راهنمای خرید تبلت؛ نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

تبلت - کاماپرس
ژیوار

تبلت، یکی از ابزارهای دیجیتال ضروری است که در چند سال اخیر، پیشرفت قابل توجهی از لحاظ سخت‌افزاری داشتند و توانستند تا حدودی،‌ جایگزین لپ تاپ شوند. در حال حاضر، بازار تبلت‌ها مملو از انواع تبلت با مدل‌های مختلف است و خرید تبلت متناسب با نوع کاربری، نیاز به شناخت کافی دارد. اما جای نگرانی نیست؛ چرا که در این مطلب قصد داریم،‌ به راهنمای خرید تبلت بپردازیم و با مطالعه آن، می‌توانید بهترین تبلت را متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری کنید.

طراحی ظاهری تبلت

اولین المانی که در خرید تبلت باید به آن دقت کنید، بخش طراحی ظاهری، وزن و ضخامت است. حمل و جابجایی تبلت در طول روز به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیاد، مقداری سخت است و پیشنهاد می‌کنیم، اگر دانشجو یا کارمند هستید و در طول روز جابجا می‌شوید، به سراغ تبلت‌های کم ضخامت و سبک کم‌تر از ۱۰ اینچ بروید که در طولانی مدت، استفاده از این محصول آزاردهنده نباشد.

تبلت - کاماپرس

صفحه نمایش

اصلی‌ترین دلیل افزایش محبوبیت تبلت‌ها، بخش نمایشگر است. تبلت‌ها خاصیت نمایشگر محور دارند و نبود پنل باکیفیت، ارزش خرید آن محصول را کاهش می‌دهد. البته باید انتظارات خود را در صفحه نمایش تبلت نسبت به گوشی کاهش دهید؛ چرا که به دلیل اندازه بزرگ نمایشگر، استفاده از پنل‌های AMOLED یا Super AMOLED، هزینه زیادی را روی دست شرکت سازنده قرار می‌دهد. از طرفی پیشنهاد می‌شود، اگر به سراغ تبلت میان‌رده می‌روید، حداقل کیفیت صفحه نمایش Full HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز باشد و در صورت داشتن بودجه بالاتر برای خرید تبلت، نمایشگرهای امولد پیشنهاد می‌شود.

سخت‌افزار

یکی دیگر از المان‌های مهم در خرید تبلت، بخش سخت‌افزاری و تراشه موجود در دستگاه است که اهمیت ویژه‌ای دارد. در حال حاضر، قدرتمندترین تراشه در تبلت‌ها، در اختیار آیپدهای اپل قرار دارد و به جرات می‌توان گفت که ارزان‌ترین آیپد بازار (آیپد نسل ۹)، از تمامی تبلت‌های میان‌رده عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. از سوی دیگر، آیپدهای پرچم‌دار یا همان آیپد پرو، به تراشه‌های سری M‌ مجهز شده‌اند که از لحاظ قدرت پردازشی، به راحتی می‌توانند با لپ تاپ‌ها رقابت کنند. همچنین اگر به دنبال تبلت قدرتمند اندرویدی هستید، پیشنهاد ما تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ و شیائومی است که از تراشه‌های جدید کوالکام استفاده می‌کنند.

دریان سفر امید

نرم‌افزار

ابتدا مشخص کنید که به کدام یک از سیستم عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز علاقه دارید، سپس به سراغ انتخاب برند تبلت بروید. اگر علاقمند به اندروید هستید، پیشنهاد ما برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی است. البته ناگفته نماند که اندروید، به صورت کامل برای نمایشگرهای بزرگ بهینه نشده است و پس از گذشت چند سال، بسیاری از برنامه‌های اندرویدی در تبلت‌ها، مانند گوشی‌های موبایل اجرا می‌شوند و بهینه‌سازی تمامی نرم‌افزارهای اندرویدی به یک چالشی برای کاربرها تبدیل شده است.

تبلت - کاماپرس

اما اگر از علاقمندان به برند اپل هستید، طبیعتا هیچ گزینه‌ای بجز آیپد نمی‌تواند انتخاب شما باشد. بدون شک سیستم عامل iOS که در تبلت‌ها تحت عنوان iPadOs شناخته می‌شود، یکی از بهترین و بهینه‌تری سیستم عامل‌ها در میان تبلت‌ها است که از سرعت عمل بالا و سازگاریی گسترده‌ای بهره می‌برد. اپل این سیستم عامل را اختصاصی برای آیپدهای خود طراحی کرده است و تمامی نرم‌افزارها به صورت کامل برای آن بهینه شده‌اند. همچنین مانند iOS، خبری از باگ و لگ نیست و تمامی برنامه‌های مورد نیاز، به صورت روان و سریع اجرا می‌شوند.

در آخر به سیستم عامل ویندوز می‌رسیم که توسط شرکت اصلی یعنی مایکروسافت عرضه شد. مایکروسافت از زمان عرضه تبلت‌های سرفیس، توسعه سیستم عامل ویندوز را روی تبلت آغاز کرد و تا اکنون موفق عمل کرده است. این سیستم عامل به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچگونه محدودیتی، تمامی نرم‌افزارهای ویندوز را روی تبلت‌های سرفیس نصب کنید و عملکرد کاملا مشابهی با لپ تاپ داشته باشد. البته ناگفته نماند که سرفیس‌ها از لحاظ سخت‌افزاری نسبت لپ تاپ، ضعیف‌تر هستند و نباید انتظار عملکرد گیمینگ یا رندرینگ داشته باشید.

باتری

طول عمر باتری و شارژدهی، در خرید تبلت نسبت به سایر المان‌ها، اهمیت بالایی ندارد؛ چرا که اندازه بزرگ نمایشگر، به معنای مصرف شارژ بیشتر است و اگر به دنبال یک باتری پرظرفیت در تبلت‌ها هستید، باید انتظار ضخامت بالا و وزن سنگین دستگاه را داشته باشید. البته ناگفته نماند که بسیاری از تبلت‌های جدید مخصوصا آیپد، از باتری‌های بادوام بهره می‌برند که حداقل یک روز در حالت استفاده معمولی، دوام خواهند داشت و عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش می‌گذارند.

دوربین

همانطور که اشاره کردیم، تبلت‌‌ها خاصیت نمایشگر محور دارند و در خرید تبلت، نمی‌توان دوربین را المان مهمی در نظر گرفت. بسیاری از تبلت‌ها، حتی تبلت‌های پرچم‌دار دارای دوربین‌های معمولی و ضعیفی هستند و صرفا از یک دوربین سلفی باکیفیت برای برقرای تماس‌های تصویری بهره می‌برند.

جمع‌بندی

در این مطلب، به راهنمای جامع خرید تبلت پرداختیم که با توجه به موارد گفته شده، می‌توان متناسب با نوع کاربری و بودجه خود، برای خرید تبلت اقدام کرد. در مجموع، اگر به سراغ تبلت‌های میان‌رده می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم که توجه بیشتری به بخش سخت‌افزاری و نمایشگر داشته باشید.‌ اما اگر بودجه بالاتری دارید، تبلت‌های پرچم‌دار در تمامی موارد عملکرد بسیار خوبی دارند و نگرانی بابت مشخصات آن‌‌ها نداشته باشید. اگر قصد خرید تبلت دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی فرنا را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین خرید تبلت و گوشی‌های هوشمند است که می‌توان محصول مورد نظر خود را با کمترین قیمت بازار و گارانتی معتبر شرکتی خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز