نکات مهم برای تعمیر گوشی آیفون آب خورده

ژیوار

اگرچه گوشی‌های جدید اپل مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ آب دارند و کمتر به دلیل آب خوردگی دچار اختلال و ایراد می‌شوند اما هنوز هم تعمیر گوشی آیفون آب خورده یکی از دلایل مراجعه دارندگان این گوشی به مراکز تعمیر موبایل است. این موضوع در مورد مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بیشتر به چشم می‌خورد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکات مهمی که باید در مورد تعمیر گوشی آیفون آب خورده بدانید، پرداخته است.

آب خوردگی باعث چه مشکلاتی در گوشی آیفون می‌شود؟

آب خوردگی یکی از مشکلات اساسی است که تمام گوشی‌ها از جمله گوشی‌های آیفون را تهدید می‌کند. بخشی از مراجعات تعمیر گوشی آیفون در تهران نیز بر اساس همین مشکل صورت می‌گیرد.

آب خوردگی معمولا به ایراد اساسی قطعات داخلی گوشی که شامل قطعات حساس الکترونیکی هستند، منجر می‌شود. برای نمونه مهم‌ترین ایراد وارد شده که هزینه زیادی را به صاحب گوشی تحمیل می‌کند، سوختن برد اصلی آیفون است. در صورت سوختن برد، قطعات دیگر متصل به آن مانند سی پی یو، مقاومت، خازن و سایر تجهیزات متصل نیز سوخته و یا دچار اشکال می‌شوند. به این ترتیب گوشی عملا غیر قابل استفاده شده و نیاز به تعویض قطعات و برد نیز پیدا می‌کند. حتی در ادامه ممکن است این ایراد باعث سوختن و از کار افتادن سیم کارت درون گوشی نیز بشود.

بعضا که برد آسیب نمی‌بینید، ممکن است سولفاته شدن در اثر نفوذ آب باعث از کار افتادن آی سی‌های موجود در داخل گوشی شود که در این صورت نیز نیاز اساسی به تعمیر گوشی و یا تعویض قطعات آسیب دیده، ایجاد می‌شود. علاوه بر آی سی‌ها ممکن است که دوربین، میکروفون، ال سی دی و برخی دیگر از قطعات نیز نیاز به تعویض پیدا کنند و هزینه تعمیر گوشی آیفون را به مراتب بالاتر ببرند.

دریان سفر امید

تعمیر گوشی آیفون در تهران

اقدامات لازم بعد از آب خودرگی آیفون

بسیاری از کاربران به دلیل عدم اطلاع از اقدامات لازم برای گوش‌های آب خورده، ممکن است اقداماتی را انجام دهند که به بدتر شدن اوضاع و بروز ایرادات بیشتر در گوشی بینجامد. این در حالیست که با انجام چند کار ساده می‌توان قبل از مراجعه به مراکز تعمیر گوشی آیفون، از شدت مشکلات و بروز ایرادات بیشتر کاست. در ادامه با چند اقدام ساده و حیاتی بعد از آب خوردگی گوشی آیفون آشنا می‌شوید:

1 – در اولین قدم گوشی خود را خاموش کنید

گوشی آب خورده به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار گیرد و حتی چند ثانیه استفاده از گوشی می‌تواند به قیمت سوختن برد و دیگر قطعات حساس گوشی تمام شود. به همین دلیل اولین قدم در زمینه احیای گوشی، خاموش کردن فوری آن است. خاموش کردن گوشی می‌تواند با فشار کلید پاور یا هوم انجام گیرد.

2 – جدا کردن لوازم جانبی

بعد از خاموش کردن گوشی، می‌بایست لوازم جانبی مانند قاب گوشی را نیز جدا کنید. این کار باعث می‌شود که آب اضافی و بیشتری به داخل گوشی نفوذ پیدا نکند.

3 – پاک کردن گوشی با یک دستمال جاذب آب

شما می‌توانید گوشی خود را با یک دستمال جاذب آب به صورت آرام و بدون تکان دادن زیاد گوشی پاک کنید. این کار باعث می‌شود که آب بیشتری از روی بدنه گوشی به داخل آن نفوذ پیدا نکند.

4 – مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر گوشی آیفون

قدم بعدی در این زمینه مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر آیفون و تست گوشی است. این مراکز می‌توانند علاوه بر خشک کردن قطعات داخلی گوشی به صورت درست و اصولی، نسبت به تست کردن قطعات و برد گوشی اقدام کرده و شما را در جریان مشکلات پیش آمده و روش حل این مشکلات بگذارند.

معمولا با تعمیر و تعویض قطعه، مشکل موبایل آیفون آب خورده به طور کامل رفع می‌شود. فقط باید دقت کنید که در صورت تعویض قطعات از قطعات یدکی اصلی و اورجینال استفاده شود تا کیفیت کار گوشی نسبت به قبل از تعمیر کاهش پیدا نکرده و عمر قطعات جدید نیز قابل گارانتی باشد.

در هنگام خیس شدن گوشی آیفون چه کارهایی را نباید انجام داد

بسیاری از اقدامات توصیه شده قدیمی در این زمینه می‌تواند بر مشکلات شما بیفزاید. برای نمونه استفاه از سشوار روش درستی نیست و ممکن است که باعث شود تا با افزایش درجه حرارت گوشی به قطعات حساس داخلی آیفون آسیب برسد.

همچنین گذاشتن گوشی در داخل ظرف برنج نیز اقدام درستی نمی‌تواند باشد. در واقع برنج آنچنان که باید جذب کننده قوی رطوبت نیست و حتی با وارد شدن گرد و غبار برنج به داخل گوشی آیفون، ممکن است که آسیب‌های دیگری به قطعات داخلی این گوشی وارد شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود که از تکان دادن بی مورد و شدید گوشی برای خارج شدن آب آن نیز خودداری کنید. این کار نیز باعث پخش آب در داخل گوشی و آسیب به قطعات بیشتری از آن می شود.

تمیز کردن گوشی آیفون گلی شده

در مورد افتادن گوشی آیفون در گل نیز اگرچه وضعیت گوشی مانند گوشی آب خورده حاد نیست اما باید تمام مراحل مربوط به گوشی آب خورده روی این گوشی نیز انجام شود. همچنین پس از اینکه گوشی را به دقت تمیز و پاک کردید، می‌بایست به مراکز مجاز تعمیر گوشی آیفون مراجعه کنید. چراکه ورود اجرام و گل به داخل گوشی می‌تواند وضعیت را بحرانی‌تر کند.
این مراکز معمولا اقدام به تمیز کردن داخل گوشی کرده و تمام قطعات داخلی را به منظور یافتن ایرادات احتمالی بررسی و آزمایش می‌کنند.

تعمیر گوشی آیفون در آروند گارانتی

شرکت آروند فعالیت خود را از سال 1383 در زمینه واردات انواع محصولات الکترونیکی و گارانتی این محصولات آغاز کرده و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه گارانتی، فروش و خدمات پس از فروش برندهایی همچون اپل، مایکروسافت، نینتندو و سونی پلی استیشن است.

متقاضیان تعمیر گوشی آیفون می‌توانند به وبسایت آروند گارنتی مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02142528000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آروند گارانتی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز