برای سرویس بهداشتی ،کاشی مات بهتر است یا براق ؟ + قیمت

کاشی_ کاماپرس
ژیوار

انتخاب بین کاشی مات و براق برای سرویس بهداشتی بستگی به سلیقه و نیازشخصی شما دارد. کاشی براق نمای لوکس‌تری دارد؛ اما زودتر کثیف می‌شود و لغزندگی بیشتری دارد. ولي کاشی مات كه ارزان‌تر به ‌نظر می‌رسد،  کمتر کثیف می‌شود و لغزندگی کمتری هم دارد. به همین علت بهتر است کاشی مات برای کف، و کاشی براق برای دیوارها استفاده شود.

کاماپرس در اين گزارش به بررسی دقیق‌تر معایب، مزایای و قیمت کاشی‌های براق و مات می‌پردازد.

مزایای کاشی مات

لغزندگی کمتر: یکی از مهم‌ترین مزایای کاشی‌های مات این است که به نسبت کاشی‌های براق کمتر لغزنده هستند؛ با اين ویژگی احتمال اینکه شما در حمام و دستشویی در اثر لغزندگی به زمین بخورید، کمتر مي‌شود.

لک و اثر آب کمتر: یکی از ویژگی‌های کاشی‌های مات این است که لکه‌ها و اثرات آب روی کاشی‌های مات کمتر دیده می‌شوند و تمیزکردن آن‌ها راحت‌تر است و لازم نیست ساعتی یک‌بار این کاشی‌ها را تمیز کنید.

معایب کاشی‌های مات

تمیزکردن سخت‌تر: با وجود اینکه کاشی‌های مات کمتر کثیف می‌شوند، اما به دلیل سطح غیرصیقلی آن‌ها، ممکن است تمیز کردن آن‌ها کمی وقت‌گیرتر و سخت‌تر باشد و لکه دیرتر از روی آن‌ها پاک شود.

دریان سفر امید

ظاهر ارزان‌تر: کاشی‌های مات درخشندگی و براق‌بودن کاشی‌های براق را ندارند و به همین جهت فضا کمی ساده‌تر و ارزان‌تر به نظر می‌رسند. این در حالی است که کاشی‌های براق به جهت درخشندگی می‌توانند جلوه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

مزایای کاشی براق

جلوه بصری بیشتر: کاشی‌های براق به علت ویژگی درخشندگی که دارند نور را بهتر منعکس می‌کنند؛ همین ویژگی باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن‌تر و همچنین گران‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسند.

تمیز کردن آسان‌تر: سطح صاف و صیقلی آن‌ها باعث می‌شود که تمیزکردن اين كاشي‌ها آسان‌تر باشد.

معایب کاشی براق

لغزندگی بیشتر: کاشی‌های براق به‌دلیل سطح صاف و صیقلی، ممکن است لغزنده‌تر باشند و از این نظر ایمنی‌ کمتری دارد و در صورت نصب این مدل کاشی‌ها، احتمال اینکه شما در حمام یا دستشویی سُر بخورید، بیشتر است.

نمایان‌بودن لکه‌ها و اثرات آب: اصولا به‌دلیل سطح صیقلی کاشی‌های براق، لکه‌ها و اثرات آب بیشتر روی آن‌ها دیده می‌شوند.

کاشی - کاماپرس

قیمت کاشی‌هاي مات و براق در بازار

قیمت کاشی‌ها به عوامل مختلفی مانند برند، نوع مواد، طرح و ابعاد بستگی دارد. به طور کلی، قیمت انواع کاشی‌های براق و مات در ایران به شرح زیر است:

کاشی سرامیک مات (ساده): قیمت تقریبی ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است؛ مثلا قیمت کاشی مات گلسرام با اندازه ۶۰ در ۱۲۰ متری ۱۴۰ هزار تومان است. همچنین قیمت کاشی کلاسی مات با ابعاد ۱۲۰ در ۶۰ نیز با قیمت متری ۲۹۵ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

کاشی سرامیک براق (ساده): قیمت تقریبی این مدل کاشی ۱۰۰ هزار تا ۴۰۰ تومان هزار برای هر مترمربع است؛ مثلا قیمت کاشی دکوری کلکته سفید در ابعاد ۳۵ در ۱۰۵، متری ۱۳۵ هزار تومان است. قیمت کاشی گالوانیزه سفید اکلیلی کرودار نیز با قیمت متری ۲۰۴ هزار تومان در بازار موجود است.

کاشی پرسلان (مات یا براق): قیمت تقریبی ۱۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است؛ مثلا قیمت کاشی پرسلان دیوار سلینا (براق) با ابعاد ۴۰ در ۱۲۰، متری ۱۴۰ هزار تومان است و قیمت کاشی پرسلان فرانسیس با ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ با رنگ مشکی همراه با رگه‌های طلایی نيز متری ۵۲۵ هزار تومان است.

کاشی‌های خاص و طرح دار: قیمت این مدل کاشی‌ها ممکن است از ۴۰۰ هزار تومان شروع شود و تا یک میلیون تومان یا بیشتر به ازای هر متر مربع هم برسد؛ اما می‌توانید کاشی‌های ارزان‌تر هم پیدا کنید. مثلا قیمت کاشی سبک اسلیمی با طرح سنتی ایرانی با پس‌زمینه آبی و گل‌های درشت ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع است و کاشی دیوار ندا طرح سنگ آنتیک متری ۲۲۷ هزار تومان به فروش مي‌رسد. قیمت کاشی طرح سنگ با ابعاد  ۶۰ در ۶۰ متری ۲۵۷ هزار تومان است.

انتهاي پيام

مرتبط با : ایران سراممانامسترهوگونیک
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز