خانه در کجای جهان از تهران ارزان‌تر است ؟

ژیوار

مسکن یکی از اجزای مهم و اساسی در سبد خانوار است و تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی افراد دارد. به همین دلیل، بازار مسکن همیشه تحت تأثیر عوامل متعددی مانند عرضه و تقاضا، سیاست‌های دولتی، و شرایط اقتصادی قرار می‌گیرد. در ایران، به دلیل نامتوازن بودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن، این بازار از موقعیت خاصی برخوردار است و سرمایه‌گذاران تنها مصرف‌کنندگان نیستند. این مسئله باعث می‌شود تا قیمت مسکن در ایران گاهی اوقات با توجه به دستمزدهای موجود، تقاضای بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

کاماپرس در این گزارش به این سئوال پاسخ خواهد داد که خانه در کجای جهان ارزان‌تر از تهران است؟

قیمت خانه از تهران تا برلین

بر اساس این شاخص، در سال 2018، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در پایتخت ایران، تهران، برابر با 2070 دلار بوده است. این مقدار در رتبه 48 از نظر متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در سطح جهانی قرار گرفت. این اطلاعات نشان می‌دهد که بازار مسکن در ایران با توجه به شرایط خاص خود، در سطح جهانی نیز دارای جایگاهی مشخص است.

با توجه به اهمیت مسکن در سبد خانوار و تأثیر آن بر کیفیت زندگی، تحلیل و بررسی بازار مسکن از دیدگاه جهانی بسیار حیاتی است. این امر به تحلیلگران کمک می‌کند تا بتوانند تحلیلی دقیق‌تر از بازار مسکن در ایران و کشورهای دیگر ارائه دهند و بر اساس آن، تصمیمات مناسبی را در زمینه سیاست‌های مربوط به مسکن اتخاذ کنند.

دریان سفر امید

 

یکی از جذاب‌ترین مباحثی که در حال حاضر در فضای مجازی مورد بحث و مقایسه قرار گرفته است، مربوط به تفاوت قیمت مسکن در تهران و سایر نقاط دنیا است. یکی از موارد جالب در این زمینه، مقایسه خرید یک جزیره در اسکاتلند با خرید یک پنت هاوس در منطقه الهیه تهران است. با استفاده از هزینه خرید یک پنت هاوس 330 متری در منطقه الهیه که قیمت آن 110 میلیارد تومان است، می‌توان جزیره‌ای در اسکاتلند را خریداری کرد. این جزیره که مساحت آن حدود 3 هکتار است، دارای یک قلعه تاریخی از قرن 17 است که شامل 11 اتاق خواب است. کل قیمت این جزیره حدود يك میلیون و 750 هزار پوند است. این مقایسه نشان‌دهنده تفاوت‌های چشمگیر در قیمت مسکن بین تهران و سایر نقاط دنیا است و به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه در برخی موارد، خرید یک ملک در ایران می‌تواند به خرید یک جزیره در خارج از کشور منجر شود.

شهر جدید میکارتا در حومه جاکارتا، اندونزی، با پروژه‌های ساخت‌وساز جدید و آپارتمان‌های با قیمت ارزان، در ردیف ارزان‌ترین شهرهای دنیا برای خرید خانه قرار گرفته است. قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید برای سوئیتی 40 متری به حدود 14 هزار دلار می‌رسد. این شهر جدید در جاکارتا دارای مدرسه، بیمارستان، مهدکودک، دسترسی به اتوبوس، قطار و امکانات دیگر است .

بیشتر بخوانید:

آپارتمان 63 متری در مولوز فرانسه فقط 7 میلیارد تومان!

شهر مولوز فرانسه در همسایگی کشور سوئیس و دارای فرودگاه بین‌المللی است. این آپارتمان ۶۳ متری دو خواب دارد و و به صورت کامل بازسازی شده و قیمت آن ۱۰ هزار یورو، معادل ۷ میلیارد تومان است. این در حالی است که یک آپارتمان ۶۳ تا ۷۰ متری در خیابان ستارخان تهران که ۲۰ سال قدمت دارد، حدود ۸ میلیارد تومان معامله می‌شود.

همچنين یک آپارتمان ۱۴۵ متری ۶ ساله در منطقه پاسداران تهران ۲۷ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. اما با پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان می‌توانید یک آپارتمان ۹۰ متری در برج Friedrichshain مونیخ خریداری کنید. از سوي ديگر، یک آپارتمان ۵۰ متری ۱۰ ساله در فرمانیه ۸ میلیارد تومان است. اما با ۵ میلیارد تومان می‌توانید یک آپارتمان ۷۳ متری در مجتمع مسكوني Piraeus, واقع در یونان خریداری کنید.

برای ارزیابی وضعیت بازار مسکن در سطح جهانی، مرکز مطالعات ساختمان و مسکن جهانی هر ساله شاخصی به نام شاخص قیمت مسکن تهیه می‌کند. این شاخص به مقایسه قیمت مسکن در کشورهای مختلف می‌پردازد و به تحلیلگران کمک می‌کند تا بتوانند تحلیلی جامع از بازار مسکن در سطح جهانی ارائه دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیوارملك رادار
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز