5 مزیت خرید طلای آب شده

ژیوار

برای سرمایه گذاری در بازار طلا به منظور سود بیشتر و یا حفظ سرمایه ریالی، روش‌های متفاوتی پیش روی سرمایه گذاران وجود دارد. یکی از روش‌های بسیار محبوب در این زمینه، خرید طلای آب شده است. طلای آب شده در واقع همان طلای دست دوم زینتی است که به دلیل از مد افتادن و یا هر دلیل دیگری ذوب شده و به عنوان ماده اولیه طلاسازان برای ساخت زیور آلات جدید به کار می‌رود.

در این نوشته تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر آشنایی شما با نحوه خرید و فروش طلای آب شده، به مزایای عمده خرید طلای آب شده نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلا پرداخته ایم.

1 – طلای آب شده از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف است

یکی از مسائلی که بیشتر سرمایه گذاران بازار طلا از آن ناراضی هستند، پرداخت مالیات ارزش افزوده به میزان 10 درصد است که به طور طبیعی باعث کاهش سود سرمایه گذاران می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که فعالان این حوزه به دنبال روش‌هایی برای معافیت از مالیات باشند. یکی از روش‌های بسیار خوب در حوزه سرمایه‌گذاری طلا، خرید طلای آب شده است.

شما در زمان خر ید طلا آب شده برخلاف طلای نو و زینتی که مالیات بر ارزش افزوده به آن‌ها تعلق می‌گیرد،  مجبور به پرداخت مالیات نیستید. در نتیجه با بودجه‌‌ای مشابه می‌توانید مقدار بیشتری طلای آب شده نسبت به هر نوع طلای دیگر خریداری کنید. حداقل 10 درصد سود بیشتر می‌تواند یک مزیت بسیار خوب در خرید این نوع از طلا باشد.

طلای آب شده - کاماپرس

دریان سفر امید

2 – طلای آب شده هزینه اجرت ندارد

هزینه اجرت نیز یکی دیگر از هزینه‌هایی است که معمولا سرمایه گذاران حوزه طلا راضی به پرداخت آن نیستند. این در حالیست که در مورد طلای نو، شما مجبور به پرداخت هزینه اجرت به میزان 7 درصد از قیمت کل طلا نیستید. این هزینه اجرت فقط یک بار در زمان خرید طلای آب شده از مشتری دریافت می‌شود و مشتری در صورتیکه فقط به عنوان سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا کرده باشد، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهد شد که در نهایت به همان میزان از سود سرمایه گذاری وی کم خواهد کرد.

طلای آب شده معاف از پرداخت اجرت است و به این ترتیب شما بازهم در صورت سرمایه گذاری مشابه در مقایسه با روش‌های دیگر امکان خرید 7 درصد بیشتر طلا خواهید داشت.

3 – امکان نقد شوندگی سریع طلای آب شده

خرید و فروش طلای آب شده بسیار آسانتر از سایر طلاهای موجود است. در زمان خرید نیازی به انتخاب بر اساس سلیقه و سایر معیارهای احتمالی نیست و شما تنها با اعلام میزان سرمایه به مقدار خاصی طلای آب شده دریافت خواهید کرد.

در زمان فروش نیز معمولا این نوع از طلا مشتری زیادی دارد. برای نمونه طلاسازان از طلای آب شده برای ساخت زیورآلات مختلف استفاده می‌کنند و به همین خاطر در هر زمانی می‌توانید طلای آب شده خود را بفروشید. نقد شوندگی بالا در کمترین زمان ممکن، از مزایای اصلی سرمایه‌گذاری با خرید طلای آب شده است.

طلای آب شده - کاماپرس

4 – امکان نگهداری آسان طلای آب شده

طلای آب شده در صورت تغییر شکل و یا شکستن نیز ارزش خود را حفظ می‌کند و به همین دلیل برخلاف طلای دست دوم، سکه و طلای نو، نگهداری طلای آب شده ساده و بدون استرس‌های ناشی از خرابی است. طلای آب شده معمولا به اشکال مختلف مانند مفتول و یا شمش مانند تولید شده و شما قادر به نگهداری آن در شرایط خاص و فضای کوچک نیز هستید.

حتی شما می‌توانید پس از خرید طلای آب شده آن را به شکل دلخواه خود درآورده و بر اساس شرایط خود به آن صورت نگهداری کنید. طلای آب شده را می‌توان در هر محیط امنی که امکان سرقت وجود نداشته باشد، نگهداری کرده و حتی به صورت کاملا راحت آن را جابجا کرد.

5 – سرمایه گذاری روی طلای آب شده به صورت کوتاه مدت و بلند مدت

سرمایه‌گذاری روی طلای آب شده برخلاف برخی دیگر از انواع طلا می‌تواند بر اساس اهداف بلند مدت و یا کوتاه مدت صورت گیرد. همچنین شما در هر زمان می‌توانید هر مقدار از طلای خود را بدون ترس از دست دادن کیفیت و ارزش مقدار باقی مانده به فروش برسانید. به این ترتیب ممکن است در کوتاه مدت نیز بر اساس نوسانات قمیت طلا به سود خوبی دست پیدا کنید.

این موضوع در مورد افزایش میزان سرمایه با خرید پله‌ای و بیشتر طلای آب شده نیز امکانپذیر است. برای نمونه شما می‌توانید در زمان‌های دلخواه مقدار بیشتری طلای آب شده را خریداری کرده و به میزان طلای خود اضافه کنید.

طلای آب شده - کاماپرس

نحوه خرید طلای آب شده به صورت حضوری و آنلاین

خرید حضوری طلا از گذشته به عنوان مرسوم‌ترین روش ورود به بازار طلا جهت سرمایه‌گذاری بوده است. در این روش افراد به صورت حضوری به طلافروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده و باتوجه به میزان بودجه خود، طلای آب شده خریداری می‌کنند. در این روش مسئولیت خرید و نگهداری طلای آب شده مستقیما به خود شما ارتباط دارید و شما باید اطلاعات فنی خوبی در این زمینه داشته باشید.

اما امروزه سایت‌ها و سامانه‌های سرمایه‌گذاری روی طلا مانند سایت طلاسی نیز اقدام به فروش آنلاین طلای آب شده کرده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت‌ها و بدون نیاز به صرف وقت و هزینه بالا و حتی بدون نیاز به دانش فنی، با اطمینان اقدام به خرید طلای آب شده کنید.

این سایت‌ها امکان ارسال فیزیکی طلای آب شده را فراهم کرده‌اند اما شما می‌توانید طلای خریداری شده را در سایت نگهداری کرده و بدون دغدغه‌های امنیتی نگهداری طلا در زمان دلخواه از طریق همان سایت به فروش برسانید.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز