8 توصیه به وزیر آینده ارتباطات ؛ عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

مسعود شکرانی- کاماپرس
ژیوار

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گوید که وزیر آینده ارتباطات در دولت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب باید تعامل با بخش خصوصی را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

مسعود شکرانی، مدیرعامل گروه داده‌ورز جویا و عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره انتظارات خود از وزیر ارتباطات دولت آینده به ریاست مسعود پزشکیان در گفت‌وگویی با کاماپرس تاکید می‌کند: هرشخصی که در دولت آینده بر کرسی وزرات می‌نشیند باید تعامل با بخش خصوصی را به جد در برنامه خود قرار داده و حداقل ماهی یک بار با نظام صنفی جلسه بگذارد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل گرده داده‌ورز جویا در ادامه این گفت‌وگو، توصیه‌های را مطرح‌ می‌کند و می‌خواهد که وزیر ارتباطات این موارد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

دریان سفر امید

خواسته‌های مسعود شکرانی را در ادامه این گزارش خواهید خواند:

  • وزیر آینده ارتباطات باید باور داشته باشد و بتواند این باور را در کابینه هم ایجاد کند که وزارت ارتباطات مهمترین وزارت در کشور است و نقشی بسیار کلیدی در درآمدزایی و ایجاد امید و ارتقا رضایتمندی مردم از سرویس‌های دولت دارد.
  • این وزیر تعامل با بخش خصوصی را به جد در برنامه خود قرار داده و حداقل ماهی یک بار با نظلم صنفی جلسه بگذارد.
  • وزیر باید این توانایی را داشته باشد که در صورت بروز مشکل با وزارت صمت یا بانک مرکزی در تماس باشد و آن را حل کند. ما در زمان وزارت آقای جهرمی به خوبی از پس این مورد بر می‌آمدیم. به خاطر دارم مشکل با بانک مرکزی در زمان صدارت ایشان طی تعامل آقایان جهرمی و همتی مشکل حل شد. اما این مشکل در وزارتخانه جدید حل نشد.
  • بحث بعدی فیلترینگ است؛ فیلترینگ به ناکارآمدی دامن زده است و فقط برای نظام هزینه ایجاد کرده. بنابراین وزیر آینده باید رفع فیلترینگ را در اهم وظایف خود بگنجاند و در رفع آن از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند.
  • به حضور شرکت‌های فاوا چه در بخش تولید بازی، چه در تولید محتوا،‌ نرم‌افزار، سخت افزار در بازارهای بین‌المللی اهمیت دهد. وزیر آینده باید برای حضور شرکت‌های فاوا در نمایشگاه‌های بین المللی کمک کند و کمک‌های مالی، فکری، ایجاد ارتباطات با شرکت‌های بریکس را در برنامه بگذارد و اگر چنین معاونتی در وزارتخانه وجود دارد، آن معاونت را تقویت کند.
  • بحث بعدی بخشنامه‌ها و مجوزهای دست و پاگیر است. ما از وزیر جدید تقاضا داریم این بخشنامه‌ها اصلاح نشوند، بلکه کلا حذف شوند.
  • به دلیل برخی از مسائل به وجود آمده، متاسفانه وظایف وزارت ارتباط پخش شده. وقتی افتای ریاست جمهوری تشکیل شده، می‌بینم یکی از وظایف وزارت ارتباطات به جای دیگری منتقل شده. ما به همین ترتیب ده‌ها ارگان دیگر را می‌بینیم که کار موازی می‌کنند. به نظر می‌رسد باید یک وحدت رویه ایجاد شود و بعد یکی یکی اینها حذف شوند و کار به وزارت ارتباطات باز گردد.
  • با توجه به اینکه آقای پزشکیان جنس و حس و صدای او حس مردمی بودن به افراد می‌دهد و امید تازه‌ای را در کشور ایجاد کرده است، قطعا وزیر ایشان همین وضعیت را خواهند داشت و با امیدی که در کشور ایجاد شده من می‌خواهم بگویم کل بخش خصوصی پشت این وزیر خواهند بود و این وزیر حمایت کامل بخش خصوصی را دارد، بنابراین باید تلاش کند که این سطح از تعامل برای چهار سال آینده حفظ شود.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز