بهترین زمان سفر با تور شیراز

ژیوار

بی شک شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است؛ چراکه علاوه بر طبیعتی زیبا، فرهنگ و تاریخ غنی نیز دارد؛ به همین سبب سفر با تور شیراز به شهر شعر و ادب پارسی و همچنین شهر راز و گل، یکی از جذاب‌ترین سفرهای داخلی خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌های دیدنی، محله‌های تاریخی و بهترین زمان سفر به این شهر جنوبی با تور شیراز ‌پرداخته است.

جاذبه‌های دیدنی شیراز

جاذبه‌های دیدنی شیراز به‌ قدری زیاد است که در چند روز مجال دیدن تمامی آثار باستانی، باغ‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر را در تور شیراز نخواهید داشت. از اماکن تاریخی شیراز می‌توان به ارگ کریم خان، بازار وکیل، مسجد وکیل، آب‌انبار وکیل، حافظیه، سعدیه، مسجد عتیق، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام، سرای مشیر، سرای گلشن، عمارت کلاه فرنگی، آرامگاه خواجوی کرمانی و مدرسه خان اشاره کرد. علاوه بر آن شیراز دارای موزه‌های بسیاری مانند موزه سنگ و گوهر دریای نور، موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی، موزه سنگ باغ ارم، موزه نظامی در باغ عفیف آباد، موزه پارس، موزه هنرهای تجسمی، موزه گرمابه، موزه مشاهیر شیراز، موزه نارنجستان قوام و موزه سنگ هفت‌تنان است.

مسجد نصیرالملک شیراز - کاماپرس

از جاذبه‌های طبیعی شیراز هم می‌توان از رودخانه قره آغاج، برم‌دلک، دریاچه هفت برم و پارک ملی بمو نام برد. شیراز همچنین دارای باغ‌های بسیار زیبایی است که باغ‌های ارم، عفیف آباد، نارنجستان قوام، جنت، دلگشا، چهل تن، جهان‌نما، تخت و پرندگان از جمله معروف‌ترین‌ آنها هستند. شهر شیراز اولین شهر پر دروازه ایران است؛ به طوری‌که هفت دروازه به نام‌های دروازه قرآن، اصفهان، سعدی، قصابخانه، کازرون، شاه داعی‌‌الله و باغ‌ شاه در آن وجود دارد.

دریان سفر امید

محله‌های تاریخی و خیابان‌های معروف شیراز

خیابان ارم، فضای سبز بسیار زیبایی دارد و خود خیابان نیز بسیار زیباست. باغ ارم هم در همین خیابان قرار دارد. همچنین بلوار کریمخان زند، طولانی‌ترین بلوار شیراز است که مرکز تجاری و اقتصادی شیراز محسوب می‌شود. مجموعه زندیه، باغ نارنجستان و خانه زینت‌الملوک هم در این بلوار قرار گرفته‌ است. در بلوار کریم خان هتل‌ها، کافه‌‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که آن را به یک پاتوق جذاب برای شیرازگردی تبدیل کرده‌‌ است. به علاوه خیابان عفیف آباد شیراز دارای کافه و رستوران‌های زیادی است و مکانی جذاب برای گردشگران به‌ شمار می‌رود.

از محله‌های تاریخی شیراز هم می‌توان به محله اسحاق ‌بیگ، محله درب شاهزاده، محله بالا کفت، محله میدان شاه، محله سرباغ، محله سنگ سیاه، محله درب مسجد و محله لب آب اشاره کرد که بازدید از آنها در تور شیراز فراهم است.

خیابان ارم شیراز-کاماپرس

جاذبه‌های گردشگری اطراف شیراز

علاوه بر اماکن دیدنی نام برده شده، جاذبه‌های دیدنی بسیاری در اطراف شهر شیراز نیز وجود دارد. مجموعه تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه کوروش و همچنين نقش رستم و کعبه زرتشت از معروف‌ترین آن‌ها است که در تور شیراز می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. نقش رجب، دریاچه مهارلو، تنگ بستانک، آبشار مارگون، چشمه شش پیر، غار شاپور، تنگه تیزاب، تنگه دم اسب، دشت ارژن و روستای قلات نیز از دیگر جاذبه‌های اطراف شیراز است که بازدید از آن‌ها در تور شیراز خالی از لطف نیست.

آبشار مارگون شیراز - کاماپرس

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز در منطقه کوهستانی زاگرس قرار دارد که از شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل مقام و همچنین باباکوهی و از غرب به کوه دراک می‌رسد. این شهر در ناحیه گرم و خشک کشور قرار گرفته است و به همین جهت زمستان معتدل و خنکی دارد و خبری از بارش‌های شدید نیست. تابستان‌ شیراز گرم و خشک است، اما باغ‌های متعدد داخل و اطراف شهر تا‌حدودی دمای هوا را در این فصل تعدیل می‌کند. در مقابل، فصل بهار در شیراز دنیای دیگری دارد. در این فصل، هوای شهر خنک بوده و با وزش بادهای ملایم بهاری و گاهی نیز نم‌نم باران همراه است. در بهار سراسر شهر را عطر بهار‌ نارنج فرا می‌گیرد و به همین خاطر بهترین زمان برای سفر با تور شیراز، فصل بهار است.

خرید تور شیراز از «راز آسمان پایتخت»

راز آسمان پایتخت، شرکت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی بوده که از ابتدای فعالیت خود، تسهیل فرآیند حمل و نقل و اقامت گردشگران را در سراسر ایران و جهان در دستورکار خود قرار داده است. ارتباط مداوم با ایرلاین‌های داخلی و خارجی، کسب نمایندگی فروش بلیط قطارهای مسافرتی، داشتن گارانتی هتل در سراسر ایران، ارتباط مستقیم با هتل‌های خارجی در تمامی نقاط جهان به همراه تیم پشتیبانی ماهر، دلیل موفقیت این آژانس بوده است.

متقاضیان براي رزرو تور شیراز می‌توانند به نشانی تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهشتی، پلاک32 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرند. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://www.asemanpaytakht.com اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز