آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده + دستورالعمل ثبت نام

ژیوار

مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند از امروز (شنبه) با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir ثبت‌نام کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند.

به گزارش کاماپرس، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور، در این رابطه عنوان کرد:مالکان خودروهای فرسوده سواری، سنگین و موتورسیکلت‌ها (به‌جز خودروهای دولتی و تاکسی‌ها) باید به بخش «فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده» مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود و خودرو فرسوده‌یشان از بخش «ثبت نیازمندی‌ها» نوع طرح را انتخاب کنند.

مراجعان می‌توانند خرید خود را به صورت نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی انتخاب کنند و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند.

سن فرسودگی خودروها

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای شخصی بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و دیزلی ۲۰ سال، هیبریدی ۲۳ سال و برقی ۲۵ سال عنوان شده است.

این سن برای خودروهای عمومی بنزینی، گازسوز، دوگانه‌سوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

طبق گفته‌ی سالاری، بر اساس همین آیین‌نامه، آن دسته از خودروهای فرسوده که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت‌نام کرده و برای اسقاط، اعلام آمادگی کرده‌اند، به پلیس راهور معرفی می‌شوند تا از سال آینده توسط سامانه‌های پلیس جریمه و اعمال محدودیت تردد نشوند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز