هزینه ایمپلنت دندان در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها

ایمپلنت دندان_کاماپرس
ژیوار

اکثر خدمات دندانپزشکی از جمله کاشت دندان در بیشتر کشورهای جهان تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمانی قرار ندارند. این موضوع باعث می‌شود که افراد روی هزینه‌های خدمات دندانپزشکی دقیق‌تر باشند. در این میان درخواست ایمپلنت دندان یکی از رایج‌ترین خدمات دندانپزشکی در ایران و سایر کشورهای دنیا است.

کاماپرس در این گزارش هزینه کاشت و ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف را بررسی کرده است. اگر مایلید بدانید که ایمپلنت دندان در ایران ارزان‌تر است یا می‌توان این جراحی را در کشورهای دیگر با چه قیمت‌هایی انجام داد، این گزارش را دنبال کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف

میانگین قیمت ایمپلنت دندان در برخی کشورها به شرح زیر است. البته باید درنظر داشت که این قیمت ها بسته به پزشک و خدمات متغیر است.

  • آمریکا  ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
  • انگلیس ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
  • ترکیه   ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار
  • امارات، قطر و عمان   ۲۰۰۰ دلار
  • ایران   ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار

عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان

اصولاً نمی‌توان نرخ ثابت و مشخصی برای ایمپلنت دندان ثبت کرد. البته در مقایسه با بسیاری دیگر از خدمات دندانپزشکی، تعرفه کاشت دندان همیشه بالاتر است. این جراحی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و ازنظر زمانی نیز کاشت هر دندان فرآیند نسبتاً طولانی دارد. مهم‌ترین عواملی که در قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف تأثیر دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد دندان‌های جایگزین شده
  • پیچیدگی جراحی
  • جنس ایمپلنت
  • امکانات مورداستفاده
  • مهارت و دستمزد دندان‌پزشک

البته خدمات ایمپلنت دندان در تعداد زیاد نسبت به تکی مقرون‌به‌صرفه است.

دریان سفر امید

 

ایمپلنت_کاماپرس

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف اروپایی ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار!

کشورهای اروپایی را می‌توان در سه گروه اصلی تقسیم کرد

دسته اول: کشورهای مثل فرانسه، انگلیس و آلمان در دسته اول هستند. خدمات دندانپزشکی در این کشورها نسبت به سایر کشورهای اروپا تا حدودی بالاتر است. به‌طور مثال برای ایمپلنت هر دندان در انگلیس چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد.

دسته دوم: کشورهای حوزه اسکاندیناوی هستند که سوئد و نروژ مطرح‌ترین آن‌ها هستند. در این کشورها تعرفه خدمات کاشت دندان چیزی در حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر از گروه اول است.

دسته سوم: کشورهایی مانند ایتالیا، مجارستان، پرتغال، اسپانیا، بلغارستان و … هستند که در مقایسه با دو گروه دیگر ازنظر خدمات دندانپزشکی در رتبه پایین‌تری قرار دارند. در این کشورها برای استفاده از خدمات ایمپلنت دندان باید چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار به ازای هر دندان خرج کنید.

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف آمریکایی ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار

در امریکا برای کاشت هر دندان باید چیزی در حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در نظر بگیرید که رقم بسیاری بالایی است.

کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین در وضعیت به‌مراتب بهتری قرار می‌گیرند. مثلاً برای کاشت دندان در کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا به ترتیب باید حدود ۱۰۰۰، ۷۹۰ و ۷۵۰ دلار هزینه کنید. اوضاع در قاره آمریکای شمالی و جنوبی نیز تا حدی زیادی شبیه به اروپا است.

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف آسیایی ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار

در شرق آسیا یعنی کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی تعرفه خدمات دندانپزشکی بسیار شبیه به کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپاست.

اهمیت کشورهای خاورمیانه بیشتر است؛ چون به دلیل نزدیکی به ایران سفر به آن‌ها راحت‌تر است و همچنین هزینه کمتری دارد. در بین این کشورها کمترین تعرفه مربوط به کشور ترکیه است که به ازای هر دندان باید رقمی در حدود ۱۰۰۰ دلار در نظر بگیرید.

هزینه کاشت دندان در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس مانند قطر، امارات و عمان به نسبت بالاتر است و به‌طور میانگین ۲۰۰۰ دلار برای هر دندان قیمت دارد.

هزینه ایمپلنت دندان در ایران

هرچند تعرفه خدمات دندانپزشکی در ایران نسبت به میانگین دستمزدها تا حدی بالاتر است؛ اما نباید فراموش کنید که در مقایسه با کشورهایی که بررسی‌شده کاشت دندان در ایران خیلی مقرون‌به‌صرفه تر تمام می‌شود. به‌طورکلی برای ایمپلنت هر دندان در ایران باید چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار بپردازید. میانگین این عدد حدود ۶۰۰ دلار می‌شود.

مقایسه کیفیت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف

در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ میلیون گردشگر سلامت به ایران سفر کرده‌اند. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد جایگاه ویژه ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه برای جذب گردشگر سلامت بالا است. از این تعداد ده‌ها هزار نفر برای استفاده از خدمات دندانپزشکی ایران را انتخاب کرده‌اند. علاوه بر قیمت مناسب کاشت دندان، قطعاً کیفیت بالای امکانات مراکز درمانی و مهارت مطلوب دندان‌پزشکان ایرانی در جلب رضایت گردشگران خارجی هم بی‌تأثیر نیست. نباید فراموش کرد هزینه اقامت در ایران نسبت به کشورهایی که نام بردیم به‌مراتب پایین‌تر است…

انتهای پیام

 

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز