بناهای تاریخی رم باستان در دل ایتالیا + تصاویر

ژیوار

از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا باید به بناهای تاریخی مربوط به دوران رم باستان اشاره کرد. این بناها که تاثیر زیادی در سرنوشت امروزی بشر داشته‌اند، می‌توانند عظمت تمدن رم را نمایان کنند. اغلب مسافرانی که سفر به ایتالیا را انتخاب می‌کنند، از دیدن این بناها هیجان زده شده و آنها را که همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، در اولویت بازدیدهای خود قرار می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش معروف­ترین جاهای دیدنی ایتالیا را معرفی و هر یک را به طور جداگانه بررسی کرده است.

داموس اوریا

داموس اوریا (Domus Aurea) از جمله بناهای تاریخی رم باستان است که قدمت آن به سال‌های 64 و 68 بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد. این مجموعه که به آن کاخ طلایی نرون نیز می‌گویند، بعد از آتش سوزی بزرگ در رم بر بالای تپه باستانی پالاتین بنا نهاده شد. عظمت این کاخ زبانزد خاص و عام بوده و گردشگران برای بازدید از آن باید با کلاه ایمنی وارد شوند. حداقل 300 اتاق از این کاخ باقی مانده که در معرض تماشای عموم قرار دارند.

امکان استفاده از عینک سه بعدی برای دیدن شکل بازسازی شده خانه طلایی نیز فراهم شده است. در سال 1999 هنگام بازسازی این کاخ، اتاقی مخفی نیز کشف شد که دیوارنگاره‌های آن بسیار قابل توجه است. این بنا در نزدیکی کولوسئوم یا آمفی تئاتر فلاوین واقع شده و هر ساله تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

دریان سفر امید

اوستیا آنتیکا

یکی از قدیمی‌ترین بناهایی که می‌تواند علاقه مندان را در سفری شگفت انگیز با خود به رم باستان ببرد، اوستیا آنتیکا (Ostia Antica) نام دارد. این بنای زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و قدمت آن به سال 620 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. در اصل اوستیا آنتیکا شهری بندری و زیبا بود که در دهانه رود تیبر قرار داشت. این شهر با مرکز رم تنها نیم ساعت فاصله دارد.

در اوستیا آنتیکا بناها و ساختمان‌های باستانی زیادی را می‌توان دید و در خیابان باستانی آن می‌توان قدم زد. در سمت شرق این شهر گرمابه‌هایی به چشم می‌خورند و در کف آن موزاییک‌هایی با تصاویر خدای دریا وجود دارد. همچنین انواع معابد، میدان شهر، صومعه، دادگاه، کمپ‌های نظامی و انبارها هنوز در آن حفظ شده‌اند.

کولوسئوم یا آمفی تئاتر فلاوین

کولوسئوم (Colosseum) یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های مربوط به رم باستان است که مسافران ایتالیا بازدید از آن را فراموش نمی‌کنند. این بنای عظیم از سال 72 تا 80 پس از میلاد مسیح ساخته شده و جزو میراث فرهنگی یونسکو به حساب می‌آید. این آمفی تئاتر روباز و بزرگ به عنوان نماد شهری رم شناخته می‌شود و با وجود اینکه هزینه ورود به آن زیاد است، اما به طور قطع ارزش دیدن دارد.

همزمان بین 50 هزار تا 80 هزار تماشاگر در این آمفی تئاتر می‌توانند جای بگیرند و همین مسئله باعث شده که کولوسئوم به عنوان بزرگ‌ترین آمفی تئاتر روباز در جهان معروف شود. این بنا در سه طبقه برپا شده و هر سه طبقه آن بیضی شکل است. از جمله مراسم‌هایی که در این بنا برگزار می‌شد، باید به نبرد گلادیاتورها، نبرد قهرمانان، جنگ با حیوانات و نمایش ماشین آلات جنگی اشاره کرد.

معبد رومی پانتئون

در ایتالیا می‌توان از معابد باستانی زیبایی مانند معبد رومی پانتئون (Pantheon Rome) دیدن کرد. این معبد زیبا در حدود سال 25 قبل از میلاد مسیح بنا شده و مانند بناهای تاریخی مهم دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. معبد پانتئون که به خوبی حفظ شده و ظاهر سالمی هم دارد، در سال 80 میلادی تجربه آتش سوزی بزرگ رم را از سر گذراند و بعد به دستور امپراتور هادریان تکمیل ‌شد.

در این سازه بخش‌های عظیم و هیجان انگیزی وجود دارد که از آن جمله می­توان به تالار و سقف گرد و گنبدی با قطر 43 متری در مرکز آن اشاره کرد. همچنین در وسط سقف آن یک حفره دایره‌ای شکل به چشم می‌خورد. این سقف از بتن و فلز ذوب شده، ساخته شده و مقاومت بی نظیری دارد. معبد پانتئون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان شناخته شده و شاهکار معماری رم باستان به حساب می‌آید.

«طاهاگشت» بهترین گزینه برای خرید تورهای اروپا

آژانس مسافرتی طاها گشت با سابقه 30 ساله به عرضه انواع تورهای ایرانی و خارجی می­‌پردازد. این مجموعه معتبر علاوه بر ارائه انواع تورهای خارجی و داخلی، در زمینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما نیز فعالیت می­کند و می‌تواند مسیر سفر را هموارتر از همیشه کند. تورهای اروپایی این مجموعه از پرطرفدارترین تورهای آن به حساب می‌آیند.

علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط این تورها می­‌توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز