هوای مه آلود بخشی از جاده در قسمت‌های بالادست، حس شناور بودن روی ابرها را به گردشگران و مسافران منقل می‌کند. جاذبه‌های زیبا و شگفت انگیزی که فقط با یکبار دیدن تمامی ندارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی پنج جاذبه گردشگری گردنه حیران که باید ببینید، می‌پردازد:

طبیعت حیران کننده گردنه حیران

اگر از سمت اردبیل به طرف آستارا حرکت کنید، بعد از طی مسافتی سی کیلومتری به جاده حیران می‌رسید. درواقع بعد از رد کردن تونل معروف این مسیر، با طبیعتی حیرت آور رو به رو می‌شوید که مطمئنا محو تماشا خواهید شد. درختان تنومندی که از دره کنار جاده سر به فلک کشیده‌اند و تپه‌هایی که با پوشش گیاهی سبز طبیعتی چشم نواز خلق کرده‌اند. حالا  باید از زیبایی‌های طبیعی این جاده مارپیچ لذت ببرید.

تله کابین جاده حیران بر فراز ابرها

بعد از طی مسافتی حدودا 5 کیلومتری از ابتدای جاده حیران، به مجموعه تفریحی تله کابین  گردنه حیران می‌رسید. این تله کابین از سال1390 با مشارکت شرکتی اتریشی ساخته شده است و دارای چند کابین وی آی پی نیز هست. این تله کابین در منطقه کوهستانی ساخته شده و با سوار شدن به آن می‌توانید بخشی از جاده حیران را زیر پایتان ببنید. اگر خوش شانس باشید و مه‌ای هم وجود داشت بر فراز ابرها خواهید بود.

دریان سفر امید

سورتمه سواری در دل طبیعت

در دهکده تفریحی حیران که تله کابین نیز بخشی از این مجموعه است، می‎توانید انواع تفریحات هیجانی مثل سورتمه سواری، کارتینگ و ترمپولین را تجربه کنید. سورتمه سواری در کوهستان با طبیعت زیبای جاده حیران تجربه‌ای متفاوت برای عاشقان هیجان خواهد بود. این سورتمه ریلی مسافتی حدودا 1500 متری را طی می‌کند و به همین دلیل طولانی‌ترین سورتمه منطقه شمال محسوب می‌شود.

روستای حیران؛ روستای نمونه گردشگری

در جاده مارپیچ و شگفت انگیز حیران روستاهایی وجود دارد که هر کدام به دلیل جاذبه‌های طبیعی در بین گردشگران شناخته شده هستند و مقصد گردشگری مسافران محسوب می‌شوند. روستای حیران به عنوان روستای نمونه گردشگری یکی از این روستاهای گردشگرپذیر این جاده است که میزبان مسافران بسیاری در طول سال است. آب و هوای مطبوع و جاذبه های طبیعی این روستا باعث شده است تا در سال های اخیر تعداد ویلاهای مسافرپذیر روستا افزایش چشم‌گیری داشته باشد و همین باعث تغییر چهره روستای حیران شده است.

روستای گیلده در دل جنگل

این روستای سبز در انتهای جاده حیران قرار دارد و با آستارا 25 کیلومتر فاصله دارد. اگر در پایان مسیر زیبای حیران هستید بهتر است برای یک شب استراحت در روستای زیبای گیلده بمانید و یکی از کلبه های روستایی رو به جنگل را انتخاب کنید. اغلب خانه های این روستا رو به جنگل هستند و وقتی صبح بیدار شوید خود را در میان بوی درختان جنگلی مثل بلوط و آلو جنگلی احساس خواهید کرد. با پیاده روی یک ساعته از میان روستا می‌توانید به آب گرم علی داشی هم سر بزنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمانیوتوپین
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز