جنگنده اف ۱۶ از رده خارج می شود؟

ژیوار

جنگنده اف ۱۶ فایتینگ فالکون برای دهه‌های پی در پی نماد نیروی هوایی ایالات متحده بوده و شاید کسی گمان نمی‌کرد روزی جنگنده‌های نسل پنجم از جمله اف ۲۲ و اف ۳۵ بخواهند جایگزین آن شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس به نقل از نیشنال اینترست، علی‌رغم همه تمهیدات برای افزایش عمر اف ۱۶ این جنگنده هنوز قادر نیست پا به پای سیستم‌های مدرن نسل جدید رقابت کند.

بیشتر بخوانید:

بنابراین نیروی هوایی نیز بیشتر خلبان‌ها را به سوی جنگنده‌های جدیدتر مانند اف ۳۵ هدایت می‌کند، چرا که پیشرفت و سازگاری نیروهای تازه نفس در اف ۱۶ و امثال آن امکان پذیر نیست.

دریان سفر امید

به نظر می‌رسد آمریکا برای حفظ برتری خود لازم است سرمایه‌گذاری خود را بر روی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های مافوق صوت متمرکز کرده و اف ۱۶ را با تمام شکوه و جلالش پشت سر بگذارد.

این جنگنده برای اولین بار در آگوست ۱۹۷۸ به پرواز درآمد و در حال حاضر از چیزی که طراحانش انتظار داشتند هم بیشتر دوام آورده اما دیگر امکان ارتقا مجدد آن وجود ندارد.

به همین دلیل اخیرا از خلبانانی که سال‌های حرفه‌ای خود را با اف ۱۶ گذرانده‌اند خواسته می‌شود تا جنگنده محبوب خود را رها کرده و به کار با اف ۳۵ و امثال آن عادت کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز