ارزان‌ ترین کشورها برای تحصیل در رشته پرستاری

پرستار ـ کاماپرس
ژیوار

کشورهایی مانند آلمان، نروژ، فرانسه لهستان، مجارستان و مالزی، فرانسه به دلیل سیستم‌های آموزشی عمومی قوی و شهریه‌های پایین یا رایگان، از جمله ارزان‌ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته پرستاری محسوب می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش چند کشور که بهترین شرایط برای مهاجرت پرستاران دارند را بررسی می‌کند.

 کشورهای آلمانی زبان

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای دانشجویان بین‌المللی است. کشورهای آلمان و اتریش برای جذب کارآموز و کارورز خصوصا در رشته پرستاری سیستمی به نام آوسبیلدونگ دارند که در این سیستم افراد می‌توانند با ارسال مدارک تحصیلی و شغلی خود برای موقعیت‌های مختلف آوسبیلدونگ اقدام کنند. البته اتریش برای جذب کارآموز مهاجر سخت‌گیری‌های بیشتری دارد و دارندگان مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد را به راحتی جذب نمی‌کند.

علت قرار دادن این روش جذب کارآموز در آلمان و اتریش این است که بسیاری از دانش‌آموزانی که تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، از سال‌های آخر دبیرستان و از ۱۶ سالگی جذب این سیستم شوند که البته این سیستم در چند سال اخیر مهاجر نیز می‌پذیرد. در سال‌های گذشته فقط افراد زیر ۲۵ سال می‌توانستند برای آوسبیلدونگ اقدام کنند که اخبرا این محدودیت سنی نیز برداشته شده است.

دانشگاه‌های دولتی در آلمان شهریه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی ندارند یا شهریه بسیار پایینی در حد ۲۰۰ یا ۳۰۰ یورو در حد هزینه ثبت‌نام دارند. تنها هزینه‌های قابل توجه، هزینه‌های زندگی مانند مسکن، غذا، و حمل و نقل است که در این هزینه‌ها نیز د‌ولت به دانشجویان کمک می‌کند؛ مثلا هزینه اماکن تفریحی و فرهنگی مانند سینما یا موزه برای دانشجویان نیم‌بها یا هزینه حمل‌ونقل رایگان است و دولت به دانشجویان اقلام غذایی می‌دهد. همچنین دانشجویان در کشورهای آلمانی زبان بیمه درمانی دارند. به علاوه، بسیاری از دانشگاه‌های آلمان دوره‌های پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که این موضوع می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی که به زبان آلمانی مسلط نیستند، مزیتی بزرگ است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

نروژ

نروژ یکی ازشادترین کشورهای جهان است؛ چراکه از کیفیت بالایی در زمینه استاندارهایی مانند بهداشت، آموزش، محیط‌زیست و هوای پاک، قدرت خرید و تعادل بین کار و زندگی دارد و به همین دلیل هر ساله در رده بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرارمی‌گیرد. در نروژ نیز دانشگاه‌های دولتی شهریه‌ای از دانشجویان بین‌المللی دریافت نمی‌کنند. این کشور به‌دلیل استانداردهای بالای زندگی و آموزش با کیفیت بالا شناخته شده است. اما عدم وجود شهریه تحصیلی این مسئله را تا حدی جبران می‌کند. نروژ نیز دوره‌های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و شما برای مهاجرت به نروژ مانند کشورهایی مانند فرانسه و آلمان مجبور به یادگیری زبان این کشور نیستید چراکه انگلیسی تقریبا زبان دوم مردم نرپژ محسوب می‌شود و شما با این زبان در نروژ به راحتی می‌توانید درس بخوانید، کار کنید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت پرستاران-کاماپرس

مجارستان

در سال‌های اخیر، کیفیت موسسات آموزشی مجارستان در حال صعود در رتبه‌بندی‌های جهانی هستند و این کشور جدیدا فرصت‌های خیلی خوبی برای ادامه تحصیل و بورسیه در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده که ارزش پرداختن دارد. علاوه بر ارزان بودن هزینه تحصیل در این کشور، مجارستان می‌تواند سکوی پرتابی برای مهاجرت به کشورهای بهتر باشد. هزینه تحصیل برای در رشته پرستاری در مجارستان تقریباً ۲۴۸۰۰ دلار آمریکا است و زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

 لهستان

اگر به دنبال یک کشور ارزان‌قیمت برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری هستید که هم‌زمان استاندارهای خوبی هم برای زندگی داشته باشد. لهستان پیشنهاد خوبی است. شاید لهستان به‌خوبی بسیاری از کشورها مانند آلمان ‌و نروژ نباشد، اما چون سخت‌گیری کمتری در پذیرش دانشجو دارد، گزینه مناسبی بزای کسانی است که به دنبال ارتقا رزومه و مهاجرت به کشورهای بهتر هستند.

 مالزی

تحصیل در مالزی چند نکته مثبت دارد که کمتر به آن پرداخته شده است: اولا ارزان‌‌بودن این کشور به نسبت خیلی از کشورهای اروپایی، دوما امکان کار و زندگی با زبان انگلیسی و سوما بالا بردن شانس مهاجرت به آمریکا. به همین دلیل بهتر است با دید بازتری به فرصت‌های این کشور نگاه کنید.

کشورهای فرانسه زبان

علاوه بر این کشورها، کشورهایی مانند اتریش فرانسه، و بلژیک نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. این کشورها هزینه‌های تحصیلی پایینی دارند و بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها مانند کشورهای آلمانی زبان، اکثر هزینه‌های دانشجو را در برمی‌گیرد. البته باید توجه داشت که در برخی از این کشورها، ممکن است نیاز به تسلط به زبان همان کشور باشد، چراکه بسیاری از دوره‌های پرستاری به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. 

انتهای پیام

مرتبط با : اصطهباناتیحامی مهاجرنیلگام سفر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز